REKLAMA

Legionowo

Inwestycje

 

Otwieramy dworzec. "Obsłuży rocznie pół miliona pasażerów"

  23 sierpnia 2016

alt='Otwieramy dworzec. "Obsłuży rocznie pół miliona pasażerów"'

Wreszcie! Od września Centrum Komunikacyjne zacznie działać.

REKLAMA

Prace budowlane zostały zakończone już w czerwcu. Przedłużyły się odbiory końcowe, ale we wrześniu najdroższa i największa inwestycja w najnowszych dziejach Legionowa wreszcie ruszy pełną parą. Od początku sierpnia działa już wielopoziomowy parking. Na razie jest nieodpłatny, ale po wydzierżawieniu budynku prywatnemu operatorowi miejsce ma kosztować 1 zł. Za dzień. Parking rzeczywiście zlikwidował w dużym stopniu samochodowy Armagedon wokół stacji. Podobnie jak otwarcie ulicy Szwajcarskiej. Choć z drugiej strony kolejowa rampa od strony osiedla Piaski pozostaje szczelnie zastawiona autami, a o miejsce parkingowe w okolicy nadal trudno. Gdy za parking trzeba będzie zapłacić, może być jeszcze gorzej.

Zniknęły już za to prowizoryczne ogrodzenia, ze stanowisk przy budynku już odjeżdżają autobusy, przeniósł się w nowe miejsce postój taksówek. Wiszą już także nieczynne na razie elektroniczne tablice informacyjne. Do budynku wprowadza się mediateka, instalują się ostatnie elementy wyposażenia wnętrza. Ładnie to wygląda, w porównaniu ze szpetnym barakiem latami udającym kasę biletową i poczekalnię, nareszcie mamy dworzec i infrastrukturę kolejową z prawdziwego zdarzenia.

Ucywilizuje się nie tylko wygląd okolicy, ale cała baza lokalnego transportu publicznego, z którego być może zacznie korzystać więcej chętnych. Eksperci szacują, że legionowskie centrum obsłuży rocznie niemal pół miliona pasażerów. Uzupełnieniem inwestycji będzie drugi wielopoziomowy parking przy ulicy Kościuszki, którego budowa już się rozpoczęła, a zakończyć ma w lutym przyszłego roku.

(wk)

 

REKLAMA

Komentarze (17)

# brawo

23.08.2016 11:25

udana ,trafiona inwestycja- należy się włodarzom miasta pochwała od mieszkańców bez względu na preferencje polityczne.

# bolek

23.08.2016 11:58

Roczne opóznienie?

 Daro

23.08.2016 15:04

@brawo
Proszę cię przestań, nie uprawiaj radosnej propagandy.
Zastanowiłeś się po co w mieście które nie jest żadnym węzłem przesiadkowym dworzec moloch, zastanowiłeś się ile mieszkańcy zabulą za utrzymanie tego pomnika nepotyzmu
Otóż jak wyliczono ROCZNY koszt utrzymania dworca wyniesie około 4-5 mln złotych
Zapłacimy to my, mieszkańcy z podatków
I pytanie ostatnie zastanowiłeś się dlaczego dworca kolejowego nie buduje kolej a za jego budowę i utrzymanie wzięło się miasto
Proponuję poszukać odpowiednich artykułów na niezależnych od władz Legionowa portalach internetowych
Poczytaj także o negocjacjach władz Powiatu i władz Legionowa w efekcie których Starostwo musiało wybudować kładkę dla pieszych w zamian za zlikwidowany przez kolej przejazd naziemny
Oczywiście utrzymanie kładki spadło na barki mieszkańców

REKLAMA

 Daro

23.08.2016 15:27

I jeszcze jedno, tam gdzie dworce budowała kolej np Nasielsk czy Mława powstały małe, energooszczędne ale w pełni funkcjonalne dworce których roczny koszt utrzymania to ułamek tego co będzie kosztować utrzymanie dworca w Legionowie
Do tego wszelkie koszty łącznie z płaceniem podatku będzie ponosić kolej

# XYZ

23.08.2016 19:18

Cyt.: Choć z drugiej strony kolejowa rampa od strony osiedla Piaski pozostaje szczelnie zastawiona autami, a o miejsce parkingowe w okolicy nadal trudno.
Trzeci poziom garażu całymi dniami stoi pusty a wieczorami jakieś nawiedzone bydło urządza sobie palenie gumy. Oczywiście nasza wspaniała i dzielna Policja ma to w duqie i udaje że nic nie wie chociaż jak wszędzie głoszą tabliczki obiekt jest monitorowany.
Co do dworca już wolałem te stare pawilony w których można było kupić bilet a nie jeździć jak dotychczas do kasy w Warszawie. Może poczekalnia nie zapewniała luksusów ale tak naprawdę na przystanku kolejowym bo taką naprawdę rolę pełni stacja w Legionowie jest ona zbędna i niepotrzebna. Porównajmy stację Legionowo do np. stacji Pruszków czy Otwock, skąd odjeżdżają regularnie pociągi. Legionowo pełni rolę przystanku na linii do Działdowa (p.Nasielsk) czy Tłuszcza (p.Wieliszew). Wygląda na to że władza Legionowa nie jest w ogóle zainteresowana (i z wzajemnością) współpracą z władzami spółek SKM czy KM aby część pociągów rozpoczynała i kończyła swoją trasę właśnie na st.Legionowo.
Ponadto samo utrzymanie dworca i parkingu będzie nas i nasze wnuki kosztowało bajońskie sumy. 1 zł za parking może i przejdzie ale chyba nikt nie napisał że za pierwszą godzinę. Jeżeli parking nie będzie pełnił funkcji infrastruktury transportu publicznego to nie ma szans się utrzymać. Przy założeniu, że zaparkuje dziennie 350 aut przez powiedzmy 20 dni roboczych w miesiącu da to kwotę przychodu na poziomie 7 tyś zł. Odliczając koszty utrzymania np. sprzątanie, oświetlenie, naprawy urządzeń może się okazać że koszty przewyższą przychody. Natomiast założona opłata na poziomie 1zł dziennie może być dla kierowców znakomitym pretekstem do parkowania poza garażem. Koszty biletów i tak są bardzo wysokie. Realnie za przejazd koleją zaledwie 5 km od p.o.Choszczówka do st.Legionowo płacimy drugie tyle za bilet miesięczny. To dużo jak za wycieczkę przez las. Władze naszego miasta więcej zyskały by w oczach mieszkańców wprowadzając przynajmniej do Legionowa pierwszą strefę biletową niż niepotrzebne dworce kolejowe, których jak nazwa wskazuje budowa należy do PKP.

 Daro

23.08.2016 22:36

Jakiś czas temu w necie krążyła plota że na nowo wybudowanym dworcu w Legionowie może nie być kasy biletowej bo żaden przewoźnik nie jest zainteresowany utrzymaniem kasy kiedy dziennie sprzedaje się 5 biletów
Po drugie, my jako podatnicy zapłacimy nawet za ogłoszenia z megafonów i system informacji o pociągach bo takie systemy należą do kolei

REKLAMA

# XYZ

24.08.2016 06:53

@Daro - wszystko możliwe że tak właśnie może być. Dworzec nie powstał dzięki PKP czyli stworzenie kasy będzie policzone przez UM L-wo a nie przez PKP.
Ponadto poza kilkoma pociągami IC (jakaś TLK-a do Olsztyna i Trójmiasta), tworzenie kasy nie ma większego sensu.
Może jeśli Legionowo stanowiło by "bramę" dla wszystkich pociągów IC lub chociaż co drugiego wówczas jest duże prawdopodobieństwo, że bilety na pociągi dalekobieżne sprzedawały by się.
KM mają swój biletomat za który również ponoszą pewne opłaty, podobnie ZTM.
Jak widać władza w Legionowie tkwi w poczuciu dobrze wypełnionego zadania. A niestety rzeczywistość jest brutalna i utrzymanie "molocha" będzie kosztowało.
Szkoda że My za to zapłacimy. W końcu zawsze można zrobić korektę opłat za wodę, ścieki, śmieci itp.

# bez aureoli

24.08.2016 12:20

może trzeba zmusić kolej do utrzymywania infrastruktury dworcowej w Legionowie przynajmniej w zakresie kosztów ponoszonych na te wychwalane wiaty przystankowe mi.np. w Nasielsku.Baraki zwane dworcem kolejowym w Legionowie w swojej 70-o letniej historii z pewnością zarobiły na obecnie potrzebne wydatki.kolej musi zrewidować swoje inwestycje na innych liniach gdzie wiecznie "ładuje wszystkie posiadane "środki bo dzięki temu i stracie innych ,z Pruszkowa lub Grodziska a już na pewno z Otwocka nie zrobi "metropolii".Warto zauważyć iż nazwa SKM nie pasuje do usługi świadczonej przez koleje - bo jak można nazwać szybką kolej która proponuje przejazd w najlepszym wypadku z częstotliwością co godzinę.Trudno zrozumieć to wychwalanie kolei ,która dla miasta Legionowa nie zrobiła NIC ani w przeszłości ,ani obecnie.

 Daro

24.08.2016 13:02

Z tego co wyczytałem na różnych portalach to właśnie władze Legionowa nie wyraziły chęci tym aby kolej budowała w naszym mieście dworzec
Wyczytałem także że władze kolei były bardzo zadowolone ze spotkań z władzami Legionowa ponieważ te władze NICZEGO od kolei nie wymagały i niczego nie chciały
To właśnie dlatego w Legionowie kolej poszła w wariant minimum, to stąd mamy najmniej bezkolizyjnych przepraw a tory dzielą miasto
Jeżeli tak wyglądają starania władz Legionowa to nie dziwmy się że Piaseczno ma autobusy co 4-5 minut a Legionowo co 40

REKLAMA

# bez aureoli

24.08.2016 17:17

to właśnie z tych wspomnianych "portali" wynika że na pewno były rozmowy władz miasta na temat bezkolizyjnych przepraw przez tory z władzami PKP-odpowiedż wszyscy znamy ,brak najmniejszych chęci do podjęcia tematu budowy potrzebnych bezkolizyjnych przpraw- to nawet nie wariant minimum -to arogancja i oddalenie spraw dotyczących polepszenia infrastruktury przepraw w obrębie Legionowa.Drugim zgłaszanym od lat problemem jest długość składów pociągów- /za krótkie/-ponieważ perony na Płudach i Choszczówce są za krótkie ale to dla kolei jest inwestycja nie do pokonania -tyle słów na temat tej wspomnianej "dobrej woli".

# Tadek

24.08.2016 20:17

Faktem są ogromne koszty obsługi dworca, które w przypadku innych dworców ponosi PKP...Ale też ul. Szwajcarska przyczynia się do lepszego skomunikowania miasta, a i tworzy w końcu realne podwaliny pod budowę długo wyczekiwanej galerii na bukowcu, i oby prace ruszyły jeszcze w tym roku, wspomnijmy że inwestor wyłoży 10 mln zł na dodatkowe drogi, to ważne i obiecujące

# bez aureoli

24.08.2016 21:10

może galeria z wieżą widokową z obrotową kawiarnia na jej szczycie-fajnie było by wpaść na kawę po drodze nad zalew ,popatrzeć na okolicę z góry i zrobić przy okazji zakupy w galeri.-bez wrzasku o kosztach- proponuję obiekt w całości skomercjalizowany.korzyść dla miasta to fajne "logo"z wieżą w tle.takie punkty wysokościowe mają mi.Praga,Wilno nie wspominając o Berlinie.

REKLAMA

 Daro

25.08.2016 08:31

Oczywiście że rozmowy z koleją były, potem były konsultacje społeczne na których kolej pokazała wstępny plan między innymi tunelu na 3 Maja i kładki dla pieszych nad torami w ciągu ulicy Parkowej.
Dziwnym tylko trafem te potrzebne rozwiązania zniknęły z docelowych planów
Niestety nikt z legionowskich władz nie był zainteresowany tym dlaczego docelowy plan tak okrojono,to pozostanie tajemnicą.
Widocznie ważniejszą sprawą była budowa dworca
W efekcie mamy najmniej ze wszystkich bezkolizyjnych przejść, mamy za to okazały ale zupełnie zbędny dworzec
Jedynie ulica Szwajcarska to strzał w 10 ale czy do tego potrzebny jest dworzec moloch ????

# bez aureoli

25.08.2016 09:27

nie mówmy o tym co było -mówmy o tym co będzie -mieszkańcy cały czas są otwarci na propozycje kolei -czekamy na bezkolizyjne przejazdy ,dłuższe składy pociągów i częstsze ich kursy-całą resztę kolej ma "z głowy"-ciekawi jesteśmy czego się doczekamy?- bo ostatnia "siedemdziesięciolatka"zbyt owocna nie była.

 Daro

25.08.2016 12:49

Obawiam się że inwestycję w znacznej części dotowaną z UE już rozliczono i zamknięto.
Nie ma szans na to aby kolej chciała dobudowywać kolejne bezkolizyjne przejścia
Władze Legionowa przespały swoją szansę, tym bardziej że przy tych dotacjach były bardzo duże szanse na aby to kolej wybudowała dworzec
Teraz to już musztarda po obiedzie

REKLAMA

# Zyga

26.08.2016 10:06

Ciekawe czy znajdą jakiegoś chętnego do obsługi parkingu na Piaskach? Na teraz, przy parkowaniu za darmo, nie wypełnia się nawet dół tego parkingu! Jeśli dojdzie opłata, to dalej ludzie będą stawać na rampie... Nie ma szans na tym zarobić.

 Daro

26.08.2016 22:50

A propos parkingów, pieniądze które zostały wydane na szpecące miasto betonowe bunkry przez kilka lat starczyłyby na utrzymanie komunikacji miejskiej
Ale komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia a nie jakiś przypadkowych busików
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy