REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Remont Trasy AK: zamknięte zjazdy, roszady autobusowe

  12 stycznia 2012

alt='Remont Trasy AK: zamknięte zjazdy, roszady autobusowe'

Są już znane plany przygotowywanej modernizacji Trasy Armii Krajowej. Kierowcy będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami, które tylko w części zminimalizuje fakt, że prace rozpoczną się dopiero po oddaniu do użytku opóźnionego mostu Północnego.

REKLAMA

Prace będą trwać na odcinku od Powązkowskiej do Modlińskiej. Do wiosny 2013 roku większość robót nie będzie zbyt uciążliwa: zostaną przełożone wszystkie instalacje, które obecnie biegną pod mostem Grota, trwać będą przygotowania "papierowe". Dopiero później zaczną się przewężenia mostu i jezdni, aby można było zmodernizować korkujący się most i trasy w jego pobliżu. W efekcie przeprawa zyska po pięć pasów ruchu w każdym kierunku (dwa tranzytowe i trzy lokalne), od północy znajdzie się też miejsce na ścieżkę rowerową.

Całkowicie nowa będzie nawierzchnia na odcinku 4,5 km. Wszystkie zjazdy z trasy na Wisłostradę i w drugą stronę także będą przebudowywane. Do zamknięcia pójdzie tunel Gdańskiej, do czasu jego odbudowy ruch na tej ulicy będzie wstrzymany. Kładka nad trasą, łącząca Rudę z Potokiem zostanie zlikwidowana - w jej miejsce powstanie nowa, z pochylnią rowerową. Modyfikacji doczekają się też pozostałe kładki oraz wiadukty na Broniewskiego, gdzie kładziony będzie nowy asfalt oraz Słowackiego, pod którym budowana będzie ścieżka rowerowa. Znikną zjazdy na stację benzynową, wyloty Gąbińskiej, Literackiej i Ogólnej zostaną zaślepione i z ulic tych nie będzie możliwości wjazdu na ekspresówkę.

Harmonogram prac zakłada, że zakończą się one w ciągu 27 miesięcy.

- Kierowcom najbardziej da się we znaki przebudowa mostu - przewiduje Wojciech Tumasz, radny Białołęki i ekspert Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. - Trzeba się liczyć z tym, że jeśli wykonawca postawi na szybkość remontu, to jedynym wyjściem będzie całkowite zamknięcie dla ruchu jednej części przeprawy. Pamiętajmy, że Grot to tak naprawdę dwa mosty: południowy i północny. Jeżeli najpierw zostanie zamknięta część północna, niemożliwy będzie wjazd na most z Modlińskiej i Jagiellońskiej, nie będzie też można zjechać na Wisłostradę. I odwrotnie - po zamknięciu mostu od południa, kierowcy stracą możliwość przejazdu w stronę Białołęki i Targówka. Będą musieli korzystać z mostu Gdańskiego lub Północnego.

Radny Białołęki przypomina też, że podczas remontu najpewniej ulegną zmianom trasy autobusów. - Linie 503, 508 czy 510 będą musiały być poprowadzone objazdami albo zostaną zawieszone czy zlikwidowane, bo jeśli pojadą przez most Północny, to będą dubletami dla planowanych 404 czy 101 - przewiduje Wojciech Tumasz.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA