Wiadukt Towarowej w ruinie. Kolejarze zwlekają
21 października 2020
Instytut Badawczy Dróg i Mostów uznał ten wiadukt za wymagający pilnej naprawy w roku... 2002.
Jaka jest estakada Towarowej nad średnicową linią kolejową - każdy widzi. Swego czasu tabloidy określały ją jako "wiadukt grozy", która "lada moment grozi zawaleniem". Minęło kilkanaście lat, a zapowiadany od dawna kapitalny remont nie nadszedł.
Trwają negocjacje
- Mamy pozwolenie na przebudowę, ale jej zakres jest w tym momencie negocjowany między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a władzami Warszawy - mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - PKP PLK widzi tę przebudowę inaczej niż my. Dlatego prawdopodobnie obiekt zostanie przebudowany w ramach przebudowy linii średnicowej.
Tematów do rozmów z kolejarzami jest znacznie więcej. Ratusz powinien porozumieć się z PKP PLK także w sprawie budowy przejścia podziemnego łączącego stacje Centrum i Śródmieście, budowy stacji dla SKM przy rondzie de Gaulle'a czy samej skali utrudnień, związanych z rozkopaniem części Śródmieścia. Jak zapowiadają kolejarze, przebudowa linii średnicowej zakończy się dopiero w roku 2027.
Historia lubi się powtarzać
Czyżby na Woli miało się powtórzyć to, co spotkało 12 lat temu wiadukt obok Dworca Gdańskiego? Remont był odkładany tak długo, że konieczna stała się pilna interwencja. Najpierw ograniczono ruch tramwajów, później także autobusów, a wreszcie całkowicie zamknięto przejazd. Jedno z dwóch połączeń między Muranowem a Żoliborzem było całkowicie zerwane przez kilka miesięcy. Od awaryjnego zamknięcia przejazdu do otwarcia nowego wiaduktu minęło wtedy dokładnie 970 dni.
(dg)