Jezdnia węższa, kałuże zostają. Mieszkańcy zbulwersowani fuszerką na Piastów Śląskich
25 stycznia 2021
Dlaczego podczas wyznaczania parkingu i drogi rowerowej drogowcy nie zabrali się za problem z rozlewiskami? Sprawdzamy.
Jeden pas ruchu w każdym kierunku, obok droga rowerowa wyznaczona na jezdni i miejsca parkingowe - tak będzie docelowo wyglądać Piastów Śląskich na odcinku od Powstańców Śląskich do Żołnierzy Wyklętych. Prace powinny zakończyć się w lutym, ale już teraz wzbudzają ogromne emocje wśród mieszkańców Bemowa.
Kałuże na Piastów Śląskich
- Jesteśmy załamani - czytamy w mailu do naszej redakcji. - Pojawiające się po deszczach jezioro jak było, tak jest. Dziura goni dziurę. Nic dobrego z tej modernizacji nie wychodzi. Jedna wielka porażka. Pieniądze wyrzucone w błoto.
Jak mówi rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski, problem powinno częściowo rozwiązać wyrównanie nawierzchni na skrzyżowaniu z Żołnierzy Wyklętych. Jest jednak zbyt poważny, by dało się go łatwo rozwiązać. Fragment Piastów Śląskich nie jest podłączony do miejskiej kanalizacji, ulica jest zbudowana na dawnej płycie lotniska a studnie chłonne i rowy odparowujące okazują się być zupełnie niewydolne. W efekcie na chodniku i jezdni pojawiają się po opadach ogromne kałuże, utrudniające poruszanie się. Drogowcy chcieliby przebudować Piastów Śląskich, ale na razie nie mają na to pieniędzy.
Piastów Śląskich - zwężenie jezdni
Fala krytyki spłynęła na drogowców również z powodu wyznaczenia z fragmentu jezdni dwukierunkowej drogi rowerowej. To rzadko stosowane rozwiązanie, które można spotkać m.in. na Krasińskiego między Wisłostradą a pl. Wilsona.
- Mogły powstać pasy ruchu dla rowerów na jezdni, a tymczasem zostanie zniszczona przyzwoita ulica w pakiecie z fragmentem przestrzeni publicznej, która zostanie ozdobiona gumowymi wysepkami i ostrogami - czytamy w jednym z komentarzy na naszym portalu. - Dlaczego, zamiast wyznaczyć przy każdej z krawędzi jezdni po pasie ruchu dla rowerów, szykują jakiegoś potworka wykrojonego z jezdni w pogardzie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego? Problemem będzie nieintuicyjny, dwukierunkowy ruch rowerów przy jednej z krawędzi jezdni. Spowoduje to wzrost ryzyka kolizji z pojazdami włączającymi się do ruchu z dróg wewnętrznych. Odgrodzenie części rowerowej słupkami utrudni odśnieżanie.
(dg)