REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Tramwaje w tunelu przy Reducie Wolskiej? Trwają konsultacje społeczne

  14 maja 2015

alt='Tramwaje w tunelu przy Reducie Wolskiej? Trwają konsultacje społeczne'

Poznaliśmy trzy warianty nowej linii tramwajowej na Woli: optymalny, niezgodny ze strategią transportową miasta i całkowicie chybiony. Do 7 czerwca potrwają konsultacje społeczne w tej sprawie.

REKLAMA

O pomyśle przywrócenia komunikacji tramwajowej na ul. Kasprzaka pisaliśmy we wrześniu, gdy Tramwaje Warszawskie ogłosiły pięć wariantów przeprowadzenia linii przez skrzyżowanie z Redutową. We współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego i Komisją Dialogu Społecznego d/s Transportu tramwajarze wybrali opcję, w której tramwaje z Wolskiej i Kasprzaka będą zjeżdżać do istniejącego już tunelu, w którym znajdą się przystanki Reduta Wolska (pasażerowie dojdą do nich przejściami podziemnymi, które wyposażone zostaną w rampy dla wózków). Dzięki takiemu rozwiązaniu tramwaje osiągałyby na tym odcinku prędkość handlową 24 km/h (obecna to ok. 15 km/h). Ale to nie koniec zmian w całej okolicy, wpisanych do tego wariantu.

Zysk dla pieszych i rowerzystów

W miejscu starego torowiska na Wolskiej (od Elekcyjnej do Redutowej) miałyby powstać: droga rowerowa, chodnik i pas zieleni. Na przejściu dla pieszych przy Grabowskiej stanęłaby sygnalizacja świetlna, a przystanki Szpital Wolski znalazłyby się pomiędzy przejściami przy Płockiej i Skierniewickiej, dzięki czemu byłaby możliwość wejścia na perony z obu końców. "Wariant inwestorski" zakłada więc radykalną poprawę sytuacji pieszych, duży zysk dla rowerzystów i utrudnienie życia kierowcom w postaci nowych świateł na skrzyżowaniu Kasprzaka i Wolskiej. Jest to w 100% zgodne ze strategią transportową miasta, dającą priorytet komunikacji miejskiej kosztem samochodów. Koszt tego wariantu to 103 mln zł.

Zapraszamy na zakupy

Jaka alternatywa?

Przygotowano także dwa inne warianty. "Alternatywny" jest... całkowicie niezgodny ze wspomnianą strategią:

"Rozwiązanie z wariantu W2 różni się od wariantu W1 lepszymi warunkami ruchu samochodowego i gorszą dostępnością dla pasażerów peronów tramwajowych w zespole Reduta Wolska ze względu na brak bezpośredniego połączenia z istniejącym tunelem pieszym" - czytamy w opisie. - "Ponadto wprowadzenie w wykop jezdni i torowiska wiąże się z koniecznością wykonania znacznej ilości przebudów sieci podziemnych, jak i rozbiórką i wzniesieniem na nowo wiaduktów w ciągu ul. Redutowej i ul. Wolskiej".

...co można przetłumaczyć na język potoczny jako "Wydamy o 30 mln zł więcej i rozkopiemy okolicę na rok, żeby w przyszłości nie denerwować kierowców". Kuriozalny jest również ostatni wariant, zakładający wydanie co prawda tylko 53 mln zł, ale nie dający... nic. Zgodnie z tym rozwiązaniem tramwaje jechałyby - jak przed 1990 rokiem - ulicami Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia i Wolską z prędkością handlową... roweru (14 km/h).

Jeszcze nie wiadomo, który wariant zostanie wybrany. Do 7 czerwca potrwają konsultacje społeczne, w ramach których odbędą się dwa spotkania: 21 maja (czwartek) o godz. 18:00 w liceum przy Bema 76 oraz 27 maja (środa) o godz. 18:00 w zespole szkół przy Elekcyjnej 21/23. Będzie także wizja lokalna: 30 maja (sobota) o godz. 10:30 przy Teatrze na Woli. Dodatkowo w Forcie Wola (23 maja godz. 9:00-17:00) i wolskim ratuszu (2 czerwca godz. 16:00-21:00) staną punkty konsultacyjne. A najwygodniej po prostu wysłać swoje uwagi na adres kasprzaka@tw.waw.pl.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Tomasz

14.05.2015 12:25

Jakoś ja w tym miejscu nie widzę pieszych, to można powiedzieć jest odludzie dla ruchu pieszego.
Mój blog:
http://film-korporacyjny.com.pl

# ze szwedzkich górek

15.05.2015 16:17

Dawniej tramwaje (linie 10 i 34) jeździły po torach na ulicy Kasprzaka i Nowo-Bema (obecnie Prymasa Tysiąclecia) i Wolską.
Jeszcze dawniej od Wolskiej była odnoga tramwajowa na ulicy Bema.
Ponieważ brak miejsca na Prymasa Tysiąclecia nie pozwala obecnie na torowisko tramwajowe można kompromisowo po odbudowaniu trakcji przeprowadzić tramwaje ulicami Kasprzaka i Bema do Wolskiej.

# żelazna

19.05.2015 11:33

"tramwajarze wybrali opcję, w której tramwaje z Wolskiej i Kasprzaka będą zjeżdżać do istniejącego już tunelu, w którym znajdą się przystanki Reduta Wolska (pasażerowie dojdą do nich przejściami podziemnymi, które wyposażone zostaną w rampy dla wózków)."
No dzięki... Przejścia podziemne to przekleństwo dla pasażerów starszych, z bagażami i wózkami; mają uzasadnienie tylko w centrum. Dalej od niego - im mniej ich tym lepiej.
=> zeszwedzkichgórek
"Ponieważ brak miejsca na Prymasa Tysiąclecia nie pozwala obecnie na torowisko tramwajowe można kompromisowo po odbudowaniu trakcji przeprowadzić tramwaje ulicami Kasprzaka i Bema do Wolskiej. "
Na Bema zdecydowanie za ciasno. Kiedyś faktycznie jeździły tamtędy tramwaje, nawet była prowizoryczna pętla przy Wolskiej ale nie było tam właściwie ruchu samochodowego.
Po prostu: puścić tramwaj od Kasprzaka przez ul. Ordona do Wolskiej a zostawić wszystko przy Reducie tak jak jest.

REKLAMA

# Michu

23.05.2015 11:39

Pamiętam, że gdy budowano estakadę Trasy Prymasa w latach 80-tych mówiono, iż filary wiaduktów zostały zaprojektowane tak, aby można było tamtędy przywrócić ruch tramwajów od Kasprzaka do Wolskiej. Teraz okazuje się, że tam nie ma miejsca na tramwaje. Poprowadzenie torów w wykopie i podziemny przystanek z systemem ramp dla niepełnosprawnych to zupełnie zbędny ogromny koszt, tym bardziej, że pasażerowie pojawiają się tam dwa razy do roku. No i dodatkowe zamieszanie w układzie drogowym. Paranoja?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe