Koty w workach
17 października 2007
To, co mają wyborcom do zaoferowania poszczególni kandydaci nie zawiera się w hasłach i agresywnych spotach wyborczych. Zanim zagłosujesz, zapoznaj się lepiej z konkretnymi propozycjami partii i ich kandydatów. Nie kupuj kota w worku.
Gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o programie partii lub kandydatów?
- Internet - strony internetowe partii lub poszczególnych kandydatów - tam mo-żemy znaleźć wszystkie potrzebne informacje. Zwróćmy uwagę na konkrety, a nie artykuły promocyjne. Podajemy adresy ogólnych stron partii, które wysta-wiają kandydatów w naszym rejonie. Znajdziemy tam linki także do stron lo-kalnych i stron poszczególnych kandydatów (jeśli takie istnieją).
- Prawo i Sprawiedliwość: www.pis.org.pl
- Platforma Obywatelska: www.platforma.org
- Polskie Stronnictwo Ludowe: www.psl.org.pl
- Lewica i Demokraci: www.lid.org.pl
- Liga Polskich Rodzin: www.lpr.pl
- Samoobrona: www.samoobrona.org.pl
- Partia Kobiet: www.polskajestkobieta.org
- Polska Partia Pracy: www.partiapracy.pl
- Ulotki - zawierają zazwyczaj znacznie więcej niż tylko uśmiechniętą buzię kan-dydata, zwróćmy uwagę na przedstawione na nich propozycje programowe!
- Prasa lokalna - na jej łamach politycy, zwłaszcza lokalni (a więc będący bliżej nas niż znane wszystkim gadające głowy z telewizora) mają szansę wypowie-dzieć się na tematy ważne dla naszych dzielnic, gmin i miast. Niektórzy sko-rzystali z tej możliwości i co za tym idzie, lepiej znamy ich poglądy i działania, mamy na ich temat wyrobione zdanie.
- Telewizja, debaty, wywiady - tutaj także kandydaci mają szansę zaprezento-wać siebie i swoją partię. Coraz częściej niestety są to widowiska, pyskówki słowne, nie zaś merytoryczne rozmowy.
mz
Mamy do czynienia z kampanią pyskówek i wzajemnych oskarżeń,
zamiast merytorycznej dyskusji o przyszłości Polski.