Druga jezdnia Lazurowej: dobre wieści dla kierowców
20 stycznia 2021
Wkrótce ruszą prace nad projektem likwidacji wąskiego gardła między Górczewską a trasą S8.
Wieczny korek na Lazurowej między Górczewską a trasą Obrońców Grodna (S8) zna każdy, kto choć raz próbował wyjechać z Jelonek w godzinach szczytu. Ponieważ tzw. północna obwodnica Warszawy nie łączy się z Powstańców Śląskich, ruch z całej dzielnicy kieruje się w stronę jednego pasa Lazurowej. Co więcej, w połowie długości między Górczewską a trasą S8 znajduje się ciasne, pozbawione świateł skrzyżowanie z lokalną ulicą Narwik.
Kiedy poszerzą Lazurową?
Brakujący odcinek Lazurowej prawdopodobnie nie zostałby poszerzony jeszcze przez wiele lat, gdyby nie... polityka. Budowa drugiej jezdni między Górczewską a trasą S8 była jednym z warunków (postawionych przez ugrupowanie Jarosława Dąbrowskiego) przetrwania koalicji między Platformą a "Wybieramy Bemowo" i zachowania stanowiska przez burmistrz Urszulę Kierzkowską. W ubiegłym roku Rada Warszawy przyznała pieniądze na projekt a teraz trwają poszukiwania wykonawcy.
- W przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej Lazurowej na odcinku od Górczewskiej do al. Obrońców Grodna wpłynęły dwie oferty: firmy JPPC Polska na kwotę 386 tys. zł i konsorcjum firm Urban Media - Rem Projekt, oferującego wykonanie zadania za cenę 584 tys. zł - donosi Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.
Światła przy Narwik
Zgodnie z założeniami Lazurowa zostanie rozbudowana do dwóch jezdni z dwoma pasami w każdym kierunku. Powstaną także chodniki i droga rowerowa. Na skrzyżowaniu z Narwik zbudowane zostanie przejście dla pieszych ze światłami. Sam projekt będzie powstawać przez 13 miesięcy, więc prace w terenie rozpoczną się najwcześniej w przyszłym roku.
(dg)