REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Na Kasprzaka tory zamiast jezdni. Jest pozwolenie na budowę

  24 maja 2021

alt='Na Kasprzaka tory zamiast jezdni. Jest pozwolenie na budowę'
źródło: TW

Żeby przyspieszyć przejazd tramwajem z Jelonek i dalekiej Woli na ronda Daszyńskiego i ONZ, samorząd jest gotów zapłacić około 240 mln zł.

REKLAMA

Jak donoszą Tramwaje Warszawskie, teoretycznie budowa linii tramwajowej na Kasprzaka mogłaby ruszyć już teraz. Urzędnicy mają większość pozwoleń i zgód, żeby zająć się pracami budowlanymi. Wciąż trwa jednak procedura wyboru firmy budowlanej.

Tramwaj na Kasprzaka - reaktywacja

- Ponad 90% powierzchni zaplanowanej inwestycji jest już objęte pozwoleniem na budowę - informują Tramwaje. - Projekt budowlany jest gotowy. Możemy pracować na Kasprzaka, Wolskiej, Elekcyjnej i Skierniewickiej. Otrzymaliśmy komplet dokumentów, które wydają miejscy urzędnicy. Prowadzimy jeszcze prace przygotowawcze na terenach, które obejmują kilka procent powierzchni inwestycji; w tym przypadku decyzje wydadzą wojewoda mazowiecki i urząd dzielnicy.

O umowę stara się siedem firm. Sześć z nich zaproponowało oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu, wynoszącego ponad 240 mln zł. Część firm pod koniec kwietnia złożyła odwołania od decyzji komisji przetargowej Tramwajów Warszawskich. Sprawę rozpatruję teraz Krajowa Izba Odwoławcza a termin wyznaczenia rozprawy... minął 10 maja. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen.

Wstąp do księgarni

Tramwaj na Kasprzaka - termin

Na liczącym 2300 metrów odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory, kolejne 1200 metrów torowiska czeka remont. Nowe przystanki powstaną przy Płockiej, stacji kolejowej Wola i Ordona. Torowisko będzie niemal w całości obsiane trawą.

- Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku - zapowiadają Tramwaje. - Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.

REKLAMA

Zlikwidują tunel na Kasprzaka

Przy okazji budowy linii na Kasprzaka czeka nas mała rewolucja na Reducie Wolskiej. Torowisko przejdzie pod skrzyżowaniem z Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka. Zniknie zatem tunel "wyrzucający" samochody z dala od centrum a przystanki zostaną zbudowane w jego miejscu, w zagłębieniu terenu.

- Istniejące przejście podziemne zapewniające do nich dojście będzie wyremontowane i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności poprzez budowę pochylni - czytamy w opisie wybranego przez Tramwaje Warszawskie wariantu trasy. - Zastosowanie pochylni zamiast wind ma w założeniu zapewnić dostępność peronów w sposób bezawaryjny, odporny np. na skutki wandalizmu. Ze względu na wykorzystanie istniejącego wykopu na trasę tramwajową, jezdnia północna Kasprzaka zostanie powiązana z Wolską poprzez nowe skrzyżowanie położone między cerkwią a kościołem.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# juli

25.05.2021 15:09

pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.

# hzl

25.05.2021 16:15

#juli napisał(a) 25.05.2021 15:09
pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.

Tramwaj zabiera więcej ludzi niż autobus. Widocznie autobus nie wystarczał. A jak ktoś nie lubi stać w korkach, w 90% przypadków może się przesiąść w komunikację miejską...

# Odolany

26.05.2021 09:56

Autobus elektryczny nie różni się od tramwaju i nie ma żadnego argumentu dla tej inwestycji spóźnionej o wiele lat. Przypominam że tory rozebrano wiec widac jak się planuje w tym mieście rozwój dzielnic.
Lepiej aby te pieniądze wydać na połączenie linia Włoch przez tunel do mszczonowskiej. Tam planuje i buduje się kolejna sypialnia a komunikacji brak.
Do ronda ONZ autobus jedzie 15 min bo ma wydzielony pas. W tym kraju najpierw się robi potem myśli.

REKLAMA

# wykolejnica wąskotorowa

26.05.2021 12:55

#juli napisał(a) 25.05.2021 15:09
pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.
Korki były, są i będą jeszcze większe, a przebudowa istniejącej jezdni na torowisko jak obok jest mnóstwo miejsca żeby zbudować torowisko a nie nowe skrzyżowanie to faktycznie wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Tramwaj z Kasprzaka powinien wjeżdżać w Jana Kazimierza, a może i dalej po rozebranych torowiskach kolejowych - tamte tereny kolej kiedyś sprzeda a deweloperzy zabudują.
Ale nasi warszawscy urzędnicy przecież nie dogadają się z koleją , bo kolej jest rządowa.

# Korkolikwidator

26.05.2021 22:48

#juli napisał(a) 25.05.2021 15:09
pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.
Jeżeli stojąc w korku narzekasz ze w nim utkwiłeś, to uświadom sobie że ty również go stworzyłeś.

# Odlany

26.05.2021 22:53

#Odolany napisał(a) 26.05.2021 09:56
Autobus elektryczny nie różni się od tramwaju
Trzy zasadnicze różnice pomiędzy autobusem elektrycznym a tramwajem:
1) Tramwaj nie wymaga długotrwałego ładowania baterii a autobus elektryczny wymaga.
2) Tramwaj nie zanieczyszcza środowiska pyłem ze startych opon a autobus elektryczny zanieczyszcza.
3) Konstrukcja tramwaju jest parokrotnie trwalsza od konstrukcji autobusu.

REKLAMA

# gaz

27.05.2021 17:30

Od 50 lat temu metro miało mieć taką trasę jedna ze stacji metra miała być pod budynkiem Płocka 2 (Płocka róg Kasprzaka) a nad nią 10 piętrowy budynek. Metro miało kończyć się w Morach. Metro miało dowozić pracowników do zakładów Świeczewskiego, Zakładów WOla, WOlskiej mleczarni a teraz by dowoziło do osiedli mieszkaniowych ale 20 lat temu ktoś nagle zmienił trasę. Dlaczego?:) Ja bym po prostu metro pobudował jak było wtedy wstępnie projektowane a nie zabierał ulice. Pieniądze można zdobyć tylko trzeba pomyśleć. Opłata od deweloperów, sprzedaż gruntów miejskich itp.

# Tims

27.05.2021 20:14

Budowa całej infrastuktury tramwajowej w dobie autobusów elektrycznych to nieporozumienie. Autobus można wprowadzić do ruchu dowolną trasą, a zepsucie autobusu nie tamuje ruchu. W przypadku awarii sieci tramwajowej nie jeździ cały sznur tramwajów i nikt nie przefrunie. Mam nadzieję, że ktoś myślący wstrzyma tę inwestycję.

# Rogo

27.05.2021 22:27

Szkoda kasy, będą korki, trąbienie na rondzie tybetu i kombinowanie dojazdu bocznymi ulicami. Rozumiem że miasto chce zmusić mieszkańców do komunikacji miejskiej ale to się nie sprawdzi nic na siłę, Musi być zachęta nie przymus. Za 10 lat się obudzą i znowu zrobią rozpierduchę by przywrócić 2 pasy.

REKLAMA

# a_co_tam_zakorkujmy_miasto

28.05.2021 10:07

#Odlany napisał(a) 26.05.2021 22:53
Trzy zasadnicze różnice pomiędzy autobusem elektrycznym a tramwajem:
1) Tramwaj nie wymaga długotrwałego ładowania baterii a autobus elektryczny wymaga.
2) Tramwaj nie zanieczyszcza środowiska pyłem ze startych opon a autobus elektryczny zanieczyszcza.
3) Konstrukcja tramwaju jest parokrotnie trwalsza od konstrukcji autobusu.

To teraz zniszczę twój świat.
Koła w nowych tramwajach starczają na 1 miesiąc bo nie mają wózków skrętnych. Czyli masz pył metaliczny.

# cave

28.05.2021 13:10

#Rogo napisał(a) 27.05.2021 22:27
Musi być zachęta nie przymus.
Budowa linii tramwajowych jest właśnie zachętą.

# Biały

02.06.2021 16:52

Pranie pieniędzy , tory tramwajowe są od skrzyżowania ( przystanku " szpital Wolski" przysypane ziemią a na jezdni ( skrzyżowanie z brylowską) są aż do ronda wystarczy postawić słupy i zeszlifować tory i kilkanaście milionów w kieszeni. Nie wierzycie to idźcie na spacer tamtą trasa i sami się przekonacie( linia tramwajowa kiedyś tam istniała)

REKLAMA

# jarekwawa

08.09.2021 15:18

Ale ciekawe , że na rysunku jest obok tramwajów ulica na poziomie "-1"
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024