REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Trasa S7 przez Bemowo i Bielany coraz bliżej

  31 lipca 2024

alt='Trasa S7 przez Bemowo i Bielany coraz bliżej'
źródło: GDDKiA

Poznaliśmy wykonawcę, który zaprojektuje północny wylot S7 z Warszawy. Opracowanie dokumentacji dla ostatniego odcinka "ekspresówki" od Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy do Kiełpina, wyceniono na ponad 54 mln zł.

REKLAMA

Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy (prawie 3,5 roku) na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dla budowy drogi. Jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w I kwartale 2026 roku. Mniej betonu - więcej zieleni na Bielanach. Podwórkowe rewolucje pójdą dalej Mniej betonu - więcej zieleni na Bielanach. Podwórkowe rewolucje pójdą dalej
W przyszłym roku, dzięki budżetowi obywatelskiemu, kolejne podwórka na Bielanach przejdą metamorfozę.
Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych. Z tych informacji wnioskujemy, że jest szansa, że trasa S7 biegnąca przez sam środek Bemowa i Bielan powstanie do 2030 roku.

Trasa S7 przez Bemowo i Bielany

S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Bielan droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki, w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową na Bielanach, planowana trasa zjedzie do tuneli - pierwszego o długości ok. kilometra i kolejnego o około sto metrów dłuższego, którego wlot usytuowany będzie w okolicach lotniska przy Powstańców Śląskich. Po wyjściu z tuneli S7 wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową Trasy Armii Krajowej (S8). Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

MB

.
 

REKLAMA

Komentarze (17)

# Wwa

01.08.2024 16:35

Bez budowy trasy NS S8 stanie się parkingiem przez 3/4 doby. Już teraz S8 stoi w godz. szczytu mimo, że nie ma tranzytu z Rosji i Białorusi. Wystarczy dzwon na trasie i mamy parking.

# Orto Graf

01.08.2024 20:22

#Wwa napisał(a) 01.08.2024 16:35
Bez budowy trasy NS S8 stanie się parkingiem przez 3/4 doby. Już teraz S8 stoi w godz. szczytu mimo, że nie ma tranzytu z Rosji i Białorusi. Wystarczy dzwon na trasie i mamy parking.
Powinno być "...stoi w godz. szczytu, mimo że nie ma tranzytu...". Przecinek stawiamy przed wyrazem "mimo", a nie po nim.

# Wwa

01.08.2024 20:55

Skutek pisania w słońcu. Ekran ledwie czytelny. Numery tras ok.

REKLAMA

# colorado_88

02.08.2024 15:23

założę się, że nowa trasa też będzie stała. jest prowadzona w durnym miejscu przez środek 2 dzielnic. Wyloty trasy planowane są przy szkołach i przedszkolu. To będzie dramat dla mieszkańców. Węzeł na Powstańców Śląskich dobije tę ulicę, która i tak już stoi, a jak będa ludzie jeszcze zjeżdżać aby się tutaj dostać na nową trasę to umarł w butach. Jest to trasa planowana od kilkudziesięciu lat bez refleksji, że mamy nowe realia i potrzeby. Jeżeli w ogóle trasa ta jest potrzebna (mam wątpliwości) to były inne, mniej szkodliwe dla mieszkańców Bemowa warianty. Mieszkancy protestowali, władze dzielnicy protestowały - i co? i w 4 literach zdanie mieszkańców mieli.

# Kamil!!!

03.08.2024 20:25

A wiaodmo co z lotniskiem? Będzie skasowane?

# Budować, nie marudzić!

05.08.2024 21:14

#colorado_88 napisał(a) 02.08.2024 15:23
były inne, mniej szkodliwe dla mieszkańców Bemowa warianty
Który wariant był eweidentnie lepszy od opisywanego?

REKLAMA

# Jaś

06.08.2024 20:56

Plany tej trasy są od prawie 30 lat, ale teraz ludzie nagle się obudzili.W internecie można znaleść fora na którym są wpisy z 2005 roku.

# Marek_W

06.08.2024 22:25

Będziemy też mieli intensywny szum całą dobę bo nie miejmy złudzeń, hałas od węzła na lotnisku dotknie i mieszkańców Bemowa i Chomiczówki :( a węzeł z S8 bez trasy NS to już będzie prawdziwy dramat...wystarczy trichę wyobraźni której zabrakło władzom miasta!

# Wykolejnica wąskotorowa

09.08.2024 13:34

#colorado_88 napisał(a) 02.08.2024 15:23
Węzeł na Powstańców Śląskich dobije tę ulicę, która i tak już stoi,
Jak to stoi jak tam przecież jest priorytet dla tramwajów...

REKLAMA

# Chris

09.08.2024 14:52

Po co projekować jak są już wytyczne np w zakresie długości tuneli. Na pewno są za krótkie.
Zgadzam się także , że to zniszczy życie na części Bielan i Bemowa i do tego się zakorkuje. Zaden magik nie zaprojektuje sensowynych rozwiązań na przecięciu S7 i S8 na Bemowie przy Orlich Gniazd. Najważniejsze: kasa wzięta. Warszawiacy głosujcie tak dalej.... !

# colorado_88

09.08.2024 15:30

#Jaś napisał(a) 06.08.2024 20:56
Plany tej trasy są od prawie 30 lat, ale teraz ludzie nagle się obudzili.W internecie można znaleść fora na którym są wpisy z 2005 roku.
no właśnie, słusznie zauważyłeś, że są wpisy z 2005 r. i od 20 lat mieszkańcy protestują, władze dzielnicy protestowały, władze SM Wola protestowały i nic

# colorado_88

09.08.2024 15:31

#Chris napisał(a) 09.08.2024 14:52
Po co projekować jak są już wytyczne np w zakresie długości tuneli. Na pewno są za krótkie.
Zgadzam się także , że to zniszczy życie na części Bielan i Bemowa i do tego się zakorkuje. Zaden magik nie zaprojektuje sensowynych rozwiązań na przecięciu S7 i S8 na Bemowie przy Orlich Gniazd. Najważniejsze: kasa wzięta. Warszawiacy głosujcie tak dalej.... !
ale co mają głosy Warszwiaków? przecież to jest inwestycja rzadowa i kolejne władze czy PO czy ostatnie 8 lat PiS forsowały tę bezsensowną inwestycję

REKLAMA

# Budować, nie marudzić!

12.08.2024 13:30

#colorado_88 napisał(a) 09.08.2024 15:31
forsowały tę bezsensowną inwestycję
A jakie rozwiązania dla tej inwestycji są sensowne? Proszę o ich przedstawienie i uzasadnienie.

# Kierowca dwuplatowca

13.08.2024 19:02

#Budować, nie marudzić! napisał(a) 12.08.2024 13:30

A jakie rozwiązania dla tej inwestycji są sensowne? Proszę o ich przedstawienie i uzasadnienie.
Chyba tylko zakaz używania samochodów szerszych niż 80 cm....
Wtedy na 1 pasie zmieszczą się dwa obok siebie i dzięki temu podwoi się PRZEPUSTOWOŚĆ

# Mil

31.08.2024 18:52

5 pasów na wylotówce, powinno być normą. Nie buduje się tylko na teraz lecz na kilkadziesiąt lat.

REKLAMA

# Podatnikk

05.09.2024 11:01

Warszawa ma więcej samochodów niż mieszkańców. Nawet niemowlę ma ponad 1 samochód.... I jeszcze tranzyt. Obwodnica a nie drogi przez miasto. Ale Laluś jest za miękki. Krzyczy o zalaniu miasta zamiast nim zarządzać. Rok temu krzyczał na PiS a teraz na swoich.... To jest dopiero parodia. Jak to będzie kontynuacja to chyba drogą wodną to będzie?

# Malarze

12.09.2024 17:17

Czy trasa jest z gotowa?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA