REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Nowe pociągi dla SKM. Testy na Dolnym Śląsku przebiegają pomyślnie

  1 września 2021

alt='Szybka Kolej Miejska Warszawa'
źródło: SKM

Zbudowany przez firmę Newag pięcioczłonowy Impuls 2 rozpoczął jazdy testowe na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

REKLAMA

Zanim pojazd zostanie dopuszczony do ruchu, musi przejść szereg szczegółowych testów m.in. w Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w okolicy Żmigrodu na Dolnym Śląsku. To jedyny tego typu obiekt w Polsce, jeden z sześciu w Europie i ośmiu na świecie. Pętla, po której jeździ pociąg, ma długość 7725 metrów.

Nowe pociągi SKM

- Nasz nowy pojazd musi przejść badania układu hamulcowego, elektryki, hałasu, dynamiki czy osiągów trakcyjnych - mówi Alan Beroud, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. - Będzie także sprawdzany pod kątem dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zanim zostanie odebrany, musimy mieć absolutną pewność, że jest sprawny technicznie i bezpieczny dla naszych pasażerów i pracowników.

Jak informuje SKM, realizacja kontraktu przebiega zgodnie z harmonogramem. Nowosądecki Newag dostarczy pierwsze pojazdy wiosną.

Zapraszamy na zakupy

21 pociągów w drodze

- Kolejne pudła pojazdów Impuls drugiej generacji są przygotowywane do naniesienia odpowiednich powłok lakierniczych, a następnie zabudowy i montażu wnętrza - wyjaśnia Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. - Jestem pewny, że podróżni i pracownicy SKM docenią komfort i bezpieczeństwo jazdy sprawdzonymi pojazdami z platformy Impuls.

Należący do warszawskiego samorządu przewoźnik zamówił 21 pociągów: piętnaście pięcioczłonowych i sześć czteroczłonowych. Dzięki temu będzie możliwe zestawianie pociągów w różne konfiguracje, pozwalające np. wydłużyć skład na czas godzin szczytu. W tandemie złożonym z ośmiu członów, który w lecie przyszłego roku jako pierwszy zabierze pasażerów na pokład, usiądzie 288 osób. Najdłuższy Impuls 2, składający się z dwóch zestawów i dziesięciu członów, będzie mieć 372 miejsca siedzące.

SKM zapłaci za zakup pociągów, siedmioletnie serwisowanie i przeszkolenie pracowników prawie 668 mln zł brutto.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Leon

03.09.2021 00:28

Szybka Kolej Miejska - ta nazwa to raczej kpina.
Falenica - Śródmieście pół godziny - 16km. I jeszcze do stacji trzeba dottzeć. To oferta Trzaska komunikacji miejskiej. 30km/h. O częstotliwości kursowania nie wspomnę.

# Czy rozmawiam ze strusiem

29.10.2021 02:16

Leon ty się chyba na łby zamieniłeś ze strusiem, co ma oko większe od mózgu. Wyobraź sobie że np. Z Wołomina do W. Wileńskiej jedzie się około 25 minut a teraz sobie policz ile byś jechał samochodem ten odcinek, obstawiam minimum 40 minut jeszcze poza szczytem. Pociag to pociag osobowy i podmiejski niezależnie czy to SKM czy KM. Policz sobie ile jest stacji (też przystanków osobowych) między Falenicą a Śródmieściem? Zdaj sobie sprawę że musi skład stać na każdej te 2 minuty około. Policz to razem. Stąd taka "długa" podróż. Weź sobie teraz dla odmiany autobus 521 i sprawdź ile jedzie do Centrum... a tak na koniec: chcesz szybko do miasta to przeprowadź się do Otwocka i będziesz miał pociąg IC na Centralny... bez zatrzymania - tylko na Wschodnim staje IC z Otwocka, dla szczegółowości posta. W ramach terapii proponuję wycieczkę Koleją Transsyberyjską. Tam to dopiero masz długą jazdę.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024