Trasa S7 przez Bemowo i Bielany coraz bliżej
31 lipca 2024
Poznaliśmy wykonawcę, który zaprojektuje północny wylot S7 z Warszawy. Opracowanie dokumentacji dla ostatniego odcinka "ekspresówki" od Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy do Kiełpina, wyceniono na ponad 54 mln zł.
Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy (prawie 3,5 roku) na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dla budowy drogi. Jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w I kwartale 2026 roku.
Mniej betonu - więcej zieleni na Bielanach. Podwórkowe rewolucje pójdą dalej
W przyszłym roku, dzięki budżetowi obywatelskiemu, kolejne podwórka na Bielanach przejdą metamorfozę.
Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych. Z tych informacji wnioskujemy, że jest szansa, że trasa S7 biegnąca przez sam środek Bemowa i Bielan powstanie do 2030 roku.
Trasa S7 przez Bemowo i Bielany
S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Bielan droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki, w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową na Bielanach, planowana trasa zjedzie do tuneli - pierwszego o długości ok. kilometra i kolejnego o około sto metrów dłuższego, którego wlot usytuowany będzie w okolicach lotniska przy Powstańców Śląskich. Po wyjściu z tuneli S7 wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową Trasy Armii Krajowej (S8). Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.
MB
.