REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Marywilską do Legionowa

  25 czerwca 2010

Władze Legionowa i Białołęki porozumiały się w sprawie budowy drogi łączącej osiedle Nowy Bukowiec z Choszczówką. Niestety, jezdnia jeszcze długo pozostanie tylko na papierze, bo jak zwykle - pieniędzy w kasie brak.

REKLAMA

Droga z Bukowca na Białołękę ma nie tylko wyprowadzić ruch z Legionowa, ale też odciążyć stale zakorkowaną ulicę Modlińską. Wszyscy chcieli, aby taka trasa pow-stała, ale od kilkunastu miesięcy Legionowo i Białołęka spierały się co do jej prze-biegu. Nowa ulica miałaby biec od Kwiatowej w Legionowie, przez las, wzdłuż to-rów. I tu pojawiał się problem, bo każdy widział ją z innej strony torowiska.

Legionowo obstawało przy tym, że droga powinna biec po stronie Jabłonny, gdzie obecnie jest las i niewiele domostw. Po drugiej stronie torów, na osiedlu No-wy Bukowiec docelowo zamieszka zaś ponad 3 tysiące ludzi, którzy niekoniecznie marzą o arterii pod oknami.

Z takim przebiegiem kategorycznie nie zgadzał się burmistrz Białołęki. Według niego jezdnia powinna powstać właśnie po stronie Nowego Bukowca. - Legionowo proponowało połączenie po zachodniej stronie torów, ale jest to droga technolo-giczna dla torowiska i dopuszczony jest tu tylko ruch samochodów osobowych - mówi Jacek Kaznowski, burmistrz Białołęki.

Według burmistrza najrozsądniejsza propozycja to przedłużenie ulicy Marywil-skiej szlakiem Czołowej, Polnych Kwiatów i Piwoniowej. - Nie koliduje to z naszym rozwiązaniem komunikacyjnym, jednak Legionowo musi wybudować wiadukt przez tory - mówi Jacek Kaznowski. Burmistrz twierdzi, że nie może wpuścić na nieprzy-gotowane drogi kilku tysięcy pojazdów. Na koniec rozmowy stwierdza mało opty-mistycznie, że na budowę i tak na razie nie ma pieniędzy.

Inwestycja nie będzie tania - szacunkowe koszty wykonania takiego połączenia to około 40 milionów złotych.

- Liczymy na środki z Unii Europejskiej - mówił "Echu" dwa lata temu Piotr Zadrożny, wiceprezydent Legionowa. - Chcemy wykonać to połączenie, dlatego bę-dziemy szukać kompromisu z Białołęką - zapowiadał. O kompromis było trudno z powodu twardej postawy zarządu dzielnicy Białołęka. - Władze dzielnicy nie zga-dzały się na drogę o tak znacznej przepustowości po zachodniej stronie torów, dla-tego obecnie trwają prace nad koncepcją drogi po stronie wschodniej, która połą-czy Legionowo z ulicą Marywilską - mówi Tamara Mytkowska z urzędu miasta Le-gionowo.

Oznacza to, że droga powstanie po stronie Nowego Bukowca, nie wiadomo jed-nak dokładnie kiedy. Bardzo prawdopodobny jest wariant, że szybciej ze swoim od-cinkiem i wiaduktem upora się Legionowo.

Barbara Kiliszek


Teoretycznie czerwony fragment powinien powstać jako pierwszy,
ale bardzo prawdopodobny jest wariant, że Legionowo wcześniej upora się z inwestycją.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024