Pytania o metro
22 października 2010
Pierwszą łopatę na budowie centralnego odcinka II linii metra wbito 11 września.
Na ostatnim spotkaniu zorganizowanym przez urzędników i dotyczącym budo-wy metra pojawiła się zaledwie garstka zainteresowanych.
Mieszkańcy byli ciekawi, czy nie pojawią się dodatkowe utrudnienia w ruchu związane z kursowaniem ciężarówek wywożących wykopaną ziemię. - Jaka będzie trasa wywozu urobku? - pytali. Usłyszeli, że zostanie on zużyty do budowy nasypów drogowych trasy szybkiego ruchu Konotopa-Puławska. - Specjalnej organizacji ru-chu nie będzie. Urobek będzie wywożony w nocy, aby nie powodowało to dodatko-wych korków - mówił Wiesław Witek, dyrektor miejskiego biura koordynacji i re-montów. W ciągu ulicy Towarowej tramwaje mają kursować cały czas. - W rejonie ronda Daszyńskiego ul. Towarowa będzie przebiegać wiaduktem nad metrem. W czasie budowy ciągłość komunikacji publicznej będzie zachowana. Owszem, będą utrudnienia, ale nad budową przy Towarowej ruch tramwajowy będzie zachowany - zapewnia Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Rozszerzona strefa płatnego parkowania
Mieszkańców interesowała też kwestia parkowania. Pytali m.in. czy przy rondzie Daszyńskiego powstaną nowe parkingi? Jakie plany ma ZTM? W odpowiedzi dy-rektor Leszek Ruta stwierdził, że na budowę nowego park&ride przy rondzie Da-szyńskiego nie ma miejsca. - Zakładamy, że stacja Rondo Daszyńskiego, będzie to węzeł przesiadkowy do komunikacji miejskiej, a nie kołowej. Dlatego parkowanie w tym rejonie będzie odbywało się jak do tej pory, wzdłuż ul. Kasprzaka. Nowe par-kingi P+R powstaną na końcowych odcinkach całej II linii metra, tj. na Morach w dzielnicy Bemowo i końcowej stacji na Bródnie - wyliczał Leszek Ruta.Niebezpiecznie na Srebrnej
Kolejnym problemem okazała się likwidacja sygnalizacji świetlnej na ul. Srebrnej. - Na skręcie z Towarowej w ul. Srebrną spowodowała zablokowanie całego pasa do jazdy na wprost. Często widzę, jak dochodzi tu do kolizji - mówi mieszkaniec. - Światła na Srebrnej zostały poświęcone na rzecz budowy lewoskrętu z Towarowej w Kolejową. Przywrócenie świateł na Srebrnej zgłosimy do przeanalizowania przez inżyniera ruchu - zapewniał Wiesław Witek.Szyb jest dobrze izolowany
Rzecznik konsorcjum firm budujących szyb startowy w rejonie ronda Daszyńskiego zapewnił, że okoliczne budynki nie powinny odczuwać drgań, gdyż szyb jest bardzo dobrze izolowany. Bezpieczeństwo budynków znajdujących się w polu drążenia tu-nelu metra zapewnia system wczesnego ostrzegania o ewentualnych zagrożeniach - mówi Mateusz Wilczyński, rzecznik firm budujących centralny odcinek metra.Przenieście wiaty
Mieszkańcy zwrócili również uwagę, że wiaty z przeniesionych przystanków autobu-sowych zostały na terenie budowy. - Dlaczego ZTM nie chce ich przenieść na tym-czasowe przystanki na Karolkowej i Kasprzaka? Przecież będziemy z nich korzystać przez prawie trzy lata - pyta pan Bronisław.W tej sprawie mamy dobrą wiadomość dla mieszkańców Woli. Jak poinformo-wał nas Konrad Klimczak, rzecznik prasowy ZTM, w ciągu najbliższych kilku dni dwie wiaty przystankowe zostaną ustawione w rejonie Karolkowej.
Anna Przerwa