Ruszyło poszerzanie wąskiego gardła Lazurowej
9 grudnia 2022
Długo oczekiwane poszerzenie ul. Lazurowej na odcinku od Górczewskiej do trasy Obrońców Grodna (S8) wreszcie się rozpoczęło. Na razie trwają prace przygotowawcze.
Długość przebudowywanego odcinka to 470 metrów. Rozbudowana ulica ma być drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, chodnikami i ścieżką rowerową.
Będą światła przy Narwik
Na skrzyżowaniu z ul.
Lazurowa-Narwik: Najgorsze skrzyżowanie Bemowa
Trudno zarówno przejść, jak i skręcić samochodem w lewo. Rozwiązaniem byłyby światła albo zmiana oznakowania.
Narwik powstanie przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Wzdłuż drogi posadzonych ma być 95 drzew. Pojawią się także nowe krzewy, byliny oraz trawniki. Budowa tego niespełna półkilometrowego odcinka oznaczać będzie likwidację ostatniego wąskiego gardła Lazurowej między Połczyńską a trasą Obrońców Grodna (S8).
- Likwidacja tej prowizorki jest niezmiernie istotna - mówi przewodniczący rady Jarosław Dąbrowski. - Chodzi nie tylko o pozbycie się korków na Lazurowej. Dzięki poszerzeniu bezpieczniejsi będą także piesi i rowerzyści, którzy otrzymają dodatkowe chodniki i ścieżki rowerowe. Poza tym będzie to oznaczało przebudowę skrzyżowania z ulicą Narwik, z której rano nie da się wyjechać i włączyć do ruchu w Lazurową - dodaje przewodniczący.
Druga jezdnia za 18 mln zł
W sierpniowym przetargu na rozbudowę ul. Lazurowej wpłynęło aż siedem ofert. Koszt realizacji prac został w nich wyceniony na kwoty od 17,2 do 19,6 mln zł. Ostatecznie wykonawcą prac jest firma Skanska, z którą w październiku podpisano umowę. Koszt inwestycji to 17,8 mln zł. Zgodnie z zapowiedzią Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta inwestycja zostanie zrealizowana do końca 2023 roku. Warszawa stara się o jej dofinansowanie z unijnego Funduszu Spójności.
Przebudowa Lazurowej między Górczewską a trasą S8 będzie zwieńczeniem wieloletnich prac nad budową drugiej jezdni. Jako pierwszy w 2013 roku wybudowany został odcinek od Al. Jerozolimskich do Chrościckiego. Następnie prace toczyły się na odcinku do Połczyńskiej, który ukończono w 2015 roku. W kolejnym roku do ruchu oddany został fragment do Sterniczej, a w 2018 roku ulica była gotowa na do Górczewskiej.
(db)
.