Modlińska wkrótce na estakadach
19 czerwca 2009
Przebudowa ulicy Modlińskiej w Warszawie budzi tyle samo emocji, co budowa mostu Północnego. Wielu kierowców wciąż zastanawia się, jak niebawem przeżyjemy zwężenie nad Portem Żerańskim.
Po modernizacji ulicy wiadukt tramwajowy będzie długo i cierpliwie czekał na tramwaj, ale takie rozwiązanie da nam przynajmniej pewność, że dojedziemy do pracy i wrócimy do domu.
W najbliższych latach Modlińska od mostu Grota do Aluzyjnej zmieni się nie do poznania. Obecnie ruszyły prace w okolicach Portu Żerańskiego. Przewidywany ich finał to połowa roku 2011.
W przyszłym roku planowany jest start prac na całym odcinku - od wiaduktu nad kanałem Żerańskim do Aluzyjnej. - Obecnie w budżecie mamy kwotę 500 mln zł przeznaczoną na realizację tego odcinka. Jaki będzie rzeczywisty koszt, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę robót budowlanych - mówi Agata Choińska, rzeczniczka stołecznego Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Po przebudowie ulica Modlińska na odcinku od mostu Grota do Aluzyjnej ma mieć cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Istniejące sygnalizacje świetlne zostaną przebudowane oraz powstanie nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu Modlińskiej z planowanymi ulicami Mehoffera-bis i przedłużeniem Światowida. W projekcie uwzględniono budowę dwupoziomowych skrzyżowań z ulicami: Konwaliowa - Ko-walczyka, Familijna - Płochocińska, Światowida - Kołacińska, Klasyków - Pomorska, Mehoffera, Mehoffera-bis - Światowida. Dwupoziomowe będzie również skrzyżowa-nie z trasą mostu Północnego. Będą to skrzyżowania z tzw. wyspą centralną w poziomie terenu, nad którą będą estakady w ciągu Modlińskiej.
Pozostaje mieć nadzieję, że kryzys i cięcia w miejskim budżecie nie zatrzymają prac na Modlińskiej.
bk