Listonosz nie puka ani razu. "Poczta na Radzymińskiej to relikt PRL"
27 października 2021
Klienci Poczty Polskiej skarżą się na jakość usług oferowanych przez państwową firmę.
- Poczta na Radzymińskiej 105 to jest inny stan umysłu - pisze na portalu społecznościowym jeden z mieszkańców. - Drugi raz się nie dam nabrać. 18 października dostałem awizo. Dzień później poszedłem do tego reliktu PRL odebrać list, a dziś otrzymuję awizo powtórne tej samej przesyłki. Drugi raz tak robią i nikt nie potrafi wytłumaczyć czemu, tylko wzruszają ramionami. Fajna ta nasza poczta.
"Poczta jak zwykle w formie"
Jak się okazuje, inni też nie mają dobrych doświadczeń z zostawianym w skrzynkach awizo. Problem nie dotyczy wyłącznie placówki przy Radzymińskiej, ale też innych na terenie dzielnicy.
- Moja poczta jest przy Wincentego - pisze mieszkanka Bródna. - Otrzymaliśmy powtórne awizo, a jak poszłam na pocztę zapytać, gdzie zostało dostarczone wcześniejsze, to usłyszałam, że nie było, bo do mojego adresu nie ma dopisanego listonosza. Tak piękne są wspomnienia z początków mieszkania przy Głębockiej.
Co na to Poczta Polska?
Poczta Polska odniosła się do konkretnego przypadku z Radzymińskiej. Według firmy kurier podjął próbę doręczenia przesyłki 13 października o godz. 9:46, ale nie zastał klienta i przekazał paczkę do urzędu pocztowego. Wiadomość o możliwości jej odbioru w tej placówce wysłał SMS-em.
- Placówka stała się punktem odbioru przesyłki, nasi kurierzy nie podlegają jej organizacyjnie - wyjaśnia Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej. - Nie otrzymaliśmy większej liczby skarg na funkcjonowanie urzędu pocztowego przy Radzymińskiej.
Awizo dwa razy
Poczta Polska nie chce odnieść się do zastrzeżeń wielu innych klientów krytykujących jej pracę w mediach społecznościowych, twierdząc, że... nie zna numerów przesyłek. Jak zostaliśmy poinformowani, doręczenie powtórnego zawiadomienia po odebraniu przez adresata awizowanej przesyłki może wystąpić w przypadku, gdy klient odbierze przesyłkę poleconą w dniu, w którym powinien już otrzymać powtórne zawiadomienie.
- Listonosz otrzymuje zawiadomienie powtórne w godzinach porannych i wyrusza z nim w rejon - informuje Justyna Siwek. - Nie może jeszcze wiedzieć, że adresat zawiadomienia powtórnego odbierze przesyłkę w placówce w tym samym dniu. W celu przyspieszenia obsługi klientów 1 października przesunięte zostały punkty adresowe dla awizowanych przesyłek z osiedla Wilno, obsługiwanego dotychczas przez urząd pocztowy przy Radzymińskiej 105 do urzędu pocztowego przy Targowej 73.
- Zdarza się, że awizo powtórne przychodzi 3-4 dni po odebraniu przesyłki - komentuje krótko mieszkanka Targówka.
(db)