Panele słoneczne na pustym parkingu. Zadziwiająca inwestycja
14 lipca 2020
ZTM zabiera się za modernizację P+R Połczyńska. Ma to być "wzorcowy, ekologiczny parking".
Jeśli któryś z warszawskich parkingów przesiadkowych można uznać za chybioną inwestycję, jest to bez wątpienia P+R Połczyńska. Według danych z maja jego średnie zapełnienie w ciągu dnia wynosiło... 5%. W lutym, na długo przed wprowadzeniem stanu epidemii, P+R Połczyńska wypełniał się o godz. 10:00 w 62% (dla porównania: na Młocinach, Marymoncie i przy Wilanowskiej ponad 95%). 14 lipca warszawski ratusz zapowiedział nie likwidację, ale modernizację.
Z programem edukacyjnym
- Modernizacja będzie polegała m.in. na budowie instalacji fotowoltaicznej, przebudowie budynku zaplecza, rewaloryzacji terenów zieleni, opracowaniu założeń dla: retencji wód opadowych i roztopowych, rozbudowy systemu ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym, małej architektury, magazynowania energii elektrycznej, koncepcji modernizacji oświetlenia terenu parkingu, opracowania założeń do wdrożenia programu edukacyjnego dla użytkowników parkingu - zapowiada Urząd m.st. Warszawy.
Konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej potrwa do 30 października. Warto dodać, że w budżecie miasta nie ma obecnie pieniędzy na budowę żadnego nowego parkingu P+R poza dwoma, nad którymi prace już ruszyły: na Żeraniu i Jeziorkach. Ten ostatni będzie mieć tylko 138 miejsc postojowych, ale kosztował aż 5,9 mln zł.
(dg)