Trasa mostu do Budowlanej
23 listopada 2007
Refleksja przyszła w porę.
Autor jest wiceprzewodniczą-cym rady dzielnicy Targówek |
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz zapowiada, że nowa trasa łącząca Bródno z placem Wilsona powinna być oddana do użytku w 2011 roku. Jednakże nieoczekiwanie pojawił się poważny prob-lem na etapie planowania, z powodu przewidywanej długości trasy. Otóż francuska firma Systra, która projektuje przeprawę przez Wisłę, w przygotowywa-nej i planowanej do oddania na marzec 2008 doku-mentacji technicznej opracuje po naszej stronie Wisły jedynie odcinek trasy do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Wygląda to na spore niedopatrzenie ze strony władz miasta. Pisał już o tym w "Echu" radny Krzysztof Zalewski z PiS. Gdyby wszystko miało tak pozostać, to nasza dzielnica byłaby na kolejne lata odcięta od możliwości szybkiego połączenia z placem Wilsona, a przecież wielu mieszkańcom Bródna zależy np. na możliwości dotarcia tramwajem w ciągu kilkunastu minut do żoliborskiej stacji metra. Pominięcie połączenia z dzielnicą Targówek byłoby też zu-pełnie sprzeczne z oczekiwaniami radnych Żoliborza, którzy uważają, że projekto-wana trasa powinna mieć wyłącznie lokalny charakter. Są oni w ogóle przeciwni połączeniu z ul. Jagiellońską do czasu zbudowania mostu Północnego. Obawiają się bowiem zakorkowania placu Wilsona całą masą pojazdów z Białołęki i powiatu legionowskiego, przedzierających się dziś każdym możliwym sposobem do centrum miasta.
W gruncie rzeczy chyba bardziej adekwatne do tych postulatów byłoby właśnie połączenie wyłącznie z naszą dzielnicą i zablokowanie wjazdu na most pojazdów jadących ul. Jagiellońską, do czasu zbudowania mostu Północnego. Niezależnie od tych wszystkich wątpliwości, władze miasta zreflektowały się w porę i Zarząd Dróg Miejskich ogłosił ekspresowy przetarg na zaprojektowanie brakującego odcinka drogi aż do ul. Budowlanej. Firma projektująca będzie musiała przygotować doku-mentację w ciągu ośmiu miesięcy, choć na pewno przygotowanie planów estakady nad ruchliwą magistralą kolejową łączącą Warszawę z Gdańskiem nie jest prostym zadaniem. Inwestycja bowiem rusza w 2009 roku i zgodnie z zapowiedzią wice-prezydenta Wojciechowicza wszystkie odcinki trasy powinny być oddane do użytku w tym samym terminie.
Jeśli te optymistyczne zapowiedzi władz miasta ziszczą się, to przy okazji otwarcia mostu Krasińskiego w 2011 roku nasi mieszkańcy nie będą czuli się za-wiedzeni.
Sebastian Kozłowski
sebko@sebastian-kozlowski.waw.pl