REKLAMA

Puls Warszawy

różne »

 

Parkowanie będzie droższe. Prezydent podał nowe ceny

  30 października 2019

alt='Parkowanie będzie droższe. Prezydent podał nowe ceny'
źródło: ZDM

W przyszłym roku stawka 3 zł/h odejdzie do przeszłości. Wszystko dzięki zniesieniu przez Sejm cen maksymalnych za parkowanie w "strefie".

REKLAMA

O podniesieniu cen w strefie płatnego parkowania mówiło się od dawna, jednak samorząd miał związane ręce z powodu nietypowego prawa: Polska była prawdopodobnie jedynym krajem Unii Europejskim, regulującym ustawowo maksymalne ceny za pozostawienie auta przy publicznej ulicy. Teraz prawo się zmieniło i prezydent Rafał Trzaskowski zamierza skorzystać z nowych możliwości.

30% w górę

Zgodnie z propozycją prezydenta pierwsza godzina parkowania ma kosztować 3,90 zł, co oznacza 30-procentową podwyżkę. Koniec taryfy ulgowej. Kary dla kierowców mają wzrosnąć Koniec taryfy ulgowej. Kary dla kierowców mają wzrosnąć
Drogowcy chcą podwyższenia o 350% kar dla kierowców, którzy nie płacą za parkowanie w centrum miasta.
Za drugą godzinę zapłacimy 4,60 zł, za trzecią 5,50 zł, za każdą kolejną 3,90 zł. Takie stawki mają obowiązywać m.in. na Woli (od Okopowej do Prymasa) i Nowej Pradze, gdzie właśnie odbyły się konsultacje z mieszkańcami. Prezydent Trzaskowski zapowiada także dalsze rozszerzenie strefy w Śródmieściu, na Mokotowie, Ochocie, Pradze Północ, Pradze Południe, Woli i Żoliborzu. Do 2023 roku parkometry mają stanąć m.in. w okolicy Jana Kazimierza na Odolanach.

Kup bilet

Duża podwyżka w centrum

To nie koniec nowości. Na obszarze szeroko rozumianego centrum ceny wzrosną do co najmniej 4,90 zł za pierwszą i drugą godzinę oraz 7 zł za trzecią - także w weekendy. Granicami "droższej" strefy mają być Słomińskiego, Okopowa, Towarowa, trasa Łazienkowska i Wisła. W ten sposób opłaty za parkowanie przy ulicach Śródmieścia, Mirowa czy Muranowa zbliżą się do rynkowych, obowiązujących na parkingach prywatnych (5-6 zł/h).

Zmiany muszą jeszcze zaakceptować warszawscy radni. Prezydent Trzaskowski chce, by podwyżki weszły w życie latem przyszłego roku. Z kolei rozszerzanie strefy płatnego parkowania ma następować etapami w latach 2020-2023.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (21)

# Prius

30.10.2019 15:50

To nadal za mało żeby uwolnić miasto od szaranczy przyspawanej dudą do samochodu.

# rolnikowo90

30.10.2019 16:30

Ceny mandatów z lat 90. ceny za parkowanie z lat 90. A mentalność kierowców z lat 70. 700 samochodów w Warszawie na 1000 mieszkańców, a w Berlinie 350 samochodów. W Nowym Jorku 200 samochodów na 1000 mieszkańców. Warszawa to Sajgon Europy, wszystko zawalone samochodami i wszędzie smog.

# odpowiedź dla rolnika

30.10.2019 16:38

Pomyśl rolniku że w tych miastach komunikacja miejska bardzo dobrze funkcjonuje. W Warszawie komunikacji praktycznie nie ma, zachęcam do przejechania się nią, szczególnie gdy oddalasz się od centrum. Pamiętaj że poza opóźnionymi autobusami czeka cię cudowna podróż z menelami. Zapraszamy

REKLAMA

# rolnikowo90

30.10.2019 17:26

#odpowiedź dla rolnika napisał(a) 30.10.2019 16:38
Pomyśl rolniku że w tych miastach komunikacja miejska bardzo dobrze funkcjonuje. W Warszawie komunikacji praktycznie nie ma, zachęcam do przejechania się nią, szczególnie gdy oddalasz się od centrum. Pamiętaj że poza opóźnionymi autobusami czeka cię cudowna podróż z menelami. Zapraszamy

Chyba w życiu za granicą nie byleś. Pojedź do Neapolu i zobaczysz śmietnisko w metrze. Pojedz do LA i NY i zobaczysz ile tam jest bezdomnych wszędzie na każdym kroku. W Berlinie wcale komunikacja nie jest lepsza. A problem z autobusami wynika głownie przez korki, które generują samochody. W Walencji pseudo metro w ogóle nie wjeżdża do centrum. Same nieklimatyzowane autobusy, dlatego wszyscy jeżdżą hulajnogami i rowerami. W Pradze sieci tramwajów nawet nie ma co porównywać do warszawskiej. Jeżdzę codziennie komunikacja lub rowerem i to po całym mieście i uważam, że to powielany durny mit, by robić wszystko by nie wysiąść z samochodu. Janusze z brzuchami, którzy nie byli nigdzie dalej niż samochodem w województwie mazowieckim. Nie maja żadnego pojęcia o komunikacji na świecie.

# rolnikowo90

30.10.2019 17:30

A najgorsze to myślenie Polaków, że samochód to jakiś synonim majętności, gdzie za granicą jest to już tylko synonim lenistwa. no bo jak, cały dzień siedzisz za biurkiem, a potem jeszcze w samochodzie. Jedziesz do domu i siedzisz w domu z garbem na plecach. Za granicą ludzie, którzy przyjeżdżają do miasta, to wiozą w bagażniku rower lub hulajnogę. Zostawiają samochody na obrzeżach i jadą swoim środkiem transportu, ostatecznie komunikacją.

# _Olaf

30.10.2019 18:07

#rolnikowo90 napisał(a) 30.10.2019 17:30
A najgorsze to myślenie Polaków, że samochód to jakiś synonim majętności, gdzie za granicą jest to już tylko synonim lenistwa. no bo jak, cały dzień siedzisz za biurkiem, a potem jeszcze w samochodzie. Jedziesz do domu i siedzisz w domu z garbem na plecach. Za granicą ludzie, którzy przyjeżdżają do miasta, to wiozą w bagażniku rower lub hulajnogę. Zostawiają samochody na obrzeżach i jadą swoim środkiem transportu, ostatecznie komunikacją.
Polacy to generalnie prymitywy pod względem podejścia do transportu i kultury korzystania z samochodu.

REKLAMA

# kierowca

30.10.2019 18:14

Chętnie zapłaciłbym nawet 10zł za godzinę parkowania gdyby oznaczało to możliwość zaparkowania w dowolnej części miasta bez konieczności robienia często kilku okrążeń oraz możliwość jazdy bez konieczności stania w korku czy na światłach dłużej, niż jeden cykl.
To co jest teraz, czyli półdarmowe parkowanie i bezkarność samochodowych anarchistów, sprawia że komfortu nie mają nie tylko piesi czy mieszkańcy Centrum, ale też kierowcy, bo obecne samochodowe bezhołowie obniża komfort funkcjonowania wszystkich grup.

# kierowca

30.10.2019 18:16

5 czy 10 zł to nadal będzie mało w stosunku do strat jakie ponosi zassrane przez samochody i terroryzowane przez bandytów drogowych miasto i jego mieszkańcy, w tym również normalni kierowcy.

# Dudek

30.10.2019 18:23

To nie zwiększy liczby dostępnych miejsc. Dopóki będzie prawie darmowy parking dla mieszkańców strefy, dotąd będzie brakowało miejsc. Abonamentów jest więcej niż dostępnych miejsc. Kiedy w końcu abonament zostanie urynkowiony do co najmniej 100 zł ale za miesiąc... Wtedy może miejsca się znajdą.

REKLAMA

# betwhs

30.10.2019 18:24

Rafalala Czaskoska do dymisji !! Dosyć dojenia Warszawiaków !!

# Komunikacja_jest_do_bani

30.10.2019 19:01

#rolnikowo90 napisał(a) 30.10.2019 17:26

Chyba w życiu za granicą nie byleś. Pojedź do Neapolu i zobaczysz śmietnisko w metrze. Pojedz do LA i NY i zobaczysz ile tam jest bezdomnych wszędzie na każdym kroku. W Berlinie wcale komunikacja nie jest lepsza. A problem z autobusami wynika głownie przez korki, które generują samochody. W Walencji pseudo metro w ogóle nie wjeżdża do centrum. Same nieklimatyzowane autobusy, dlatego wszyscy jeżdżą hulajnogami i rowerami. W Pradze sieci tramwajów nawet nie ma co porównywać do warszawskiej. Jeżdzę codziennie komunikacja lub rowerem i to po całym mieście i uważam, że to powielany durny mit, by robić wszystko by nie wysiąść z samochodu. Janusze z brzuchami, którzy nie byli nigdzie dalej niż samochodem w województwie mazowieckim. Nie maja żadnego pojęcia o komunikacji na świecie.

Mam samochód w serwisie i od 2 dni muszę jeździć komunikacją do pracy. 4 kilometry jechałem godzinę. Tramwaj daje radę, ale autobusy to jakiś żart. 20 minut opóźnienia 2 dni pod rząd, a potem w tym tłumie, duchocie i smrodzie stoisz kolejne 20 min w korku. Dziękuję bardzo za taką komunikację, jutro wybieram ubera

# uber

30.10.2019 19:17

#betwhs napisał(a) 30.10.2019 18:24
Rafalala Czaskoska do dymisji !! Dosyć dojenia Warszawiaków !!
Bat ci na mordę, fornalu.

REKLAMA

# Parzystoniekopytne

30.10.2019 19:54

#odpowiedź dla rolnika napisał(a) 30.10.2019 16:38
W Warszawie komunikacji praktycznie nie ma
Peryferie Białołęki na których mieszka >>odpowiedź dla rolnika<< to nie Warszawa.

# wwa

31.10.2019 09:36

Ogólnie zgoda. Oprócz tego auta z rejestracją warszawską powinny być obciążone niższą stawką niż auta spoza stolicy / także te w leasingu /. Wytłumaczenie proste - płacę podatki w stolicy. W centrum stolicy auta na rejestracjach poza warszawskich to więcej niż 50 %.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

31.10.2019 17:13, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 31.10.2019 17:16

Refleksją w tym temacie dzieli się Matka z PT Czytelnikami na Forum Białołęki.
Refleksję odnajdą Państwo wątku zatytułowanym:
"Rozmyślania wokół Pieśni V Jana z Czarnolasu..."
Serdecznie Zaprasza!
Matka.

REKLAMA

 Lukasz321a

31.10.2019 20:02

@rolnikowo90 zapominasz, że świat nie kończy się na Tobie. Ludzie, którzy prowadzą firmy, mają hobby i inne zajęcia po pracy wybierają środek transportu, który najbardziej pasuje ich potrzebą. Czytaj samochód.

# Krzysztof Kieszek

01.11.2019 10:46

Lukasz321a napisał 31.10.2019 20:02
@rolnikowo90 zapominasz, że świat nie kończy się na Tobie. Ludzie, którzy prowadzą firmy, mają hobby i inne zajęcia po pracy wybierają środek transportu, który najbardziej pasuje ich potrzebą. Czytaj samochód.
Niech więc zaczną ponosić realne koszty użytkowania, nie wspominając o tym aby jeździli w cywilizowany sposób, bo z tym jest w Polsce ogromny problem.

# qvertz

01.11.2019 18:45

Metro III linia z Białołęki przez Młociny, Chomiczówkę, Bemowo, Jelonki, Dworzec Zachodni, wzdłuż Trasy Łazienkowskiej aż na Gocław i do styku z torami na Pilawę. Do tego sieć buspasów oplatająca stolicę. Bez wyjątków, bez głupawych "badań i analiz". Dokończenie obwodnicy północnej i południowej Warszawy. To powinna być mantra powtarzana codziennie przez Trzaskowskiego na odprawach z inżynierami miasta. A on tylko o PiS i lgbt. Nie dziwne, że na mieście jest uważany po prostu za lenia, a w dalszej kolejności za ignoranta. Bez krzty charyzmy jako gospodarza tego miasta. Stanisław Anioł byłby lepszy.

REKLAMA

# Marian

02.11.2019 16:10

Nareszcie PO robi coś dla bogatych. Miejsce plebsu jest w śmierdzacych autobusach a nie żeby wieśniak jeden z drugim samochodem jeździł. Kogo stać to jedzie reszta pks i hulajnogi. I tak powinno być.

# Pawe%u0142

02.11.2019 16:33

Pan Trzaskowski potrafi tylko podnosić ceny. Od kiedy rządzi nie zrobił nic aby faktycznie można było przesiąść się do komunikacji. Nie każdy mieszka przy przystanku autobusowym, metra czy tramwaju i nie każdy może sobie wsiąść do tej komunikacji. Wiele osób chciałoby móc zostawić swój samochód i pojechać tą wspaniałą komunikacją ale Pan Trzaskowski nie zrobił nic. W mojej okolicy jest pętla tramwajowa i jest przystanek SKM i jest tam wokół masa wolnego terenu ale nie ma szans żeby zaparkować zgodnie z przepisami. Mało tego przy tej SKM-ce to nawet nie można się zatrzymać zgodnie z przepisami aby wysadzić pasażera np. dziecko jadące do szkoły. Pat Trzaskowski nie ma żadnego pomysłu ani na to aby te samochody mogły się zatrzymać anie na to aby mogły przejechać bezkolizyjnie przez miasto a nie są to rzeczy niemożliwe. Wysłałem do tego Pana maila wskazując mu co można zrobić aby było lepiej ale jak to władza z prawdziwego zdarzenia olał to nie napisawszy nawet - pocałuj mnie w d..... Głosuję na PO bo nie chcę PISu ale PO jest beznadziejne i nie nadaje się do rządzenia.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA