REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Nowolazurowa na Bemowie za cztery lata

  8 lutego 2012

alt='Nowolazurowa na Bemowie za cztery lata'
Po modernizacji obie jezdnie Lazurowej będą dwupasmowe. W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną też skrzyżowania Nowolazurowej z ulicami: Szeligowską, Człuchowską, Batalionów Chłopskich, Szobera i Górczewską. To ostatnie będzie dwupoziomowe.

Rok temu na łamach "Echa" Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, zapewniała, że jeśli będą fundusze, to w ramach poszerzenia ul. Górczewskiej zostanie przebudowana również ul. Lazurowa na odcinku od Górczewskiej do trasy S8, czyli do węzła Lazurowa. Dziś okazuje się, że powstanie on dopiero w ramach budowy bemowskiego odcinka ul. Nowolazurowej.

REKLAMA

Nowolazurowa ma połączyć trzy warszawskie dzielnice: Bemowo, Ursus i Włochy, stanowiąc alternatywę dla istniejących obecnie połączeń w zachodniej części Warszawy. Ma odciążyć wiecznie zakorkowaną ul. Towarową, al. Prymasa Tysiąclecia i Dźwigową. Miała być realizowana w dówch etapach. Pierwszy to budowa odcinka od Al. Jerozolimskich do Połczyńskiej, drugi - od Połczyńskiej do trasy S8. Niestety, z powodu braku pieniędzy etapów będzie więcej. - Skoro znalazły się pieniądze na budowę fragmentu od węzła Salomea do Chrościckiego, czekanie aż znajdą się na odcinek do Połczyńskiej nie miało sensu - tłumaczy Agata Choińska, rzeczniczka ZMID.

Koniec roku

Budowę odcinka do Chrościckiego planowano zakończyć w tym roku, przed Euro 2012. Niestety, dopiero w listopadzie 2010 r. miasto podpisało umowę na unijne dofinansowanie tego projektu wartego niemal 190 mln zł (125 mln pochodzi z Unii), a w czerwcu zeszłego roku umowę na realizację prac budowlanych.

Prace budowlane na odcinku od Połczyńskiej do trasy S8 rozpoczniemy na początku 2015 r. - twierdzi rzeczniczka ZMID.
ZMID zapewnia, że roboty zakończą się pod koniec tego roku. - Projekt i decyzję lokalizacyjną mamy dla całej inwestycji. W tym roku będziemy występować o pozwolenie na budowę odcinka od ks. Chrościckiego do Połczyńskiej. Jeśli w przyszłorocznym budżecie będą zabezpieczone fundusze, to w 2013 r. ogłosimy przetarg na jego budowę - mówi Agata Choińska, rzeczniczka ZMID. Niebawem rozpocznie się wypłata odszkodowań za przejęcie gruntów pod tę inwestycję, choć jeszcze w listopadzie 2011 r. ZMID twierdził, że miasto na ten cel nie ma pieniędzy. Jednak w grudniu decyzją radnych Warszawy pieniądze na wypłatę odszkodowań znalazły się. - Na przejęcie gruntów pod budowę odcinka od Chrościckiego do Połczyńskiej mamy zarezerwowane 32 mln zł - informuje Choińska. Jednocześnie dodaje, że gotowa jest także prognoza finansowa na wykup gruntów pod Nowolazurową na terenie Bemowa, tj. od ul. Połczyńskiej do trasy S8.

Kup bilet

Pójdzie wiaduktem

Na odcinku od Chrościckiego do Połczyńskiej droga będzie przebiegać wiaduktem, co wymusza istniejąca tam infrastruktura (głównie kolejowa). - Na całym odcinku Nowolazurowa będzie tu biegła wiaduktem nad siecią linii kolejowych. Powstaną trzy bezkolizyjne przejazdy nad torami PKP, a skrzyżowanie z Połczyńską będzie dwupoziomowe - inforamuje Agata Choińska. Zakończenie budowy odcinka od Połczyńskiej do trasy S8 przewidziane jest dopiero na koniec 2016 r. ZMID twierdzi, że przejmowanie gruntów na Bemowie zakończy się w 2014 r. - Jeśli będą pieniądze, to prace budowlane na odcinku od Połczyńskiej do trasy S8 rozpoczniemy na początku 2015 r. - twierdzi rzeczniczka. Na szczęście budowa bemowskiego odcinka w dużej mierze będzie modernizacją istniejącej już ul. Lazurowej. Obecna jezdnia zostanie rozebrana, by od strony zachodniej można było dobudować nowy pas ruchu. Po modernizacji obie jezdnie będą dwupasmowe. W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną też skrzyżowania Nowolazurowej z ulicami: Szeligowską, Człuchowską, Batalionów Chłopskich, Szobera i Górczewską. To ostatnie będzie dwupoziomowe - ul. Nowolazurowa pobiegnie nad ul. Górczewską.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# mccc

30.11.2013 17:41

Aby uniknąć korka przy wjeździe na nowolazurową przy Połczyńskiej wystarczyłoby wybudować 300m łącznika a nie pchać się zaochanym lewoskrętem w Szeligowską. Cóż za marnowanie okazji aby pomimo przeciwności losu zrobić coś z głową. Polska mentalność, lepiej sobie wypłacić premie, a niech całą wielką inwestycje spartaczy i zmarnuje brak 300 m drogi. Dla kogo oni to budują, przecież przez ten brakujący kawałek ta droga nie będzue alrernatywą dla czegokolwiek bo cały czas będzie zakorkowana ba tym lewoskręcue na Połczyńskiej... 300 metrów wstydu dla i radnych i urzędników. Spokojnie, wyborcy "docenią" to . Potrzeba nam zdolnych i myślących ludzi, a nie partaczy milionowych inwestycji, a te 300m nieszczęść pokazuje co rządzący sobą reprezentują. Szkoda kolejnych zmarnowanych lat.

# Mika

26.04.2016 11:14

Wynocha z tym budowaniem od ul.Lazurowej nie potrzebujemy tu osiedli ani dodatkowych jezdni i samochodów.Zatruwania powietrza.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA