REKLAMA

Wola

drogi »

 

Blok zamiast nowej ulicy. Korki na trasie Prymasa zostaną na zawsze?

  14 kwietnia 2022

alt='Blok zamiast nowej ulicy. Korki na trasie Prymasa zostaną na zawsze?'
źródło: Wikimedia Commons / Janusz Jakubowski

Korki na jednej z najruchliwszych tras w Warszawie są tak duże, że Zarząd Transportu Miejskiego chce wycofać z niej jedną z linii autobusowych. Dla pozostałych nie ma nadziei.

REKLAMA

Dekady mijają, a trasa Prymasa Tysiąclecia pozostaje jedyną przeprawą przez morze torów kolejowych oddzielających Odolany od Ochoty. Jedyną alternatywą na długim odcinku od Towarowej do Dźwigowej jest przejazd na Gniewkowskiej, pozwalający przedostać się w stronę parku Ogrody Kosmosu.

Wieczne korki na Prymasa

Warszawski samorząd od ponad trzydziestu lat przymierzał się do budowy nowego połączenia Czystego z Odolanami, które powstałoby na przedłużeniu Spiskiej. Jak KREW Z NOSA. Tunel na Prymasa rozgrzebany przez kolejne miesiące Tunel na Prymasa rozgrzebany przez kolejne miesiące
Prowadzony przez PKP Polskie Linie Kolejowe remont tunelu trasy Prymasa Tysiąclecia miał trwać do grudnia. Mamy kwiecień i dostajemy tylko zapowiedzi nowych utrudnień.
W końcu sam wydał decyzję o warunkach zabudowy dla... bloku mieszkalnego w rezerwie terenu pod drogę. Wszystko wskazuje na to, że ulicy, która odciążyłaby trasę Prymasa Tysiąclecia, nie uda się już zbudować.

Tymczasem korki na trasie są ogromne - szczególnie teraz, gdy PKP Polskie Linie Kolejowe remontują tunel pod torami. Prace miały zakończyć się w grudniu, ale potrwają zdecydowanie dłużej, być może nawet do jesieni. W korkach stoją zarówno kierowcy, jak i pasażerowie autobusów narzekający na ciągłe opóźnienia. Podczas trwających konsultacji Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował warszawiakom wycofanie z trasy Prymasa Tysiąclecia linii 154, która dojeżdżałaby z Okęcia tylko do Dworca Zachodniego i zawracała na rondzie Zesłańców Syberyjskich. Pozostałych siedem linii wycofać nie można, bo zapewniają unikalne połączenia między dzielnicami.

Kup bilet

Czekają na tramwaj

- Z naszych badań wynika, że z linii 523 korzystają np. studenci Wojskowej Akademii Technicznej, którzy bardzo często dojeżdżają do autokarów i pociągów na Dworcu Zachodnim - powiedział nam pracownik ZTM. - Linia jest bardzo popularna i chcielibyśmy, by kursowała bardziej punktualnie, ale nie jesteśmy w stanie przeskoczyć korków na trasie Prymasa.

Oprócz 154 i 523 z korkującej się trasy korzystają także linie 136, 167, 178, 184, 186 i 414. Dwa lata temu ZTM przeprowadził analizę dla ewentualnego buspasa między Górczewską a rondem Zesłańców Syberyjskich, w kierunku Dworca Zachodniego. Badanie wykazało, że wyznaczenie specjalnego pasa nie poprawiłoby czasu przejazdu autobusów. Powód? Liczne wjazdy i wyjazdy oraz pasy włączeń i wyłączeń poskutkowałyby tym, że buspas wielokrotnie pojawiałby się i znikał. Prace nad nim zostały zarzucone. Jedyną perspektywą poprawy sytuacji na trasie Prymasa Tysiąclecia jest nowa linia tramwajowa, która miałaby połączyć Wolską i Grójecką. Niewykluczone jednak, że tramwajowe tunele pod trasą, Dworcem Zachodnim i parkiem Zachodnim podzielą los drogowego przedłużenia Spiskiej.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (3)

# qvertz

14.04.2022 21:13

Niech skaczą z taką polityką na xuuj!

# Solo

15.04.2022 08:16

Autor tego tekstu to chyba dzban roku....problemem są ogromne ilości samochodów i kierowcy, którzy nie potrafią sprawnie jeździć, tylko blokują ruch.
Pomysł z tunelem dla lokalnej ulicy jest totalnie poroniony. Spiska prowadzi znikąd do nikąd

# Zjelonek

19.04.2022 16:57

523 mogłoby ominąć korek Towarowa I Raszynska ale tam też korek. 154 to po zmianie trasy 184 ostatnia linia z Jelonek na Ochotę

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe