Niemcy kontra Hiszpanie. Kto przebuduje Trakt Lubelski?
6 listopada 2018
Tuż przed wyborami nastąpił nagły zwrot akcji w sensacyjnej historii o remoncie. O kontrakt starają się dwie dobrze znane firmy.
Informacje o planowanym remoncie Traktu Lubelskiego od Borowieckiej do Zwoleńskiej od wielu miesięcy powodowały u mieszkańców Wawra huśtawkę nastrojów. Gdy Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych rozpoczął poszukiwania wykonawcy, zapanował optymizm. Potem okazało się, że oferty są za drogie a za pasem były wybory, więc nic nie wskazywało na to, że umowa zostanie podpisana. Ostatecznie, ku zaskoczeniu nie tylko naszemu, ale i części samorządowców, Rada Warszawy przyznała na Trakt Lubelski dodatkowe 10 mln zł. Stało się to trzy dni przed wyborami.
Musi się udać
Czekaliśmy z informacją do końca, by mieć całkowitą pewność, że tym razem umowa zostanie podpisana. Jak ustaliliśmy w ZMID, drogowcy odrzucili już najtańszą ofertę, złożoną przez polskie konsorcjum Wod-Kan-Bruk - Czystość. Przebudową Traktu Lubelskiego zajmie się niemiecki Strabag lub hiszpańska Balzola i będzie ona kosztować od 23,6 do 24,5 mln zł.
Co się zmieni?
Projekt przewiduje m.in. rozbiórkę istniejącej jezdni na odcinku o długości ok. 1800 m i budowę w jej miejscu nowej, przebudowę chodnika po stronie wschodniej oraz budowę chodnika i drogi rowerowej po stronie zachodniej. Prace obejmą też oczywiście przebudowę sieci urządzeń podziemnych, budowę kanalizacji oraz posadzenie zieleni. Chodnik i droga rowerowa zostaną przerzucone nad Rowem Miedzeszyńskim po kładce, zaś przejścia i przejazdy przez jezdnię zostaną wyposażone w azyle. Przebudowane zostanie także oświetlenie. Prace potrwają półtora roku, więc z wyremontowanej drogi skorzystamy w roku 2020.
(dg)