REKLAMA

Wola

budżet obywatelski »

 

Czy obskurny fragment Redutowej przejdzie metamorfozę?

  3 czerwca 2022

alt='Czy obskurny fragment Redutowej przejdzie metamorfozę?'
źródło: bo.um.warszawa.pl

Niemalże centrum stolicy w XXI wieku europejskiego miasta a pobocza niektórych ulic Ulrychowa jakby z innej epoki. Krzywe, popękane, fragmentami nawet podziurawione stare płyty chodnikowe, pamiętające jeszcze czasy PRL. To rzeczywistość Redutowej. Jedna z mieszkanek chce jak najszybciej to zmienić. Czy jej się uda?

REKLAMA

"Przyjazna Redutowa - więcej drzew i zieleni, wygodne chodniki, bezpieczne przejścia dla pieszych przed szkołą" - tak nazywa się projekt Moniki Pawłowskiej za blisko 650 tys. zł, który ma nieco odmienić obskurne oblicze tej okolicy i poprawić bezpieczeństwo pieszych.

Więcej zieleni

Choć jezdnia Redutowej wygląda przyzwoicie, to jej pobocza dalece odbiegają od ideału. Wygląda jak podwórko z Trzeciego Świata. Będzie metamorfoza na Odolanach? Wygląda jak podwórko z Trzeciego Świata. To Warszawa
Podwórko pomiędzy blokami przy ul. Grabowskiej a ul. Tylną jest szare, ponure i obskurne. Przejdzie w końcu zasłużoną metamorfozę?
- Chodniki są w wielu miejscach zastawione przez samochody, a niektóre odcinki wymagają pilnego remontu - przekonuje autorka projektu, który zakłada zmiany na odcinku od Olbrachta do Nakielskiej. W ramach inwestycji planowane jest zasadzenie drzew po wschodniej stronie Redutowej, zaś na rogu z ul. Batalionu Zośka - krzewów. Mieszkanka proponuje też rozbetonowanie terenu przy płocie oddzielającym szkołę od jezdni oraz uzupełnienie szpaleru drzew po stronie zachodniej, stworzenie rabat z krzewami przy budynku Redutowa 52, zasadzenia ozdobnych krzewów wzdłuż budynku Redutowa 44. To wszystko jeśli chodzi o zieleń. Co jeszcze?

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Bezpieczne przejścia dla pieszych

W ramach projektu nastąpiłaby przebudowa azyli na przejściach dla pieszych przy Szkole Podstawowej nr 238 zgodnie z rekomendacjami audytu przeprowadzonego w 2020 roku. - W audycie bezpieczeństwa nieosygnalizowanych przejść dla pieszych na Woli, przejścia dla pieszych objęte projektem zdobyły odpowiednio oceny 1 i 2 w skali od 0 do 5. Oceny wskazują na niski stopień bezpieczeństwa przejść, co jest szczególnie niepokojące biorąc po uwagę fakt, że bezpośrednio sąsiadują z podstawówką. W okolicy jest też kilka innych szkół podstawowych i średnich oraz ważnych dla mieszkańców budynków użyteczności publicznej, jak pływalnia Nowa Fala i biblioteka - argumentuje Monika Pawłowska.

REKLAMA

Ucywilizować parkowanie

Projekt będzie też dążył do "zabezpieczenia okolic przejścia przy Redutowej 44 przed nielegalnym parkowaniem w celu poprawy widoczności" (chodzi o oznakowane miejsca postojowe na jezdni zamiast częściowo nielegalnego parkowania na chodniku). Dodatkowo autorka proponuje remont chodnika po stronie wschodniej wzdłuż budynku Jana Krysta 10 (około 60-metrowy odcinek), po stronie wschodniej od Batalionu AK Zośka do Pustoli (ok. 120-metrowy odcinek), włącznie z wymianą krawężników na przejściu dla pieszych, odtworzenie ciągłości nawierzchni chodnika na wysokości dawnego parkingu pomiędzy Redutową 44 a cmentarzem i remont przystanku Pustola 02 polegający na zainstalowaniu krawężnika peronowego oraz dostawienie ławki.

Projekt zatwierdzili urzędnicy i trafi on pod głosowanie w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego, które odbędzie się od 15 do 30 czerwca. Wszystko już zatem zależy tylko od mieszkańców. Ewentualna realizacja inwestycji już w przyszłym roku.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# nnn

03.06.2022 16:34

Chodniki Redutowej, z wyjątkiem fragmentów w okolicach przejść dla pieszych, nie remontowane od komuny. Za to drzew nasadzili. Nogi można połamać w przyjaznym otoczeniu zieleni. Zdjęcie z lewej jakieś stare. Wbili słupki i żaden samochód tak nie wjedzie. A chodniki zastawione samochodami, bo jak robi się park na parkingu , to czego oczekiwać?

# Miron

06.06.2022 02:41

A o odcinku Olbrachta od Sowińskiego do Stromej to już nikt nie pamięta. Tam obskurność dotyczy tylko jezdni - tragedia.

# nnn

06.06.2022 08:39

#Miron napisał(a) 06.06.2022 02:41
A o odcinku Olbrachta od Sowińskiego do Stromej to już nikt nie pamięta. Tam obskurność dotyczy tylko jezdni - tragedia.
Bo wykorzystali cały dostępny asfalt na drogę rowerową. Na jezdnię już nie wystarczyło.

REKLAMA

# asd

13.06.2022 23:43

Chyba warto poprzeć.
https://bo.um.warszawa.pl/
projekt/27023
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024