Uratowane skręty
19 czerwca 2009
Pieniędzy na przebudowę ulicy Warszawskiej nadal nie ma, ale legionowski urząd włączył się aktywnie w konsultacje dotyczące rozwiązań komunikacyjnych w obrębie całego "przejścia" przez Legionowo.
Na terenie Legionowa inwestycję podzielono na trzy etapy: odcinek I - od gra-nicy z Jabłonną do wiaduktu, odcinek II - wiadukt, odcinek III - od wiaduktu do ul. Wolskiej w Michałowie Reginowie. Legionowo współfinansuje projekt I i III odcinka. - Przy wydawaniu opinii na temat proponowanych rozwiązań komunikacyjnych sta-raliśmy się jak najbardziej zabezpieczyć interesy mieszkańców i zmniejszyć uciąż-liwość drogi - mówi Anna Szczepłek, rzeczniczka miasta.
W wyniku prowadzonych rozmów oraz udziału w radach technicznych udało się, zdaniem rzeczniczki, zaprojektować optymalną liczbę połączeń pomiędzy drogą główną i drogami serwisowymi.
- Negatywnie zaopiniowaliśmy brak połączenia alei Sybiraków i ul. Grudzie z Zegrzyńską i opracowaliśmy wariantową koncepcję rozwiązań III odcinka drogi - mówi Anna Szczepłek. - Rozwiązania z naszego opracowania zostały włączone do projektowania. Obie ulice uzyskały możliwość wyjazdu na drogę krajową. Przebieg alei Sybiraków został zmieniony tak, aby tworzyła jedno skrzyżowanie z ul. Stru-żańską - dodaje.
Ulica Grudzie zyskała połączenie drogą serwisową do ul. Wolskiej i możliwość wyjazdu na Zegrzyńską w obie strony. Urząd skutecznie zainterweniował także w sprawie przywrócenia lewoskrętu z ul. Jagiellońskiej. Nadal jednak nie będzie moż-na skręcić z Warszawskiej w Jagiellońską.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystąpiła już do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji o pozwolenie na rozbudowę drogi nr 61 na odcin-ku przejścia przez Legionowo. Uwagi i wnioski można składać od 3 do 23 lipca w wydziale infrastruktury mazowieckiego urzędu wojewódzkiego, mieszczącego się przy pl. Bankowym w Warszawie. 24 lipca w legionowskim ratuszu (sala nr 212) ma się odbyć rozprawa administracyjna otwarta dla społeczeństwa, poświęcona prze-budowie trasy.
Bk
Na "przejściu" przez Legionowo zaprojektowane są następujące skrzyżowania:
- Warszawska/Sobieskiego, skrzyżowanie z trzema pasami, ze wszystkimi relac-jami skrętu i sygnalizacją akomodacyjną (sterowaną programem komputero-wym, dostosowującym sygnał do natężenia ruchu na drodze)
- Warszawska/Sowińskiego, skrzyżowanie 4-wlotowe z czterema pasami, ze wszystkimi relacjami skrętu i sygnalizacją akomodacyjną
- Warszawska/Jagiellońska, bez lewoskrętu z ul. Warszawskiej w Jagiellońską, ul. Sielankowa skomunikowana przez drogę dojazdową, sygnalizacja akomoda-cyjna
- Zegrzyńska/Sybiraków i Strużańska, skrzyżowanie z czterema pasami, ze wszystkimi relacjami skrętu i sygnalizacją akomodacyjną
- Zegrzyńska/Piaskowa, sygnalizacja akomodacyjna
- Zegrzyńska/Wolska, skrzyżowanie z czterema pasami, ze wszystkimi relacjami skrętu, sygnalizacja akomodacyjna, ul. Grudzie będzie włączona do ul. Wol-skiej poprzez drogę dojazdową.