Budowa metra na Bródnie. Już montują torowisko
21 kwietnia 2021
Prace na budowie podziemnej kolei pod Kondratowicza są już bardzo zaawansowane.
Jak przypomina warszawski ratusz, drążone przy pomocy specjalnych maszyn tunele metra mają przekrój koła. Aby zamontować torowisko, konieczne jest wybetonowanie dolnej części i przygotowane płaskiej powierzchni. Następnie można przystąpić do budowy torowiska.
Metro na Bródnie - postępy
- Najpierw układana jest warstwa wibroizolacji, następnie zbrojenie, a na nim montowane są bloczki z uchwytami na szyny - pisze urząd miasta. - Po przymocowaniu do nich szyn całość jest regulowana z dokładnością do milimetra, by następnie torowisko można było zalać betonem. Po zakończeniu budowy całego torowiska będzie ono jeszcze szlifowane.
Jeszcze w tym miesiącu wykonawca zabetonuje układany właśnie odcinek torów pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza. To najważniejszy etap prac w tunelach budowanego metra, jeśli nie liczyć samego drążenia.
Metro na Bródno - termin
- Równolegle do budowy torowiska, prowadzone są prace instalacyjne na trzech stacjach: Bródno, Kondratowicza i Zacisze - informuje ratusz. - W częściach stacji, gdzie w przyszłości będzie znajdować się zaplecze techniczne, montowane są instalacje wentylacyjne, elektryczne i sanitarne. Na stacjach widać docelowe biegi schodów stałych i przygotowane pochylnie, na których wkrótce rozpocznie się montaż schodów ruchomych.
Pierwotny termin zakończenia prac na Bródnie i Zaciszu mija we wrześniu. W ubiegłym roku turecka firma Gülermak poprosiła o przedłużenie czasu do lipca 2022 roku. W ostatnim komunikacie Metra Warszawskiego pojawiła się niepokojąca informacja, że zakończenie prac nastąpi "w drugiej połowie przyszłego roku", którą można było odebrać jako zapowiedź dalszych opóźnień. Poproszona o doprecyzowanie terminu rzeczniczka Anna Bartoń przekazała nam, że budowa została przedłużona o 10 miesięcy. Oznacza to, że lipiec 2022 roku pozostaje aktualnym terminem zakończenia umowy z Gülermak.
(dg)