Nowe połączenie Górczewskiej i Dywizjonu 303. Działkowcy protestują
1 grudnia 2020
W przyszłym roku właściciel Wola Parku chce zbudować połączenie Górczewskiej z Dywizjonu 303. Inwestycja budzi pewne kontrowersje.
Nowa ulica na Woli będzie stanowić przedłużenie wschodniego wjazdu do Wola Parku, sąsiadującego z ekranami akustycznymi odgradzającymi od centrum handlowego bloki mieszkalne i podstawówkę. Dzięki inwestycji firmy Ingka Centres powstanie połączenie Górczewskiej z Dywizjonu 303, alternatywne dla Księcia Janusza. Właściciel Wola Parku ma zbudować ulicę na własny koszt, a następnie przekazać ją warszawskiemu samorządowi. Prace budowlane powinny rozpocząć się wiosną i potrwać około pół roku.
Z Górczewskiej na Dywizjonu 303
Budowa ulicy będzie oznaczać likwidację 23 ogródków działkowych. Jak podsumowuje wolski ratusz, na październikowym spotkaniu z inwestorem pojawiły się zarówno głosy poparcia, jak i zdecydowany sprzeciw, głównie ze strony działkowców. Mieszkańców osiedla Koło-Mszczonowska interesują głównie ewentualne ekrany akustyczne, a część z nich proponuje budowę ulicy na drugim końcu Wola Parku, w rezerwie terenu pod trasę S7. Z kolei wolscy samorządowcy zarzucają Ingka Centres, że firma nie zorganizowała konsultacji (nie miała takiego obowiązku).
- W związku z licznymi zastrzeżeniami mieszkańców, inwestor postanowił się z nimi spotkać i omówić planowany przebieg drogi - mówi wiceburmistrz Robert Rafałowski. - Jednak takie przedsięwzięcia zawsze powinny być konsultowane z wyprzedzeniem.
Z Bemowa do metra
Wcześniej budowę ulicy skrytykowali aktywiści Woli Mieszkańców. Ich zdaniem inwestycja będzie służyć tylko klientom Wola Parku. Nie przyjmują argumentu o przejęciu ruchu z Księcia Janusza. Warto dodać, że połączenie Dywizjonu 303 i Górczewskiej zostało zaplanowane już 14 lat temu w studium uwarunkowań przestrzennych Warszawy, choć oryginalnie zakładano nieco inny przebieg. W pierwotnych planach nowa ulica biegła na całej długości równolegle do Księcia Janusza i tworzyła nowe skrzyżowanie z Dywizjonu 303 obok pętli Koło. Nowa wersja zakłada połączenie z Księcia Janusza i jedno skrzyżowanie z Dywizjonu 303 zamiast dwóch.
- Założenia geometrii, które zostały wpisane w koncept drogi pozwalają na dopuszczenie do ruchu zarówno autobusów o długości 12, jak i 18 metrów - dowiedzieliśmy się u inwestora. - Projekt budowlany przygotowany w oparciu o koncepcję będzie podlegał opiniowaniu wszystkich właściwych organów, w tym Zarządu Transportu Miejskiego.
Oznacza to, że nowa ulica umożliwi uruchomienie połączenia autobusowego między Nowym Bemowem a budowaną stacją metra Ulrychów, Wola Parkiem i planowanymi w sąsiednich szklarniach barami i restauracjami.
(dg)