REKLAMA

Wola

budżet obywatelski »

 

Czy obskurny fragment Redutowej przejdzie metamorfozę?

  3 czerwca 2022

alt='Czy obskurny fragment Redutowej przejdzie metamorfozę?'
źródło: bo.um.warszawa.pl

Niemalże centrum stolicy w XXI wieku europejskiego miasta a pobocza niektórych ulic Ulrychowa jakby z innej epoki. Krzywe, popękane, fragmentami nawet podziurawione stare płyty chodnikowe, pamiętające jeszcze czasy PRL. To rzeczywistość Redutowej. Jedna z mieszkanek chce jak najszybciej to zmienić. Czy jej się uda?

REKLAMA

"Przyjazna Redutowa - więcej drzew i zieleni, wygodne chodniki, bezpieczne przejścia dla pieszych przed szkołą" - tak nazywa się projekt Moniki Pawłowskiej za blisko 650 tys. zł, który ma nieco odmienić obskurne oblicze tej okolicy i poprawić bezpieczeństwo pieszych.

Więcej zieleni

Choć jezdnia Redutowej wygląda przyzwoicie, to jej pobocza dalece odbiegają od ideału. Wygląda jak podwórko z Trzeciego Świata. Będzie metamorfoza na Odolanach? Wygląda jak podwórko z Trzeciego Świata. To Warszawa
Podwórko pomiędzy blokami przy ul. Grabowskiej a ul. Tylną jest szare, ponure i obskurne. Przejdzie w końcu zasłużoną metamorfozę?
- Chodniki są w wielu miejscach zastawione przez samochody, a niektóre odcinki wymagają pilnego remontu - przekonuje autorka projektu, który zakłada zmiany na odcinku od Olbrachta do Nakielskiej. W ramach inwestycji planowane jest zasadzenie drzew po wschodniej stronie Redutowej, zaś na rogu z ul. Batalionu Zośka - krzewów. Mieszkanka proponuje też rozbetonowanie terenu przy płocie oddzielającym szkołę od jezdni oraz uzupełnienie szpaleru drzew po stronie zachodniej, stworzenie rabat z krzewami przy budynku Redutowa 52, zasadzenia ozdobnych krzewów wzdłuż budynku Redutowa 44. To wszystko jeśli chodzi o zieleń. Co jeszcze?

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Bezpieczne przejścia dla pieszych

W ramach projektu nastąpiłaby przebudowa azyli na przejściach dla pieszych przy Szkole Podstawowej nr 238 zgodnie z rekomendacjami audytu przeprowadzonego w 2020 roku. - W audycie bezpieczeństwa nieosygnalizowanych przejść dla pieszych na Woli, przejścia dla pieszych objęte projektem zdobyły odpowiednio oceny 1 i 2 w skali od 0 do 5. Oceny wskazują na niski stopień bezpieczeństwa przejść, co jest szczególnie niepokojące biorąc po uwagę fakt, że bezpośrednio sąsiadują z podstawówką. W okolicy jest też kilka innych szkół podstawowych i średnich oraz ważnych dla mieszkańców budynków użyteczności publicznej, jak pływalnia Nowa Fala i biblioteka - argumentuje Monika Pawłowska.

REKLAMA

Ucywilizować parkowanie

Projekt będzie też dążył do "zabezpieczenia okolic przejścia przy Redutowej 44 przed nielegalnym parkowaniem w celu poprawy widoczności" (chodzi o oznakowane miejsca postojowe na jezdni zamiast częściowo nielegalnego parkowania na chodniku). Dodatkowo autorka proponuje remont chodnika po stronie wschodniej wzdłuż budynku Jana Krysta 10 (około 60-metrowy odcinek), po stronie wschodniej od Batalionu AK Zośka do Pustoli (ok. 120-metrowy odcinek), włącznie z wymianą krawężników na przejściu dla pieszych, odtworzenie ciągłości nawierzchni chodnika na wysokości dawnego parkingu pomiędzy Redutową 44 a cmentarzem i remont przystanku Pustola 02 polegający na zainstalowaniu krawężnika peronowego oraz dostawienie ławki.

Projekt zatwierdzili urzędnicy i trafi on pod głosowanie w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego, które odbędzie się od 15 do 30 czerwca. Wszystko już zatem zależy tylko od mieszkańców. Ewentualna realizacja inwestycji już w przyszłym roku.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# nnn

03.06.2022 16:34

Chodniki Redutowej, z wyjątkiem fragmentów w okolicach przejść dla pieszych, nie remontowane od komuny. Za to drzew nasadzili. Nogi można połamać w przyjaznym otoczeniu zieleni. Zdjęcie z lewej jakieś stare. Wbili słupki i żaden samochód tak nie wjedzie. A chodniki zastawione samochodami, bo jak robi się park na parkingu , to czego oczekiwać?

# Miron

06.06.2022 02:41

A o odcinku Olbrachta od Sowińskiego do Stromej to już nikt nie pamięta. Tam obskurność dotyczy tylko jezdni - tragedia.

# nnn

06.06.2022 08:39

#Miron napisał(a) 06.06.2022 02:41
A o odcinku Olbrachta od Sowińskiego do Stromej to już nikt nie pamięta. Tam obskurność dotyczy tylko jezdni - tragedia.
Bo wykorzystali cały dostępny asfalt na drogę rowerową. Na jezdnię już nie wystarczyło.

REKLAMA

# asd

13.06.2022 23:43

Chyba warto poprzeć.
https://bo.um.warszawa.pl/
projekt/27023
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break