REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Szansa na rewolucję w komunikacji Zielonej Białołęki

  26 lutego 2015

alt='Szansa na rewolucję w komunikacji Zielonej Białołęki'

Białołęka przeznacza 2 mln zł na budowę ul. Daniszewskiej do ul. Białołęckiej. Tą drogą dotrzemy do tramwaju na Annopolu.

REKLAMA

Niektórzy mogą się zdziwić, ale Zielona Białołęka ma tramwaj. Teraz jeździ on praktycznie pusty, choć mamy aż dwie pętle położone na ul. Annopol w odległości ok. Ukryty potencjał tramwaju na Annopolu Ukryty potencjał tramwaju na Annopolu
Jedyną realną szansą na poprawę komunikacji miejskiej na terenie wschodniej Białołęki w najbliższym czasie jest skomunikowanie osiedli nowymi liniami autobusowymi z tramwajem na Annopolu.
2 km od ul. Białołęckiej. Do tramwaju trudno się dostać, a połączenia autobusowego z terenu Zielonej Białołęki praktycznie nie ma. Rada dzielnicy Białołęka przyznała ponad 2 mln zł na budowę brakującego odcinka (ok. 450 metrów) ul. Daniszewskiej do ul. Białołęckiej. Jeśli rada miasta poprze wniosek radnych Białołęki, droga powstanie już w przyszłym roku.

Rewolucja na zamówienie

O potrzebie połączenia z tramwajem pisałam w "Echu" w artykule "Ukryty potencjał tramwaju na Annopolu" pięć lat temu. Sam pomysł zgłosili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego podczas prac nad Studium Obsługi Komunikacyjnej Białołęki w 2010 roku.

Linia tramwajowa z pętlą na Annopolu, mimo że posiada olbrzymi potencjał, jest wykorzystywana w niewielkim stopniu przez mieszkańców Białołęki. Tramwaje kursujące z dużą częstotliwością odjeżdżają praktycznie puste, chociaż w 23 minuty (według rozkładu jazdy ZTM) dojeżdżają do stacji metra przy Dworcu Gdańskim, a w 19 minut do Dworca Wileńskiego.

Czas dotarcia do metra na Dworcu Wileńskim dodatkowo zmniejszy się, gdyż Tramwaje Warszawskie zapowiadają modernizację linii tramwajowej i utworzenie szybkich połączeń z metrem.

Na ul. 11 Listopada torowisko zostanie wydzielone z jezdni, powstanie tam także tzw. przystanek wiedeński (podobny jak na ul. Kawęczyńskiej), wspólny z autobusami. Na pętli Annopol zbudowany zostanie dodatkowy tor, dzięki czemu zrobi się tam więcej miejsca na kolejne tramwaje. Wszystkie przystanki między Żeraniem Wschodnim a Dworcem Wileńskim zostaną wyremontowane i w dalszej przyszłości mają zostać wyposażone w znane ze Śródmieścia tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Teraz Daniszewska

Początkowo ZTM zaproponował, aby dowozowy autobus jechał ulicami Przykoszarowa - Szlachecka, jednak jest łatwiejsze rozwiązanie - przedłużenie ul. Daniszewskiej do Białołęckiej.

Daniszewska na odcinku od ul. Annopol do Szlacheckiej została już wybudowana - razem z chodnikiem, odwodnieniem, ścieżką rowerową i oświetleniem. Posiada zatoki autobusowe. Pamiętam, jak mnie pytano: "Pani radna, po co te zatoki, przecież ten autobus nigdy może tam nie pojechać?" A jednak!

Jest duża szansa, że drugi odcinek ul. Daniszewskiej powstanie już w przyszłym roku. Dokładnie rok temu pytałam ZTM, czy potwierdza gotowość na rewolucję w komunikacji poprzez uruchomienie autobusu kursującego z dużą częstotliwością pomiędzy różnymi osiedlami na terenie Zielonej Białołęki. W odpowiedzi usłyszałam, że jeśli droga powstanie, zostanie utworzone połączenie. Trzeba dopracować koncepcję i czas już zacząć planować, bo korków i problemów z komunikacją serdecznie mamy dość.

Agnieszka Borowska
radna dzielnicy Białołęka, prezes stowarzyszenia Moja Białołęka

.
 

REKLAMA

Komentarze (57)

# pionny

26.02.2015 14:22

Bardzo dobry pomysł Pani Agnieszko! Super inicjatywa, to czekamy na przyszły rok na rozpoczęcie przebudowy :)

# wojciesz

26.02.2015 14:51

Można to skierować np. Daniszewską, Juranda, Ostródzką, Współczesną do Jesiennych Liści, a powrót przez Magiczną, Skarbki, Berensona, Ostródzką i Juranda (w koordynacji z 204). Przy okazji poprawił by się dojazd do szkoły na Juranda dla mieszkańców Derbów i Jesiennych Liści. Trzymam kciuki za realizację :)

# drugastrona

26.02.2015 17:54

A nie lepiej byłoby po prostu przedłużyć linię tramwajową zamiast robić kolejną przesiadkę?

REKLAMA

# JacJac

26.02.2015 18:48

Fajnie by było jeszcze gdyby Pani Radna umiała odróżnić "zajezdnię" od "pętli" :-) Bo do najbliższych zajezdni na Zgr. AK Kampinos, czy na Kawęczyńskiej to jednak z ZB troszkę daleko :-)

 jkj

26.02.2015 19:47

@JacJac: w planach jest budowa zajezdni na Annopolu, ale to dopiero za kilka lat ;)

# Zuzka

26.02.2015 20:39

Szkoda, że nie ma gdzie zostawić samochodów przy pętlach, bo już mnóstwo ludzi tam dojeżdża. Kiedyś miał powstać P&R

REKLAMA

# YES

26.02.2015 21:36

Świetna wiadomość! Nareszcie :)

# Zielony

26.02.2015 22:15

#wojciesz ale rejon 231 to nie Derby i Jesiennych Lisci wiem , ze szkoła zacna ale prosimy o zabranie dzieci do swoich szkół rejonowych my od przyszłego roku zaczynamy posyłać dzieci na 3 zmiany w 231 przez lewe meldunki

# Z Zielonej

27.02.2015 09:15

Pani Radna nie wie, o czym mówi.
Spójrzcie na mapę na stronie ZTM. DZISIAJ z Zielonej Białołęki dojeżdżają do tramwaju CZTERY linie autobusowe: 104, 204, 132 i 134. Z każdej z nich można się przesiąść do PIĘCIU linii tramwajowych (1, 3, 4, 25, 41). Dodatkowo z tych autobusów można się przesiąść do innych linii autobusowych lub METRA na Żeraniu, Bródnie lub Marymoncie.
Pani Radna proponuje stworzenie ŚLEPEJ linii autobusowej, która dojedzie na Annopol, gdzie są tylko DWIE linie tramwajowe (4, 41) i nie ma ŻADNEJ możliwości przesiadki do innego autobusu.
Bez sensu ten pomysł.

REKLAMA

# pomysł_bez_sensu

27.02.2015 09:19

Racja! Przestańcie wydawać bez sensu nasze pieniądze!
#Z Zielonej napisał(a) 27.02.2015 09:15
Pani Radna nie wie, o czym mówi.
Spójrzcie na mapę na stronie ZTM. DZISIAJ z Zielonej Białołęki dojeżdżają do tramwaju CZTERY linie autobusowe: 104, 204, 132 i 134. Z każdej z nich można się przesiąść do PIĘCIU linii tramwajowych (1, 3, 4, 25, 41). Dodatkowo z tych autobusów można się przesiąść do innych linii autobusowych lub METRA na Żeraniu, Bródnie lub Marymoncie.
Pani Radna proponuje stworzenie ŚLEPEJ linii autobusowej, która dojedzie na Annopol, gdzie są tylko DWIE linie tramwajowe (4, 41) i nie ma ŻADNEJ możliwości przesiadki do innego autobusu.
Bez sensu ten pomysł.

# lewandowski

27.02.2015 09:22

wielka inwestycja dla niewielu zainteresowanych.
dopóki nie będzie poprawy komunikacji na osiedlach Derby i Lewandów nie można mówić o rewolucyjnej poprawie na Zielonej Białołęce. Poprawi sie owszem dla kilkuset osób, lub dla tych, którzy chcą jechać naokoło.
Na Derbach i Lewandowie mieszka ok. 20.000 ludzi i to tutaj potrzebna jest rewolucja w pierwszej kolejności. Tylko proszę nie kazać mi jechać przez Annopol, bo pęknę ze śmiechu.

# lewandowski

27.02.2015 09:24

#Z Zielonej napisał(a) 27.02.2015 09:15
Pani Radna nie wie, o czym mówi.
Spójrzcie na mapę na stronie ZTM. DZISIAJ z Zielonej Białołęki dojeżdżają do tramwaju CZTERY linie autobusowe: 104, 204, 132 i 134. Z każdej z nich można się przesiąść do PIĘCIU linii tramwajowych (1, 3, 4, 25, 41). Dodatkowo z tych autobusów można się przesiąść do innych linii autobusowych lub METRA na Żeraniu, Bródnie lub Marymoncie.
Pani Radna proponuje stworzenie ŚLEPEJ linii autobusowej, która dojedzie na Annopol, gdzie są tylko DWIE linie tramwajowe (4, 41) i nie ma ŻADNEJ możliwości przesiadki do innego autobusu.
Bez sensu ten pomysł.
BRAWO za głos rozsądku!

REKLAMA

# 132 z Derby

27.02.2015 09:34

Jaka rewolucja???
Najłatwiej do tramwaju przesiąść się ze 132 na przystanku Toruńska przy Factory. 132 jedzie dalej na Żerań i do metra na Marymoncie.
#Z Zielonej napisał(a) 27.02.2015 09:15
Pani Radna nie wie, o czym mówi.
Spójrzcie na mapę na stronie ZTM. DZISIAJ z Zielonej Białołęki dojeżdżają do tramwaju CZTERY linie autobusowe: 104, 204, 132 i 134. Z każdej z nich można się przesiąść do PIĘCIU linii tramwajowych (1, 3, 4, 25, 41). Dodatkowo z tych autobusów można się przesiąść do innych linii autobusowych lub METRA na Żeraniu, Bródnie lub Marymoncie.
Pani Radna proponuje stworzenie ŚLEPEJ linii autobusowej, która dojedzie na Annopol, gdzie są tylko DWIE linie tramwajowe (4, 41) i nie ma ŻADNEJ możliwości przesiadki do innego autobusu.
Bez sensu ten pomysł.

# 132 z Derby

27.02.2015 09:39

Ma rację @Z Zielonej. Mamy 4 linie autobusowe do tramwaju.
Proszę spojrzeć na mapę ZTM:
http://www.ztm.waw.pl/mapa/mapa_2.htm

# abrakadabra

27.02.2015 10:13

Co za beznadziejny pomysł!
Jak się przeliczy te minuty, które radna podaje, to do centrum z 2 przesiadkami (Annopol plus Dw. Wileński lub Dw. Gadański) i do tego dojazd z Derb czy Lewandowa do Annopolu, to potrzeba conajmniej godziny! Czyli więcej, niż teraz jedzie 527 do Bankowego o bezpośrednio!
Co więcej, po wystartowaniu II linii metra, do Dw. Wileńskiego ma być uruchomiona linia ekspresowa, którą podejrzewam, ze w ok. 20-25 min można będziwe dojechać do metra. Jaki więc głupek (przepraszam za wyrażenie), będzie jechał w koło przez Annopol z 2 przesiadkami???
Zamiast mysleć o usprawnianiu komunikacji z Derb i Lewandowa, gdzie jest największe skupisko mieskzańców i tworzenie jak najszybszych i najkrótszych dojazdów, to się kombinuje tak na około.
Ktoś juz wyzej napisał, do tego tramwaju z Annopola można spokojnie już teraz dojechac 132, tylko nikt nie ma na to ochoty, bo tramwaj jedzie po prostu za długo, a po oddaniu na jesieni mostu Grota, 132 szybko dojedzie się do Marymontu!

REKLAMA

# buahaha

27.02.2015 10:17

Ależ rewolucja w komunikacji, prawie się popłakałam ze smiechu i....rozpaczy!
Nie udało się z metrem, nie wychodzi z tramwajem, więc próbuje się zamydlić oczy jakimś prowizorycznym roziwązaniem. Ot, rewolucja :)
abrakadabra - ma rację.

# radna pisiura

27.02.2015 11:52

Najpierw zrzuta na most Łazienkowski

# lewandowski

27.02.2015 11:59

#abrakadabra napisał(a) 27.02.2015 10:13

Co więcej, po wystartowaniu II linii metra, do Dw. Wileńskiego ma być uruchomiona linia ekspresowa, którą podejrzewam, ze w ok. 20-25 min można będziwe dojechać do metra. Jaki więc głupek (przepraszam za wyrażenie), będzie jechał w koło przez Annopol z 2 przesiadkami???

Po pierwsze:
PANI BOROWSKA ręce precz od komunikacji! Nie znasz się, to nie mąć!
Już widzę, jak za pół roku na skutek szkodliwej działalności p. Borowskiej ZTM zabiera nam połowę 527, tłumacząc, że wspiera komunikację szynową, więc możemy sobie dmuchać z Annopola. Oczywiście korzystając przy tym z dogodnej przesiadki.
Po drugie.
20-25 mi to jest max co się da wycisnąć, i to jest rzeczywiście bardzo dobry czas. Nie oszukujmy się, nikt w Warszawie nie przejedzie 10 km w 25 min, tylko my :)
Porównajcie sobie czasy z innych dzielnic peryferyjnych. Nawet metrem z Kabat jedzie się 20 min.
Więc tu widzę zadanie dla radnych:
- pilnować, żeby 527 i E7 jeździły z maksymalną częstotliwością
- ewent. starać się o poszerzenie Głębockiej od TT do Kondratowicza i dalej Wincentego do Żaby.
- nie wpierdzielać się ponad to
p. Borowska niech swoje pomysły realizuje na swoim podwórku, tzn w swoim ogródku. Więcej szkód niż dobrego to nam przyniesie, bo zaraz ZTM się ucuepi, że mamy tramwaj, więc skasują 527.

REKLAMA

# eryk

27.02.2015 18:12

Ldwandowski ma rację. Pomysł radnej beznadziejny.

# Olech

27.02.2015 18:31

Może będzie to okazją do uruchomienia nowej linii na Olesin?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA