|
O założeniach planu Pana Inżyniera dowiedziałem się z Echa, dzięki relacjom innych Forumowiczów podczas trwania konsultacji społecznych w 2015 roku (sam również brałem w nich udział, ale na Bielanach z racji naszych zbieżnych interesów w postaci linii 112, 167, 184, 197). Bardzo możliwe, że Pan Inżynier wymieniał właśnie 520 na Bemowie chociażby na ulicy Wrocławskiej w zastępstwie m.in za 507, ale również 167, następnie 423 i obecnie pośrednio E-2. Ja pozwoliłem sobie jedynie na z pozoru kosmetyczne rozwinięcie tej idei, a mianowicie nie do pętli Nowe Bemowo tylko na Chomiczówkę, czyli akurat tyle więcej o ile wydłużono 121, słowem dwa przystanki zwykłe. W tej chwili mogę stwierdzić, że po przeszło 8 latach temat 520 przez Żoliborz do Śródmieścia upadł, więc może tak przez Bemowo ku obustronnej korzyści ktoś mądry podchwyci?! Nie znam pana Gręziaka, ale widziałem artykuły z 2015, gdzie chociaż dawał twarz inicjatywie utrzymania 112 i 184 na Powstańców Śląskich, a pełniący trzecią kadencję funkcję zastępcy burmistrza Bielan pan Grzegorz Pietruczuk, po każdych zakończonych konsultacjach społecznych jedynie teatralnie wzdycha, jak to było pięknie kiedy 520 jeździło. Nie wiem, czy na Bielanach dojdzie do konsultacji społecznych, ale jest chociaż pozorowany ruch do piłki, ton nadaje Białołęka, a na Bemowie totalna cisza. Jeżeli Bielany mają się z Bemowem, czymś solidarnie dzielić to dobrym 520, a nie zasmarkanym dosłownie i w przenośni 121. Wzmocnienie po Nowy Roku 523 i symboliczne dosztukowanie nieco rano i wieczorem 121 oznaczają, że ZTM nie ma żadnej oferty nowej linii na Bemowie, ani mglistego 220, ani żadnej innej. I nikt do tej pory nie potwierdził, że burmistrz Grodzki korzystał rzeczywiście z porad Pana Inżyniera. Według eksperta od komunikacji miejskiej pana Osy publikującego na stronie pt. "Czerwony Autobus" 520 może jeździć po Bemowie w czasie budowy II linii metra, ale raczej pod takim warunkiem, że zniknie 523. Reasumując wszystko co powyżej jeżeli finalnie dojdzie do konsultacji na Bielanach, zapraszam serdecznie każdego Pasażera z Bemowa na salę do zabrania głosu. Kiedyś nie było takich problemów pani redaktor Anna Przerwa była orędowniczką przywrócenia 520 na Bielany, a pan redaktor Tomoń utrzymania 167 i 184 na swoich właściwych trasach.
|