REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

S7 przy puszczy

  22 maja 2009

Jest decyzja środowiskowa - wylot trasy S7 z Warszawy w kierunku Gdańska pobiegnie przez Chomiczówkę, skrajem Puszczy Kampinoskiej w Łomiankach i dalej przez Kiełpin w stronę Czosnowa.

REKLAMA

6 maja w urzędzie wojewódzkim podpisano decyzję środowiskową dla wariantu II przebiegu trasy S7. To oznacza, że będzie realizowany przebieg drogi krajowej, jak podajemy poniżej. Dobrze, że decyzję wreszcie podjęto - od złożenia wniosku mi-nęły ponad dwa lata. W tym czasie zmieniły się organy decyzyjne - zamiast woje-wody dokumenty musiała zatwierdzić Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

- Zdecydowano o wyborze tego wariantu, ponieważ nie rozcina on istniejących lasów, zajmuje tylko niewielką powierzchnię Kampinoskiego Parku Narodowego, nie ingeruje w obszar Natura 2000 Dolina Środkowej Wisły i przede wszystkim leży w korytarzu planowanej kiedyś trasy N-S - uzasadniała decyzję Aleksandra Atłow-ska, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie.

W ubiegłym tygodniu rozpoczęła się procedura przetargowa na wykonanie kon-cepcji inwestycji. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje, że mię-dzy styczniem a marcem przyszłego roku wszystkie dokumenty trafią na biurko wojewody, który je zatwierdzi. Najpóźniej w drugiej połowie 2010 roku ruszą prace budowlane, podczas których powstaną dwa tunele: na Bemowie i Chomiczówce. Budowa trasy ma się zakończyć w 2013 roku.

Wybór tego wariantu nie podoba się mieszkańcom Dąbrowy w Łomiankach. Kil-ka dni po ogłoszeniu decyzji - która zawiera rygor natychmiastowej wykonalności - przedstawiali swoje racje ekipie telewizyjnej. Przypomnijmy: dąbrowianie opraco-wali swój własny projekt przebiegu trasy, zakładający węzeł S7 z trasą mostu Pół-nocnego i biegnący wzdłuż Wisły niezabudowanymi terenami Burakowa i Łomianek aż do węzła Kazuń.

Mieszkańcy Dąbrowy nie skła-dają broni. Przygotowali apel w obronie Puszczy Kampinoskiej, która (po wybudowaniu S7 w zatwierdzonym wariancie) zostanie odcięta od płynących w kierunku lasu powierz-chniowych i podziemnych strug wodnych, zasilających strefę rdzeniową Kampinoskiego Parku Narodowego, jakim jest obszar ścisłej ochrony Siera-ków. Apel w obronie rezerwatu można znaleźć na stronie www.lomianki.info.pl.
Ich zdaniem to mniej ingerujący w środowisko i społeczeństwo wariant, bezpieczniejszy dla przyrody i omi-jający domostwa, pozwalający także na po-wiązanie trasy z planowanym przebiegiem mostu legionowskiego bez "wjeżdżania" ru-chu z trasy legionowskiej do centrum Łomia-nek. - Dzięki takiemu rozwiązaniu Łomianki zyskają na przepustowości, bo tak poprowa-dzona trasa umożliwi lepszy rozjazd pojaz-dów z Gdańska w poszczególne rejony War-szawy - przekonywali. - Propozycja pociąg-nięcia S7 brzegiem KPN jest o tyle nieroz-sądna, że nikt nie będzie jechał na Wolę, że-by stamtąd skręcać na Pragę. Ponadto wa-riant zaopiniowany przez GDOŚ pokazuje, że władze kompletnie nie liczą się z nami, którzy będziemy mieszkać bezpośrednio przy trasie. Ucierpi także przyroda - nikt nie gwarantuje, że nie zostaną naruszone cieki wodne na terenach sąsiadujących z puszczą, a już teraz są poważne problemy z wodą w Łomiankach.

Budowy trasy mieszkańcy nie wstrzymają - natychmiastowa wykonalność po-zwala na rozpoczęcie działań bez dalszych zwłok. Mogą jednak interweniować w ko-lejnych instancjach - jak zapowiadają, zainteresują swoim problemem instytucje europejskie, licząc na ich włączenie się w sprawę na zasadach podobnych jak to miało miejsce z obwodnicą Augustowa biegnąca przez dolinę Rospudy.

(wt)

Przebieg trasy

Długość planowanej trasy wynosi 22,5 km. Na odcinku Czosnów - Kiełpin (Ło-mianki) droga prowadzona będzie istniejącą siódemką (na tym odcinku zostanie poszerzona o dodatkowy pas ruchu), następnie od węzła Kiełpin przebiegnie po zachodniej stronie terenów zabudowanych w Łomiankach i dalej wykorzysta pas te-renu rezerwowany dla trasy N-S. Inwestycja przebiega przez Bielany po zachodniej stronie cmentarza na Wólce Węglowej, a dalej pomiędzy osiedlem Chomiczówka a Fortem Wawrzyszew. Na Bemowie wschodnim skrajem lotniska i dalej pomiędzy osiedlem Wrocławska a Fortem Bema do projektowanego węzła z realizowaną obecnie drogą S8.

Na początkowym odcinku (Czosnów - Kiełpin) trasa przebiegnie w poziomie te-renu. Na wysokości Kiełpina prowadzona będzie na estakadzie. Od węzła Kolejowa do rejonu ulicy Wóycickiego znów po poziomie terenu, z wyjątkiem trzech miejsc, gdzie zostanie podniesiona w celu przepuszczenia lokalnych ulic (ul. Sierakowskiej i Wiślanej w Łomiankach i ul. Estrady na Bielanach). Nad ulicą Wóycickiego oraz w węźle Janickiego droga przebiegnie na estakadzie. W rejonie osiedla Chomiczówka oraz na terenach sąsiadujących z zabudową mieszkaniową Bemowa droga S7 aż do rejonu węzła z trasą S8 (węzeł "NS") przebiegać będzie w tunelu.

Korytarz projektowanej drogi S7 przecina następujące istniejące ulice: Wól-czyńską, Arkuszową, Kwitnącą, Księżycową, sieć ulic dojazdowych na Chomiczów-ce, następnie ul. Piastów Śląskich, Powstańców Śląskich i Księcia Bolesława.

W ramach przedsięwzięcia planuje się budowę ośmiu węzłów drogowych: "Czosnów", "Palmiry", "Kiełpin", "Kolejowa", "Wólka Węgłowa", "Janickiego", "Gen. Maczka", "NS".

W celu zabezpieczenia mieszkańców przed uciążliwościami trasy zostały za-projektowane ekrany akustyczne po obu stronach trasy na długości 28 km.

stroja

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024