Metro na Bródno z pozwoleniem na budowę
24 sierpnia 2018
Wszystkie dokumenty gotowe. W najbliższych tygodniach podpisanie umowy, później - pierwsza łopata.
- Mamy komplet pozwoleń na budowę ostatniego odcinka II linii metra na prawym brzegu - ogłosiła wiceprezydent Renata Kaznowska. - Teraz przed nami już tylko podpisanie umowy na wykonanie tego fragmentu drugiej nitki.
Mowa o stacjach Zacisze, Kondratowicza i Bródno.
Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021
Kontrowersyjny odcinek II linii ma już wykonawcę i datę zakończenia budowy. Wbrew wszelkiej logice ratusz chwali się "dobrze ulokowanymi stacjami".
Jako ostatnie wydane zostały pozwolenia na budowę dla wentylatorni rejonie Blokowej, pomiędzy Czerwińską a Kanałową oraz rejonie w Kondratowicza, na zachód od Chodeckiej. Wydanie tych pozwoleń formalnie zamknęło proces przygotowań do budowy metra na Bródnie. Metro Warszawskie ma już komplet siedmiu decyzji: trzech dla stacji, trzech dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dla tarcz drążących przy stacji Trocka.
Metro na Bródnie
Do końca 2021 roku zbudowane zostaną stacje Zacisze (pod Figara w pobliżu skrzyżowania z Rolanda), Kondratowicza (przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza) oraz Bródno (przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej). Wydrążona zostanie również podziemna hala torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i oczywiście tunele.
Budową metra zajmie się włosko-tureckie konsorcjum Astaldi-Gülermak. Budowniczowie na zrealizowanie projektu będą mieć równo trzy lata. Koszt to 1,4 mld zł.
(dg)
.