Linia tramwajowa Bemowo-Kasprzaka przez Ordona?
6 marca 2012
W przyszłości trasa tramwajowa Bemowo-Kasprzaka ma stanowić dogodne połączenie dwóch warszawskich dzielnic: Woli i Bemowa. Pierwszym etapem tej inwestycji jest budowa brakującego odcinka torów na Powstańców Śląskich od Radiowej do Górczewskiej, która rozpocznie się wiosną tego roku. Kolejny etap, czyli budowę trasy w ciągu ul. Kasprzaka i Ordona, zaplanowano na rok 2014.
Tramwaje pojadą przez Ordona
W opracowanym w marcu 2006 r. studium wykonalności stwierdzono, że połączenie ul. Kasprzaka z Wolską przez Ordona ma niemal identyczne wskaźniki korzyści społecznych, jak odbudowa połączenia przez aleję Prymasa Tysiąclecia. - Ze względów ekonomicznych zdecydowaliśmy się zrealizować trasę w wariancie drugim - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Zadecydowały o tym dwie podstawowe kwestie. - Po pierwsze, połączenie przez Ordona pozwoli uniknąć kłopotliwego ruchowo węzła rozjazdowego na rondzie Lubomirskiego, gdzie tramwaje musiałyby przeciąć jego stosunkowo niewielką wyspę centralną, bez możliwości postoju na środku. Po drugie zwiększa obszar miasta objęty bezpośrednią obsługą tramwajami, dzięki budowie nowego przystanku w rejonie skrzyżowania ul. Ordona z Kasprzaka - tłumaczy Powałka. - Należy też pamiętać, że w rejonie tym zaplanowano wiele inwestycji mieszkaniowych. Dlatego obsługa wyłącznie z przystanków PKP Kasprzaka i Reduta Wolska byłaby niewystarczająca - podkreśla rzecznik.
Jednocześnie Michał Powałka zastrzega, że ze względu na fakt, iż na obecnym etapie trasa Bemowo-Kasprzaka jest na etapie koncepcji, tramwajarze nie wykluczają żadnego z dwóch wariantów tasy. Zapewniają jednak, że będą robić wszystko, aby prace związane z tą inwestycją zaczęły się w 2014 r.
Anna Przerwa