REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Rusza budowa drugiej nitki Kasprowicza

  13 września 2011

alt='Rusza budowa drugiej nitki Kasprowicza'

W przyszłym roku ulica Kasprowicza na Bielanach będzie na całej długości dwupasmowa. Rozpoczyna się budowa brakującego, ok. 700-metrowego odcinka jej drugiej "nitki". Powstanie w pobliżu stacji metra Wawrzyszew, pomiędzy ul. Oczapowskiego i ul. Przy Agorze.

REKLAMA

Jak podaje w swoim komunikacie Zarząd Transportu Miejskiego, na plac budowy został wprowadzony wykonawca - Zakład Remontów i Konserwacji Dróg, który na zlecenie ZTM zrealizuje inwestycję. W tym roku przewidziana jest przebudowa sieci ciepłowniczej. Nowa magistrala zostanie przełożona poza teren budowanej jezdni i zostanie włączona do sieci w przyszłym roku, po sezonie grzewczym. Dzięki temu, ten etap inwestycji nie pociągnie za sobą poważnych zmian w organizacji ruchu i zostaną ograniczone zakłócenia w dostawie ciepła dla mieszkańców Bielan. Zakończenie prac drogowych jest zaplanowane na trzeci kwartał 2012 roku. Koszt prac to 26 milionów złotych.

Budowa jest koordynowana z Urzędem Dzielnicy Bielany, który w swoich planach zakłada wykonanie w przyszłości al. Reymonta i jej skrzyżowania z ulicą Kasprowicza.

- Przedłużenie al. Reymonta na odcinku od ul. Wólczyńskiej od ul. Kasprowicza będzie realizowane w latach 2011-2014, w tym: w 2011-2012 zostanie wykonana dokumentacja techniczna, a w 2013-2014 nastąpi realizacja budowy. Przebudowa będzie polegała na poszerzeniu drogi, po modernizacji będzie ona wyglądała tak jak odcinek Żeromskiego do Powstańców Śląskich - w obie strony będą po dwa pasy ruchu. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja techniczna - wyjaśnia Tadeusz Olechowski, rzecznik bielańskiego ratusza.

Kasprowicza jest głównym ciągiem prowadzącym do węzła komunikacyjnego Młociny. Usunięcie wąskiego gardła ułatwi pasażerom i kierowcom dojazd do metra oraz parkingu przesiadkowego. Jej przebudowa planowana była od czasu oddania do użytku stacji metra na Młocinach, co roku też - od 2009 - zapowiadano, że przebudowa rozpocznie się lada chwila. Tymczasem w kolejnych budżetach ta inwestycja przepadała - aż do teraz.

Anna Sadowska, (wt)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (12)

# Z_Bielan

13.09.2011 16:52

Ciekawe jak duże będzie opóźnienie, czy tak jak zwykle przy miejskich inwestycjach? A komunikacyjny koszmar po otwarciu Mostu Północnego zbliża się wielkimi krokami!!!

# prezeho

14.09.2011 00:22

gdyby nie źle ustawione światła wszystko by jechało, a Kasprowicza nie jest ulicą do transferu z mostu, dużo świateł i na Serku ma być zamknięta - PIENIADZE ZNOWU W BLOTO

 Kaska

16.09.2011 07:44

Przerażające jest to dla nas mieszkańców mieszkających w pobliżu zaplanowanej budowy tej jezdni. Nikt nie bierze pod uwagę że nasze okna są niecały metr od ziemi i wszystkie spaliny będziemy mieli w naszych mieszkaniach. Oprócz tego ten chałas jaki mamy do tej pory jeszcze bardziej się wzmoży. Jak my mamy funkcjonować kiedy nie bierze się pod uwagę że budynek stacji metra po wybudowaniu go zrobił nam tzw. studnię w której odbijają si e wszelkie odgłosy, a co dopiero będzie kiedy poprowadzona zostanie jezdnia. O zgrozo dlaczego nikt nie przebadał hałasu w naszych mieszkaniach? Dlaczego nikt nie zbada emisji spalin? Czy ktokolwiek przewiduje skutki jakie będa po wybudowaniu tej jezdni na odcinku stacji metra i tak blisko stojących budynków. Dlaczego nikt nie pomyślał aby poprowadzić tej drugiej nitki w sąsiedztwie bazarku - przecież tam jest więcej miejsca niż tu u nas pod oknami ?????? Na ye pytania nigdy nie dostaliśmy odpowiedzi - i właśnie tak traktuje się nas ludzi.....

REKLAMA

# Wieś

12.10.2011 17:30

Kaska napisała 16.09.2011 07:44
Przerażające jest to dla nas mieszkańców mieszkających w pobliżu zaplanowanej budowy tej jezdni. Nikt nie bierze pod uwagę że nasze okna są niecały metr od ziemi i wszystkie spaliny będziemy mieli w naszych mieszkaniach. Oprócz tego ten chałas jaki mamy do tej pory jeszcze bardziej się wzmoży. Jak my mamy funkcjonować kiedy nie bierze się pod uwagę że budynek stacji metra po wybudowaniu go zrobił nam tzw. studnię w której odbijają si e wszelkie odgłosy, a co dopiero będzie kiedy poprowadzona zostanie jezdnia. O zgrozo dlaczego nikt nie przebadał hałasu w naszych mieszkaniach? Dlaczego nikt nie zbada emisji spalin? Czy ktokolwiek przewiduje skutki jakie będa po wybudowaniu tej jezdni na odcinku stacji metra i tak blisko stojących budynków. Dlaczego nikt nie pomyślał aby poprowadzić tej drugiej nitki w sąsiedztwie bazarku - przecież tam jest więcej miejsca niż tu u nas pod oknami ?????? Na ye pytania nigdy nie dostaliśmy odpowiedzi - i właśnie tak traktuje się nas ludzi.....

Czasami warto obejrzeć mieszkanie zanim się je kupi, bo czego innego można się spodziewać po mieszkaniu przy największej w okolicy ulicy?
PS: Ludzie powinni myśleć co robią i nie spodziewać się ciszy przy ruchliwej ulicy. A przerażającą to jest Pani pisownia.

# Robert

13.10.2011 23:45

A dla mnie głupotą jest budowanie drugiej nitki Kasprowicza w taki sposób, jak to zrobiono z fragmentem między Przy Agorze i Nocznickiego.
Gdyby mądre głowy pomyślały i nieco inaczej rozmieściły wyjścia ze stacji metra, to nowa nitka Kasprowicza mogłaby przebiegać tuż obok istniejącej. Wtedy mieszkańcy okolicznych bloków nie mieliby jezdni pod samymi oknami.
Poza tym jakoś nie widzę sensu budowania drugiej nitki. Dlaczego?
Obie jezdnie będą miały pewnie po dwa pasy ruchu. Co się stanie z samochodami, które obecnie parkują na parkingu między ul. Przytyk i północnym wyjściem ze stacji Wawrzyszew? Najpewniej zastawią po jednym pasie obu jezdni, tak jak ma to miejsce na południe od ul. Oczapowskiego. Być może kierowcy znajdą sobie inne miejsce: na przykład podwórka - to ostatnio bardzo modne na os. Wrzeciono. Parkowanie gdzie tylko się da! Im bliżej wejścia do budynku tym lepiej.

# tymczasowy

08.11.2011 09:43

nikt z władz Bielan nie przeprowadził rozmów z mieszkańcami budynków przy ulicy Kasprowicza ,Ratusz żyje sam dla siebie .
parking wybudowany naprzeciwko stacji metra Wawrzyszew to fikcja gruzowisko, dziury a kierowcy parkujący jeżdżą po trawnikach .
opady deszcu powodują zalewanie terenu i mamy bajoro -a może to nie planowany rozwój infrastruktury pt. oczko wodne.
i-szy kwartał przebudowa węzła ciepłowego paranoja w okresie zimy
a niech tam mieszkańcy marzną . Może to dzielnicowe dbanie o ludzi w starszym wieku i krioterapia

REKLAMA

# tymczasowy

08.11.2011 09:49

nikt nie rozmawiał z mieszkańcami budynków przy ul. Kasprowicza
Metro i jego infrastruktua to dramat .teraz zgotuje się nam następny .
Przykłady parking przed metrem Wawrzyszew pobojowisko dziury gruz w okresie jesienno -zimowym bajoro.
przebudowa węzła ciepłowniczego w okresie zimy idealny pomysł .
Urząd dzielnicy funduje mieszkańcom krioterapię
oby tak dalej a będzie nas mniej

# Bod

20.11.2011 12:00

Kaska napisała 16.09.2011 07:44
Dlaczego nikt nie pomyślał aby poprowadzić tej drugiej nitki w sąsiedztwie bazarku - przecież tam jest więcej miejsca niż tu u nas pod oknami ??????
Rozbudowa Kasprowicza była zaplanowana wiele lat temu. Trzeba było myśleć przed zakupem.

# paul

20.12.2011 12:00

ciekawe kto z moznowładców i jaśnieoświeconych projektantów pomyślał o zapewnieniu miejsc parkingowych dla samochodów, które w tej chwili zajmują jeden z dwóch pasów jezdni. A może ktoś z wyżejwymienionych postawi znak zakazu parkowania i zasili kasę miasta pieniędzmi z mandatów

REKLAMA

# Młotek z Młocin

26.12.2011 00:57

rence opadajom...../Wieś czy wieś ? /.... bloki stojom jósz prawie 50 lat a wieś każe mysleć ..zanim ie kupiło...tak myśleć jest miło....
Pani Kasia zaśpiewa Głeboką studzienkę i poda panu Wiesiu renkę :)

# mieszkaniec Bielan

12.03.2012 13:51

Ta droga to pomyłka. I tak od Starych Bielan do Słodowca samochody parkują na jednym pasie, więc jaki jest sens poszerzania tej drogi? Korków w tym miejscu nie ma, więc po co kolejny asfalt zamiast zieleni?
Może lepiej zadbać o inne miejsca?

# wzdziadapradziada

23.04.2012 14:34

Do przeciwnikow drugiej nitki Kasprowicza !
Argumenty przeiwnikow budowy drugiej nitki ul Kasprowicza sa absurdalne. Najwidoczniej nie maja pojecia , czym jest krajobraz miejski i co to jest urbanizacja . We wszystkich miastach ulice na obszarze miejskim zabudowy zwartej sa w poblizu domow i tak jest przy ul. Kasprowicza na odcinku Starych Bielan. Natomiast ten nowy dom przy stacji metra na przeciw bazaru , w ktorym mieszka Kaska to ogromny skandal korupcyjny i inwestycja ta niepowinna nigdy powstac !!! Prosze sie zwrocic do pani Gronkiewicz -Waltz , dlaczego jej urzad na nia zezwolil !!!!!!! Kasce zas radzilbym , aby wrocila na wies , skad zapewne przybyla do Warszawy albo pogodzila sie z tym, ze mieszka w miescie i niestety nabyla mieszkanie na obszarze zagniezdzonym przez komercyjna inwestycje i dlatego blizej projektowanej ulicy niz domy na polnoc od tej stacji metra !!!!!!!!!!!!!

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe