REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Linia tramwajowa Bemowo-Kasprzaka przez Ordona?

  6 marca 2012

alt='Linia tramwajowa Bemowo-Kasprzaka przez Ordona?'

W przyszłości trasa tramwajowa Bemowo-Kasprzaka ma stanowić dogodne połączenie dwóch warszawskich dzielnic: Woli i Bemowa. Pierwszym etapem tej inwestycji jest budowa brakującego odcinka torów na Powstańców Śląskich od Radiowej do Górczewskiej, która rozpocznie się wiosną tego roku. Kolejny etap, czyli budowę trasy w ciągu ul. Kasprzaka i Ordona, zaplanowano na rok 2014.

REKLAMA

Tramwajarze zaplanowali trzy inwestycje: budowę trasy w ciągu ul. Powstańców Śląskich od skrzyżowania z Radiową do Górczewskiej, odbudowę połączenia tramwajowego ul. Kasprzaka z Wolską oraz modernizację pętli Cmentarz Wolski, umożliwiającej wjazd tramwajów z dwóch stron. Przy okazji niezbędna będzie budowa odcinka ul. Kasprzaka, od skrzyżowania ze Skierniewicką do Prymasa Tysiąclecia.
Połączenie przez ul. Ordona pozwoli zwiększyć obszar miasta objęty bezpośrednią obsługą tramwajami dzięki budowie nowego przystanku w rejonie skrzyżowania ul. Ordona z Kasprzaka - tłumaczą tramwajarze.
Przygotowanie fragmentu łączącego istniejącą trasę tramwajową w ciągu ul. Wolskiej z planowanym odcinkiem w ciągu ul. Kasprzaka, od alei Prymasa Tysiąclecia do Skierniewickiej zaprojektowano w dwóch wariantach. W pierwszym trasa miałaby przebiegać przez aleję Prymasa Tysiąclecia, od skrzyżowania z Wolską do Kasprzaka. W wariancie drugim tory biegłyby ulicą Ordona, od Wolskiej do Kasprzaka i dalej ulicą Kasprzaka do skrzyżowania z aleją Prymasa Tysiąclecia.

Tramwaje pojadą przez Ordona

W opracowanym w marcu 2006 r. studium wykonalności stwierdzono, że połączenie ul. Kasprzaka z Wolską przez Ordona ma niemal identyczne wskaźniki korzyści społecznych, jak odbudowa połączenia przez aleję Prymasa Tysiąclecia. - Ze względów ekonomicznych zdecydowaliśmy się zrealizować trasę w wariancie drugim - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Zadecydowały o tym dwie podstawowe kwestie. - Po pierwsze, połączenie przez Ordona pozwoli uniknąć kłopotliwego ruchowo węzła rozjazdowego na rondzie Lubomirskiego, gdzie tramwaje musiałyby przeciąć jego stosunkowo niewielką wyspę centralną, bez możliwości postoju na środku. Po drugie zwiększa obszar miasta objęty bezpośrednią obsługą tramwajami, dzięki budowie nowego przystanku w rejonie skrzyżowania ul. Ordona z Kasprzaka - tłumaczy Powałka. - Należy też pamiętać, że w rejonie tym zaplanowano wiele inwestycji mieszkaniowych. Dlatego obsługa wyłącznie z przystanków PKP Kasprzaka i Reduta Wolska byłaby niewystarczająca - podkreśla rzecznik.

Jednocześnie Michał Powałka zastrzega, że ze względu na fakt, iż na obecnym etapie trasa Bemowo-Kasprzaka jest na etapie koncepcji, tramwajarze nie wykluczają żadnego z dwóch wariantów tasy. Zapewniają jednak, że będą robić wszystko, aby prace związane z tą inwestycją zaczęły się w 2014 r.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# Waryjot_X

16.07.2012 03:25

Gdyby Polskę i Warszawę odbudowywano po wojnie w tempie jakie prezentuje nam nasza Miłościwie Panująca Władza, oby Panowała bez końca. To zapewne w Warszawie stałby wyłącznie Ratusz na Panią Prezydent, oby żyła i Panowała (Paniowała?) wiecznie i Jej Dwór Liczny, Mnogi a Dorodny. Ludność warszawska w ilości tysiąc sztuk mieszkałaby w szałasach i zbierała śmieci i odpadki żywnościowe pozostawiane przez Biała Ludzia z Zachodu, które by przyjeżdżali ćwiczyć u dzikich tubylców survival. ***PS Wyć się chce - kto tych kretynów i szkodników wybiera do rządzenia?! Przecież to WYŁĄCZNIE nieustający sabotaż!!! Aż zaczynam rozumieć Stalina dlaczego był srogi dla swoich urzędasów.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy