REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Łomianki zatrzymają most?

  6 lipca 2007

Udało się wreszcie rozstrzygnąć przetarg na projekt mostu Północnego. W specyfikacji warunków zamówienia nie przewidziano jednak komplikacji, jakie mogą nastąpić jeszcze w tym roku.

REKLAMA


O taki wariant przebiegu trasy S7 (kolor czerwony) walczą mieszkańcy Łomianek
 
Znaczna część mieszkańców Łomianek walczy o nadwiślański przebieg trasy S7 z węzłem przy moście Północnym. Wojewoda poważnie bierze pod uwagę ten wariant. Niestety Zarząd Dróg Miejskich przeoczył ten fakt.

W zeszłym tygodniu stuosobowa demonstracja mieszkańców Łomianek pod urzędem wojewódzkim skłoniła wojewodę Jacka Sasina do publicznego oświadczenia, że bardzo poważnie rozważa nadwiś-lański przebieg wylotówki z Warszawy w kierunku Gdańska przez Łomianki. Droga poprowadzona wzdłuż wału przeciwpowodziowego stanowiłaby ob-wodnicę dynamicznie rozwijającego się podwar-szawskiego miasteczka. Taką koncepcję, jako alter-natywę dla zaplanowanej wiele lat temu i lanso-wanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad trasy przy Puszczy Kampinoskiej, przedstawił poprzedni burmistrz Łomianek Łucjan Sokołowski. Je-sienią ubiegłego roku w łomiankowskim referendum za trasą po wale opowiedziało się prawie 90 proc. głosujących. Frekwencja była jednak minimalnie za mała, żeby referendum uznać za wiążące. Dlatego zwolennicy trasy nadwiślańskiej zbierają obecnie podpisy za przeprowadzeniem kolejnego. Wojewoda powiedział im, że z wydaniem decyzji najchętniej wstrzymałby się właśnie do czasu ogłoszenia jego wyników.

Sprawa jest zagmatwana, bo z kolei obecna rada gminy w Łomiankach nie chce realizować koncepcji poprzedniego burmistrza.

Siła zwolenników trasy nadwiślańskiej może jednak okazać się większa od możliwości radnych. Nie wnikając w wewnętrzne łomiankowskie spory z całą powa-gą należy zapytać, dlaczego ZDM nie wziął pod uwagę tego, że istnieje spore praw-dopodobieństwo wydania przez wojewodę pozytywnej decyzji dla trasy nad Wisłą, co wiązałoby się z budową zupełnie innego węzła na Młocinach, niż obecnie pro-jektowany. A przecież można było zlecić dwa warianty projektu i na wiosnę bez stresu oddać jeden z nich wykonawcy mostu do realizacji. Rzecznik ZDM tłumaczy, że wykonanie projektu dla trasy nadwiślańskiej jest technicznie niemożliwe. Tym informacjom zaprzecza wynik spotkania, które odbyło się mniej więcej rok temu. Brali w nim udział ówczesny burmistrz Łomianek, przestawiciele województwa, ZDM-u i GDDKiA. Dyrektor ZDM-u obiecał wtedy wstawić do dokumentacji prze-targowej zapis o uwzględnieniu wariantu nadwiślańskiego w projekcie. Możliwość taka istnieje - dowiodły tego opracowania inż. Zygmunta Użdalewicza.

Burmistrz Białołęki jest nieco zdezorientowany, gdy słyszy od dziennikarza "Echa" o tej sprawie. - Jeżeli wojewoda wyda decyzję w sprawie budowy obwodnicy Łomianek, to ta obwodnica skończy się na granicy Warszawy, bo my ją oprotes-tujemy - mówi Jacek Kaznowski. - Budowa mostu nie opóźni się nawet o dzień.

No cóż! Można i tak. Jednak chyba znacznie lepiej zatrudniać fachowców, którzy orientują się, co się dzieje u sąsiadów i jakie decyzje w najbliższym czasie zamierzają wydać inne urzędy.

Bartek Wołek

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy