REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Obwodnica gotowa. "Ograniczenie prędkości do 100 km/h"

  25 listopada 2020

alt='Obwodnica gotowa. "Ograniczenie prędkości do 100 km/h"'
źródło: GDDKiA

Południowa obwodnica Warszawy ma zostać otwarta już w grudniu.

REKLAMA

Przed nami ostatnie tygodnie prac na budowie wawerskiego odcinka trasy S2. 24 listopada drogowcy podali, że stan zaawansowania prac sięgnął 99%. Generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad Tomasz Żuchowski zapowiada, że otwarcie całej trasy S2 - z wyjątkiem tunelu pod Ursynowem - nastąpi w grudniu. Świetne wieści z budowy mostu. Zobacz film Świetne wieści z budowy mostu. Zobacz film
Prace na budowie wciąż bezimiennej przeprawy, łączącej Wawer i Wilanów, są już praktycznie zakończone. Rozpoczęły się odbiory techniczne.
Sam węzeł Lubelska, umożliwiający wyjazd z Wawra na wschód, prawdopodobnie uda się uruchomić tuż przed Bożym Narodzeniem.

100 km/h na obwodnicy Warszawy

Choć standardowym limitem prędkości na dwujezdniowych ekspresówkach jest 120 km/h, na wawerskim odcinku S2 ograniczenie ma wynosić 100 km/h. Jak wyjaśnia GDDKiA, powodem takiej decyzji jest chęć zmniejszenia hałasu na wysokości Mazowieckiego Parku Krajobrazowego oraz zachęcenie kierowców do nieco wolniejszej jazdy na licznych łukach i wiaduktach.

Na S2 na razie nie będzie jednak fotoradarów, więc limit prędkości pozostanie prawdopodobnie fikcją, podobnie jak na północnej połówce obwodnicy Warszawy - trasie S8.

Zapraszamy na zakupy

S2 - odcinek przez Wawer

- W rejonie "wanny szczelnej" na węźle Patriotów realizowane są prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym, wykończeniowe i drobne roboty oświetleniowe - informuje GDDKiA. - Na Patriotów oraz na węźle jest już oznakowanie poziome i trwa montaż oznakowania pionowego. Kończona jest budowa ścieżek pieszo-rowerowych. Wzdłuż trasy głównej trwa humusowanie oraz sadzenie drzew i krzewów.

Kluczowymi miejscami na wawerskim odcinku S2 są węzeł z Patriotów oraz dwa wiadukty nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Firma Warbud otrzyma za jego budowę prawie 562 mln zł.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (14)

# Marian

25.11.2020 12:38

Droga za miliardy i 100km/h. Niewiele więcej niż na zwykłej drodze poza terenem zabudowanym. To całkiem jak torowisko na Poniatowskim. Świeżo po remoncie i ograniczenie dla tramwajów 20km/h. Kiedy ci rządzący w końcu zmądrzeją i zrobią coś pożytecznego.

# Renata

25.11.2020 12:39

Dobra wiadomość! A jak wygląda kwestia komunikacji z Wawra na Ursynów? Kiedy ma być uruchomiona, bo nie wszyscy są zmotoryzowani?

# Solo

25.11.2020 13:19

#Marian napisał(a) 25.11.2020 12:38
Droga za miliardy i 100km/h. Niewiele więcej niż na zwykłej drodze poza terenem zabudowanym. To całkiem jak torowisko na Poniatowskim. Świeżo po remoncie i ograniczenie dla tramwajów 20km/h. Kiedy ci rządzący w końcu zmądrzeją i zrobią coś pożytecznego.

nie zbawi Cie te 8 min. W Polsce i tak prędkości na S i A są wysokie w porównaniu do innych krajów.

REKLAMA

# Marian

25.11.2020 15:26

#Solo napisał(a) 25.11.2020 13:19
nie zbawi Cie te 8 min. W Polsce i tak prędkości na S i A są wysokie w porównaniu do innych krajów.

Równie dobrze można zrobić Tempo 30 i co 100 metrów spowalnicz przeciez godzina więcej też mnie nie zbawi.
Bezsensem jest budowanie drogi niby szybiego ruchu z limitem jak na zwykłej drodze. To marnotrastwo pieniędzy. Wystarczyłaby zwykła droga z 90km/h za ułamek kwoty. Po jaką cholerę robić taką szeroką drogę?

# ftgftgvt

25.11.2020 16:38

Jakby byla zwykla droga, to by sie szybko zakorkowala. To jest kontynuacja autostrady z Berlina na wschod, jak to sobie Pan wyobraza zeby caly ten ruch w polaczeniu z ruchem z miasta puscic zwykla droga? nonsens.

# MarekMarecki

25.11.2020 17:25

100/h wam mało? Na S8 na Grota przy 90 tłuką się na potęgę! Chcecie mieć to samo na Południowym???
Jak się ma fantazje to jechać do Niemiec się wyżywać!

REKLAMA

# CRT

25.11.2020 19:37

#MarekMarecki napisał(a) 25.11.2020 17:25
100/h wam mało? Na S8 na Grota przy 90 tłuką się na potęgę! Chcecie mieć to samo na Południowym???
Jak się ma fantazje to jechać do Niemiec się wyżywać!

Na S8 są błędy projektowe tudzież rozwiązania niezgodne z warunkami technicznymi dla dróg. Może tutaj też.

# Kierowca125

26.11.2020 09:01

Na takim odcinku różnica pomiędzy 100 a 120 km/h to może 2 minuty różnicy w czasie przejazdu więc bez istotnej różnicy dla normalnego człowieka. A jeśli mówimy o ograniczeniach prędkości na ekspresowkach lub autostradach to np. w obrębie miast w Niemczech to jest standard, wystarczy odwiedzić Berlin. Przyczyną ograniczeń jest zmniejszenie hałasu oraz zmniejszenie ilość wypadków, bo te 20km/h robi wielką różnicę w czasie reakcji kierowcy.

# Soldi

26.11.2020 12:03

#Marian napisał(a) 25.11.2020 15:26
Równie dobrze można zrobić Tempo 30 i co 100 metrów spowalnicz przeciez godzina więcej też mnie nie zbawi.
Bezsensem jest budowanie drogi niby szybiego ruchu z limitem jak na zwykłej drodze. To marnotrastwo pieniędzy. Wystarczyłaby zwykła droga z 90km/h za ułamek kwoty. Po jaką cholerę robić taką szeroką drogę?

Bardzo dobra argumentacja. Z takim rozumem to polecam w ogóle nie siadać za kierownicą.

REKLAMA

# Soldi

26.11.2020 12:05

#CRT napisał(a) 25.11.2020 19:37
Na S8 są błędy projektowe tudzież rozwiązania niezgodne z warunkami technicznymi dla dróg. Może tutaj też.

Nie ma błędów, tylko zgodnie z obowiązującym prawem, drogi klasy S przechodzące przez tereny miejskie mają vmax do 90.

# Zwollnijj

26.11.2020 12:12

#Marian napisał(a) 25.11.2020 12:38
Droga za miliardy i 100km/h. Niewiele więcej niż na zwykłej drodze poza terenem zabudowanym. To całkiem jak torowisko na Poniatowskim. Świeżo po remoncie i ograniczenie dla tramwajów 20km/h. Kiedy ci rządzący w końcu zmądrzeją i zrobią coś pożytecznego.
Nie słyszałeś o ecodrivingu? Przy prędkościach powyżej 100 km/h znacząco wzrasta zużycie paliwa i hałas. A planeta cierpi...

# CRT

27.11.2020 23:47

#Soldi napisał(a) 26.11.2020 12:05

Nie ma błędów, tylko zgodnie z obowiązującym prawem, drogi klasy S przechodzące przez tereny miejskie mają vmax do 90.

Poproszę podstawę prawną co do ograniczenia, jaki przepis.
Jeśli chodzi o błędy projektowe S-8, jest obszerny film na ten temat na youtube. Polecam

REKLAMA

# Ekrany

30.11.2020 14:44

Wszystko fajnie, tylko dlaczego na wysokości hotelu Boss od strony Falenicy nie zrobiono ekranów dźwiękochłonnych? To po co te spowolnienia do 100 km/h, jak jest dziura w ekranach na ok 200 metrów??

# jajaja

12.12.2020 20:04

#CRT napisał(a) 27.11.2020 23:47
Poproszę podstawę prawną co do ograniczenia, jaki przepis.
Jaką podstawę? Znaki w tym ograniczenia prędkości, stawia się w uzasadnionych przypadkach, dodatkowej podstawy nie potrzeba. Powinno być 80max, a nie 100. Debili wszędzie pełno, królow drogi zafajdanych.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA