SKM zerwała z jednolitym malowaniem. Tak wygląda nowy pociąg
13 stycznia 2022
Po czternastu latach wprowadzania własnej identyfikacji wizualnej Szybka Kolej Miejska zrywa z tradycją. Jeden ze składów wyprodukowanych przez Newag jest niebieski.
Jak doskonale wiedzą pasażerowie warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej, pociągi samorządowego przewoźnika mają obecnie czerwone czoła i kremowe boki z czerwono-żółtym paskiem na dole. Aktualne malowanie wprowadzono w 2008 roku, kiedy pod szyldem SKM jeździły jeszcze wypożyczone składy w innych barwach. Ujednolicenie kolorów miało zbudować markę i rozpoznawalność warszawskich pociągów.
"Kibel" zwany "Babcią". Pasażerów wozi 59-letni pociąg
To, co dla pasażerów Kolei Mazowieckich nie spełnia żadnych standardów, dla kolejarzy jest zabawką i atrakcją. Samorządowy przewoźnik wydał pieniądze klientów na... pomalowanie składu z 1963 roku.
Niebieski pociąg SKM
Po czternastu latach SKM niespodziewanie zrywa z tradycją. Pierwszy z nowych pociągów Impuls 2 wyprodukowanych przez Newag jest... niebieski. Skład został pomalowany w barwy flagi Rady Europy, używanej też przez Unię Europejską. Powód? Polityka. Nietypowe malowanie pociągu to według warszawskiego samorządu forma podziękowania za dotacje.
- Pierwsza jednostka dostarczona w ramach kontraktu na dostawę 21 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych to dwusetny wyprodukowany przez Newag pojazd pasażerski z rodziny Impuls, który wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych - zachwala wiceprezes producenta Józef Michalik. - Jestem przekonany, że będzie równie niezawodnie służył mieszkańcom Warszawy, jak pozostałe pojazdy z Nowego Sącza, eksploatowane już ponad dziesięć lat przez Szybką Kolej Miejską.
Nowe pociągi w Warszawie
Dwa pierwsze spośród nowych pociągów zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy najpóźniej w marcu. Zanim rozpoczną kursy z pasażerami, muszą jeszcze pozytywnie przejść odbiór techniczny. Jego elementem są testy polegające na przejechaniu minimum 600 km bez usterek.
Inwestycja Szybkiej Kolei Miejskiej obejmuje 21 pojazdów: 15 pięcioczłonowych i sześć czteroczłonowych, które można ze sobą łączyć, zapewniając maksymalnie 372 miejsca siedzące w jednym kursie. Składy będą mieć standardowe wyposażenie: wi-fi, ładowarki USB, miejsca na rower, wózek oraz duży bagaż, a także system informacji i automaty biletowe. Na pokładzie znajdą się także defibrylatory AED.
(dg)
.