REKLAMA

Targówek

Komunikacja

 

Przy Trockiej powstanie parking P+R

  8 stycznia 2016

alt='Przy Trockiej powstanie parking P+R'
źródło: ZTM

W tym roku ZTM zamierza zlecić koncepcję dla parkingu P+R Trocka, który powstanie obok stacji metra.

REKLAMA

Zarząd Transportu Miejskiego koryguje plany, dotyczące lokalizacji nowych parkingów P+R. W pierwotnym pomyśle na sieć nie było ani jednego parkingu w granicach Targówka, co groziło poważnymi problemami komunikacyjnymi po oddaniu do użytku stacji metra Targówek i Trocka. Teraz pojawia się szansa, że za trzy lata Targówek Mieszkaniowy nie zostanie zalany przez samochody z Białołęki i spoza Warszawy.

- Tereny, które bierzemy pod uwagę, to obecna pętla autobusowa przy ul. Trockiej oraz sąsiadujący z nią parking - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Żadne decyzje lokalizacyjne jeszcze nie zapadły.

Ponieważ nie wytypowano jeszcze lokalizacji, nie da się jeszcze powiedzieć, ile miejsc znajdzie się w parkingu P+R, jaką będzie on mieć formę (piętrową, naziemną czy podziemną) ani kiedy zostanie otwarty. Natomiast otwarcie stacji Szwedzka, Targówek i Trocka planowane jest na rok 2019.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (10)

# Janakogośgłosowałem

08.01.2016 16:19

Chyba ich pogięło po Sylwestrach, jak oni zamierzają to obsłużyć w samym centrum osiedla bloków tuż obok szkoły, przedszkola, placu zabaw. Przecież taki parking to powinien być na wjeździe do miasta a nie w środku. Jeszcze się nie nauczyli na przykładzie z Ursynowa?
I jaki będzie dojazd do tego parkingu Trocką/Borzymowską, może Korzona, albo Pratulińską, ewentualnie bo jest taka możliwość Zamiejską/Askenazego. Ludzie wytrzeźwiejcie po świętach i chwilę się zastanówcie.
Taki parkin powinien być przy Radzymińskiej.

# Mieszkaniec targowka

08.01.2016 19:05

Rzeczywiście, budowa parkingu w środku osiedla to pomysł z piekła rodem. Tam jest tylko jedna ulica - Trocka - z pożądnym dojazdem, reszta to uliczki osiedlowe..... Już teraz rano na tych małych uliczkach tworzą się korki związane z dowozem dzieci do przedszkoli czy szkół , to jeszcz zostanie dołożona kolejna fala chętnych na przesiadkę do metra !! Jak jeden problem rozwiązują , to za chwile dokładają kolejne dwa....... Nie ma w Warszawie człowieka, który potrafi przewidziec i ogarnąć kilka problemów naraz związanych z takimi inwestycjami ? To może w koszty inwestycji należy wrzucić koszty zatrudnienia fachowca z Paryża, Berlina , Londynu itd ??!! Ludzie !!! - myślenie nie boli ?.....

# Anna23455

09.01.2016 00:10

Najpierw urzędasy trzeba zobaczyć w terenie i zacząć myśleć, myśleć, myśleć , a nie pleść głupoty i psuć ludziom nastrój zamieszkałym obok..
Podzielam opinię moich poprzedników. Mieszkam na Targówku obok pętli autobusowej. To jest chory pomysł, by likwidować pętlę autobusową, by w tym miejscu postawiać parking P+R.
Czy tych idiotów w urzędach jest aż tak wiele, by bredzili trzy po trzy??? Chorych wysłać do psychiatry i zwolnić ich z pracy!!!
Mogli postawić parking P+R przy ul. Wincentego na wolnych polach naprzeciwko cmentarza, ale Urzędasy wolały sprzedać ten teren pod budowę bloków, gdzie ludzie będą wąchać zapachy z cmentarza.
Parking ten były też skutecznie wykorzystywany w 1 listopada, a tak ... nie!!!
Pazerność i głupota urzędasów jest tak wielka, że trudno o większą głupotę.
A może głupota urzędasów sięgnie zenitu i wymyślą zburzyć bloki wokół metra i postawić w tym miejscu parkingi P+R???
Ulica Trocka już teraz korkuje się w godzinach szczytu, bo jest wąska ....tylko po jednym pasie w oba kierunki i nie ma szans na poszerzenie tej ulicy.
Musieliby zburzyć bloki na całej linii po jednej stronie lub zburzyć szkołę, bloki przy Korzona 111 i tak wszystko po kolei ...aż do ul. Wincentego.Taki pomysł byłby totalnie chory!!!
Zdecydowane nie dla parkingów P+R dla przybyszy z Białołęki, Marek. Ząbek.
Mogą wykorzystać teren po byłych Zakładach Margaryny przy Radzymińskiej obok Peugeota, to jest niedaleko od metra.

REKLAMA

# ech

11.01.2016 07:53

Ale idiotyczne wypowiedzi powyżej, poniżej wszelkiej ludzkiej skali arogancji.
Powiem krótko - mądry Targówszczanin po szkodzie! Trzeba było nie blokować dociągnięcia metra do trasy toruńskiej, wówczas tam powstałby P+R i upośledzona "Anno23455" przybysze z Białołęki, Marek i Ząbek tam by się przesiadali. Oni nie będą codziennie jeździć na cmentarz bródnowski albo do peugeota, tylko do metra. Czy będzie parking czy nie i tak ludzie będą parkować przy stacjach metra, tak, jak jest obecnie przy linii M1.
Każdy jedzie do najbliższej stacji, więc i tak najbardziej zatłoczone będą okolice stacji Kondratowicza, bo po co ludzie będą pchać się do Trockiej, jak po drodze jest Kondratowicza.
No właśnie, chyba myślenie co niektórych boli....

# Marek Lech

12.01.2016 10:02

Pomysł jest fatalny. I nie chodzi tylko o mieszkańców wysokich bloków pomiędzy którymi miałby stanąć P&R.
Pytanie brzmi - dla kogo taki parking byłby przeznaczony? Do czasu wybudowania kolejnych stacji, z parkingu mogli by korzystać mieszkańcy Bródna, Zacisza, Białołęki, Ząbek, Marek. Po wybudowaniu metra na Bródnie i Zaciszu tamtejsi mieszkańcy odpadają. Białołęka też będzie miała stacje metra znacznie bliżej - też odpada. Może ewentualnie Ząbki i Marki, choć też to wątpliwe, bo jadąc Radzymińską można skręcić wcześniej w Młodzieńczą lub dojechać do Wileńskiego. Trocka nie jest ulicą szeroką, są światła, przejazd nią nie jest atrakcyjna alternatywą.
Natomiast tuż obok stacji znajduje się wielka pętla autobusowa. Aż się prosi, aby na okres przejściowy skierować tu autobusy z Bródna, Białołęki, Ząbek.

# jatumieszkamrowniez

13.01.2016 08:47

#ech nikt Ciebie nie obraża więc złość zostaw dla rodziny, wątpię by ktoś z Targówka miał coś przeciw temu by metro poszło na Białołękę wiedząc o tym co się dzieje np. przy Piotra Skargi rano i przy innych uliczkach wylotowych z Targówka. Jest jeszcze szansa że metro pójdzie na Białołękę, ja osobiście za tym jestem, może rządzący pomyślą o odnodze tak jak to jest przy stacji Stadion bo to mogło by być dobre rozwiązanie zarówno dla Białołęki jak i dla Bródna. Natomiast nie można zapominać że do tej planowanej ostatniej stacji na Bródnie będą dojeżdżać mieszkańcy z Żerania i Białołęki Dworskiej. Ludzie faktycznie parkują na parkingu na Młocinach efekt jest jednak taki że brakuje miejsc na tym parkingu i ludzie jadą nawet dwie stacje do przodu, mam znajomych którzy tak robią bo inaczej się nie da. Natomiast parking w środku osiedla na ok 6-8 lat to pomyłka logistyczna. Na Ursynowie przy Stokłosach kosztował ponad 15 mln złotych i stoi pusty, bo dojście z niego do stacji metra zajmuje ok 4 min i nie jest przy stacji Kabaty tylko dalej a wąskim gardłem jest wjazd do Warszawy a nie przejazd przez KEN.

REKLAMA

# abrakadabra

13.01.2016 12:47

do jatumieszkamrowniez
Twoja wypowiedź wskazuje, że jesteś tu "nowy". Poczytaj sobie wcześniejsze artykuły to zobaczysz, jak Targówek "opluwał" pomysł, aby metro kończyło bieg przy trasie toruńskiej (na Białołęce), chociaż wszystkie robione w tym zakresie analizy, wskazywały, że tak być powinno. Tak więc Targówek był mocno temu przeciwny, bo jak to metro mogłoby powstać dla pól kapuścianych i słoików. Poczytaj sobie, to zobaczysz, a burmistrz Targówka był pierwszym, który to blokował (nie tyko metro, bo blokował tez tramwaj).
Odnoga na Białołękę tez nie powstanie, bo projekt stacji Kondratowicza nie przewiduje żadnego odgałęzienia (stacja Stadion narodowy od razu ma przewidziane odgałęzienie). Z tego wiec wynika, że nie ma planów na najbliższe kilkadziesiąt lat, aby metro skierować do TT (nie mówię już o Białołęce, ważne, żeby dojechało do TT, gdzie mógłby powstać duży P+R). Wówczas zbędne byłyby takie parkingi na Targówku między osiedlami. A tak, tak jak napisałeś - ludzie będą dojeżdżać gdzie się tylko da do stacji metra i naprawdę Targówek nad tym mocno zapłacze, bo mieszkańcy będą mieć "przechlapane".
A wystarczyło tylko zabiegać o to, żeby ostatnia (bardzo istotna) stacja metra była zlokalizowana w miejscu, gdzie P+R miałby najlepszy sens.

# jatumieszkamrowniez

14.01.2016 21:53

Mają pięć lat na to by poprawić swoje błędy i wyprostować sprawę metra dla Białołęki, jestem z Targówka i jeśli tylko mój podpis się przyda to popiszę każdą petycje która będzie z korzyścią dla Białołęki, a zarazem właśnie nie zapcha Targówka, bo o to chodzi nie tylko nam mieszkańcom Targówka ale również Mieszkańcom Białołęki.

# Gość

15.01.2016 09:11

To może Targówek razem z Białołęką niech połączą siły? Urzędnicy posłuchajcie ludzi, a nie swojego widzi mi się ;/

REKLAMA

# Warszawiak23

25.01.2016 14:25

Targówek Mieszkaniowy w niedalekiej przyszłości i tak będzie ZAKORKOWANY. Informacja ze ma powstać P+R nie jest zły i niedalekiej przyszłości bardzo potrzebny. Pętla autobusowa straci na znaczeniu, po otwarciu metra na Targówku Mieszkaniowym. Autobusy obecnie jadą ze Śródmieścia, a kolejka metra też będzie jechała ze ŚRÓDMIEŚCIA, więc prawdopodobnie wszyscy (w WIĘKSZOŚCI) będą przemieszczać się kolejką. Do tej pory powinna powstać ulica Nowo-Trocka od Wincentego do Radzymińskiej. Nie wydaje mi się, aby Mieszkańcy Bródna - Podgrodzia, chcieli dojeżdżać do Metra Targówek II a potem do Centrum. Oni potrzebować będą wciąż indywidualnych dróg komunikacyjnych do Centrum Miasta.
Ważne jest też, aby równocześnie z budową metra na Targówek Mieszkaniowy, została wybudowana droga w pasie Ulicy Pratulińska/Stalowa pod torami kolejowymi. (tutaj powinnen być węzeł przesiadkowy na: autobus, metro i kolej).
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024