Kładka połączy Wolę z Ochotą. Przejdziemy 11 metrów nad pociągami
27 kwietnia 2021
260-tonowa konstrukcja jest przesuwana od strony Kolejowej w kierunku Al. Jerozolimskich z prędkością 5 metrów na dobę.
Pierwsze pociągi odjechały z reaktywowanego Dworca Głównego w marcu, ale na razie perony są dostępne dla pasażerów tylko od strony pl. Zawiszy. Na drugim końcu stacji wciąż trwają prace na budowie kładki dla pieszych, która połączy Wolę z Ochotą.
Nowa kładka nad torami
- Od 13 kwietnia specjalne siłowniki przesuwają konstrukcję kładki - piszą PKP Polskie Linie Kolejowe. - 260-tonowy obiekt "wędruje" od strony Kolejowej ku Alejom Jerozolimskim z prędkością 5 metrów na dobę. Kładka pokona odcinek nad torami stacji Warszawa Główna i linią średnicową. Najdłuższy, 50-metrowy napowietrzy odcinek jest między filarami przy linii średnicowej. Nasuwanie zakończy się w maju. Stalowa konstrukcja ostatecznie spocznie na sześciu filarach.
Kładka zapewni dostęp na perony stacji Dworca Głównego od strony Al. Jerozolimskich i Kolejowej, a także zapewni nowe, piesze i rowerowe połączenie między Wolą a Ochotą. Kładka ma być wyposażona w cztery windy, więc będzie dostępna także dla niepełnosprawnych na wózkach oraz rowerzystów.
(dg)