REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Szokująco wysokie oferty w przetargu na nową zajezdnię tramwajową na Annopolu
REKLAMA

źródło: materiały prasowe


Szokująco wysokie oferty w przetargu na nową zajezdnię tramwajową na Annopolu

Jeśli warszawski samorząd chce zbudować na Białołęce nowoczesną bazę dla komunikacji miejskiej, musi przygotować się na gigantyczny wydatek.

REKLAMA

12 hektarów powierzchni, miejsce dla 150 tramwajów, stanowiska obsługi technicznej, lakiernia, myjnie i... 14 kilometrów torów - tak ma się prezentować zajezdnia tramwajowa planowana na Annopolu. W ubiegłym roku mówiło się o koszcie rzędu 300 mln zł, ale w przetargu urzędnicy oszacowali inwestycję na 406 mln zł. Okazuje się, że to wciąż zdecydowanie za mało.



REKLAMA

Zajezdnia na Annopolu - będzie drogo

O kontrakt na budowę nowej zajezdni tramwajowej w Warszawie starają się cztery firmy i konsorcja. Najlepszą cenę zaproponowała firma Gülermak, dobrze znana w mieście z budowy metra i mostu na trasie szybkiego ruchu S2 (tzw. Południowego). Turcy są gotowi zbudować zajezdnię za... 805 mln zł, a więc niemal dwukrotnie więcej, niż przewidywały Tramwaje Warszawskie.

Nieco wyższą cenę zaproponowało polsko-tureckie konsorcjum ZUE-Yörük Yapı Inşaat (808 mln zł), zaś pozostałe dwie oferty przekraczają 1,2 mld zł. Warto przypomnieć, że tegoroczna dziura budżetowa warszawskiego samorządu wynosi prawie 3 mld. Zajezdnia będzie niezbędna do obsługi nowych tras tramwajowych, planowanych m.in. z Woli przez Ochotę i Stegny do Wilanowa, więc o rezygnacji z budowy raczej nie ma mowy. Ratusz będzie musiał zrezygnować z innych inwestycji albo dalej się zadłużać, np. biorąc kolejny kredyt.



REKLAMA

Nowa zajezdnia na Białołęce

- Zajezdnia na Annopolu będzie wyposażona w system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas przez pracowników - zapowiada warszawski ratusz. - System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje. Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie, bez udziału motorniczych.

Do systemu podłączona zostanie myjnia oraz stanowiska diagnostyczne. Całość ma być obsługiwana przy pomocy tabletów i smartfonów, za pomocą których pracownicy będą przekazywali dane do centralnego systemu. Automatyzacja pracy pozwoli oszczędzić czas pracowników, a co za tym idzie - także pieniądze warszawiaków. Przykład? Ręczne przekładanie zwrotnic w zajezdni tej wielkości zajmuje każdego dnia blisko 7 godzin. Szacowane oszczędności wynikające ze zautomatyzowania zajezdni w ciągu 10 lat wyniosą około 10 mln zł. Minusem jest to, że są one zbliżone do kosztu zakupu i instalacji całego systemu.

Zajezdnia Annopol będzie w dużym stopniu zasilania z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii - wykorzystywane będą m.in. pompy ciepła i ogniwa fotowoltaiczne. Dodatkowo zaplanowano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij

Szokująco wysokie oferty w przetargu na nową zajezdnię tramwajową na Annopolu

źródło: materiały prasowe


Szokująco wysokie oferty w przetargu na nową zajezdnię tramwajową na Annopolu

źródło: materiały prasowe






07.06.2021 13:48 #dd3f3f
Prezes też uważa, że za 100.ooo PLN da się postawić domek do 70m2. Więc skoro się da, to trzeba robić.
07.06.2021 16:46 #00OOO777
do #dd3f3f a gdzie konkretnie odnalazłeś/ łaś, że Prezes podał, że można 70 m.kw domu za 100.000 PLN wybudować, mogę poprosić o źródło tej informacji ?
07.06.2021 19:01 #nad
Prezes jak to prezes, mówi co wie. Ale nie koniecznie wie co mówi.
10.06.2021 13:36 #WrednyKocur
Co za dno intelektualne.... 100tys dofinansowania. Czytanie ze zrozumieniem leży, bo i po co cokolwiek rozumieć, skoro Same Fejki Całą Dobę wytłumaczą?
11.06.2021 22:27 #obywatel
nie, że maja 100 000 zl kosztowac tylko maja 100 000 szt domow zbudowac i rozdawac w loterii i nie po 70 a po 90 m2. czytajcie ze zrozumieniem ;) a słuchajcie z przymrużeniem oka :)
02.07.2021 09:17 #Ka67
Chyba na zlosc zielonej bialolece to zrobia :) Postawia zajezdnie tramwajowa bez tramwajow :)

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA