Metro na ostatniej prostej. Kiedy koniec budowy?
14 lutego 2019
W przyszłym miesiącu budowa metra wymusi zamknięcie Kondratowicza. Tymczasem na Targówku Mieszkaniowym prace dobiegają już końca.
Znamy już trasy objazdowe autobusów na czas budowy metra na Bródnie, ale nadal nie znamy docelowych, które wejdą w życie po otwarciu stacji na Targówku. W Warszawie po raz kolejny wygrała fatalna tradycja ustalania układu komunikacji miejskiej na ostatnią chwilę i dopasowywania autobusów do metra.
Zgodnie z umową firma Astaldi powinna zakończyć prace na budowie stacji Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka do soboty 11 maja. Potem czekają nas odbiory techniczne i kompletowanie dokumentów niezbędnych do otwarcia metra dla pasażerów. Do dnia otwarcia nowych stacji Zarząd Transportu Miejskiego powinien już mieć gotowy projekt zmian w komunikacji miejskiej. Co stanie się z takimi liniami, jak 160, 162 czy 517?
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ZTM chce poczekać kilka tygodni, aż pasażerowie przyzwyczają się do zmian związanych z zamknięciem Kondratowicza, by nie zarzucać mieszkańców stosem mapek i propozycji w gorącym okresie. Prawdopodobnie w marcu ujawniony zostanie projekt zmian tras po otwarciu stacji Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka a następnie czekają nas konsultacje.
(dg)