REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Jana Kazimierza bez zatok? Konsultacje ruszają

  28 marca 2019

alt='Jana Kazimierza bez zatok? Konsultacje ruszają'
źródło: ZDM

Do 14 kwietnia mieszkańcy Odolan mają okazję wypowiedzieć się na temat swojej głównej ulicy. Pierwsze spotkanie konsultacyjne już w sobotę.

REKLAMA

Zanim drogowcy wbiją na Jana Kazimierza pierwszą łopatę, chcą porozmawiać z mieszkańcami osiedla. Zgodnie z przyjętymi założeniami jezdnia nadal będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Powstaną także droga rowerowa, miejsca do parkowania równoległego i azyle dla pieszych, nowe oświetlenie i dodatkowa zieleń. Jak się żyje na Odolanach? Jak się żyje na Odolanach?
Deweloperzy budują, mieszkańcy kupują... i krytykują. W tym samym czasie drogowcy konsultują, a aktywiści rzucają oskarżenia.
Projekt zakładana przystanki autobusowe bez zatok, rozmieszczone za skrzyżowaniami z Sowińskiego, Goleszowską, Gizów i Ordona.

Leczą zatoki

Zatoki autobusowe zostały wymyślone przed II wojną światową dla amerykańskich autostrad, ale w Polsce zrobiły tak zawrotną karierę, że buduje się je nawet na lokalnych ulicach. Powód jest oczywisty: dzięki nim kierowcy samochodów zyskują po kilkanaście sekund, potrzebnych na obsłużenie przystanku autobusowego. Tymczasem w Europie Zachodniej standardem stało się budowanie ulic bez zatok, uniemożliwiających potrącenie wybiegającego zza autobusu nieostrożnego dziecka i faworyzujących komunikację miejską.

- Zjazd w zatokę powoduje wydłużenie czasu przejazdu, bo autobus najpierw musi zjechać, a potem ma niejednokrotnie problem włączeniem się do ruchu - wyjaśnia Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. - Zarząd Transportu Miejskiego we współpracy z nami ocenia każde miejsce indywidualnie i wskazuje odpowiednie, w zależności od analiz i badań ruchowych rozwiązania, dotyczące budowy zatok bądź pozostawienia przystanków bezpośrednio na jezdni.

Jak mówi rzeczniczka, w przypadku Jana Kazimierza badania wykazały, że lepiej będzie pozostawić autobusy na jezdni. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie też więcej miejsca na nasadzenia zieleni.

Zapraszamy na zakupy

Czas na konsultacje

- Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne w sobotę 30 marca w godz. 10.00-13.00 do sali konferencyjnej Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk przy Jana Kazimierza 5, podczas którego będzie można porozmawiać o projekcie - piszą drogowcy. - W spotkaniu wezmą udział pracownicy ZDM oraz jednostek i biur opiniujących i zatwierdzających projekt.

Dodatkowo w poniedziałek 8 kwietnia w godz. 15:00-19:00 projektanci będą pełnić dyżur w kawiarni Spotkanie przy Jana Kazimierza 33A. Wówczas także będzie można zadać pytania i złożyć uwagi do projektu.

Uwagi do projektu można przesyłać na adres konsultacje@zdm.waw.pl do 14 kwietnia. ZDM planuje przeprowadzić remont ulicy w przyszłym roku.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Marian

28.03.2019 14:24

Generowanie smogu ciąg dalszy. Gamonie nie potrafią usprawnić KM to blokują innych żeby każdy jechał jak zasrany autobus.

# Maciej_PK

28.03.2019 20:32

Roszczeniowi "kierowcy" po latach korzystania z nienależnych im przywilejów kwiczą jak trzoda oderwana od koryta.
Tymczasem mieszkańcy Warszawy chcą żyć w nowoczesnym mieście, a nie w skansenie, komunikacyjnym rynsztoku podporządkowanym niemal wyłącznie samochodem. Tak się budowało miasta dziesiątki lat temu, a teraz priorytet mają piesi i komunikacja miejska.
Bezpieczeństwo pieszych jest najwyższą wartością i nie można jej poświęcić dla przepustowości ani żadnych innych wygód użytkowników prywatnych samochodów, którzy tak czy inaczej nie zaczęli jeszcze ponosić pełnych kosztów użytkowania swoich pojazdów.

# Gustaw

28.03.2019 20:36

#Marian napisał(a) 28.03.2019 14:24
Generowanie smogu ciąg dalszy. Gamonie nie potrafią usprawnić KM to blokują innych żeby każdy jechał jak zasrany autobus.

Ciesz się, że będziesz mógł jechać jak "zasrany autobus", bo w przyszłości z tą jazdą prywatnym samochodem po mieście może być różnie.
Roszczeniowych "kierowców" czeka w najbliższym czasie jeszcze sporo rozczarowań. Od zwężonych jezdni, poprzez odcinkowy pomiar prędkości, po wyrzucenie z chodników.

REKLAMA

# Marian

28.03.2019 22:39

#Maciej_PK napisał(a) 28.03.2019 20:32
Roszczeniowi "kierowcy" po latach korzystania z nienależnych im przywilejów kwiczą jak trzoda oderwana od koryta.
Tymczasem mieszkańcy Warszawy chcą żyć w nowoczesnym mieście, a nie w skansenie, komunikacyjnym rynsztoku podporządkowanym niemal wyłącznie samochodem. Tak się budowało miasta dziesiątki lat temu, a teraz priorytet mają piesi i komunikacja miejska.
Bezpieczeństwo pieszych jest najwyższą wartością i nie można jej poświęcić dla przepustowości ani żadnych innych wygód użytkowników prywatnych samochodów, którzy tak czy inaczej nie zaczęli jeszcze ponosić pełnych kosztów użytkowania swoich pojazdów.
Weź lekarstwa i odpocznij trochę.

# Lukasz321a

29.03.2019 09:56

#Maciej_PK napisał(a) 28.03.2019 20:32
Roszczeniowi "kierowcy" po latach korzystania z nienależnych im przywilejów kwiczą jak trzoda oderwana od koryta.
Tymczasem mieszkańcy Warszawy chcą żyć w nowoczesnym mieście, a nie w skansenie, komunikacyjnym rynsztoku podporządkowanym niemal wyłącznie samochodem. Tak się budowało miasta dziesiątki lat temu, a teraz priorytet mają piesi i komunikacja miejska.
Bezpieczeństwo pieszych jest najwyższą wartością i nie można jej poświęcić dla przepustowości ani żadnych innych wygód użytkowników prywatnych samochodów, którzy tak czy inaczej nie zaczęli jeszcze ponosić pełnych kosztów użytkowania swoich pojazdów.

Posłuchaj uważnie ignorancie, to my kierowcy finansujemy budowę infrastruktury drogowej po których jeździ komunikacja miejska i rowerzyści.
Tak więc teraz grzecznie przeproś i zastanów się czemu miasto jest zarządzane przez bandę złodziei topiących pieniądze w tramwaje, zamiast inwestować w metro, autobusy, szersze drogi oraz parkingi.

# Zaba

29.03.2019 10:12

Wszystko fajnie, tylko czemu samochody po lewej stronie parkują rurami wydechowymi do okien?

REKLAMA

# Lekarz-m

29.03.2019 10:34

#Lukasz321a napisał(a) 29.03.2019 09:56
Posłuchaj uważnie ignorancie, to my kierowcy finansujemy budowę infrastruktury drogowej po których jeździ komunikacja miejska i rowerzyści.
Tak więc teraz grzecznie przeproś i zastanów się czemu miasto jest zarządzane przez bandę złodziei topiących pieniądze w tramwaje, zamiast inwestować w metro, autobusy, szersze drogi oraz parkingi.
Jako kierowca pozwolę sobie nie zgodzić się z tym bełkotem.
Najwyraźniej nie rozumiesz na czym polega życie w NOWOCZESNYM mieście. Indywidualny transport samochodowy w Warszawie należy wreszcie ucywilizować, właśnie po to aby również kierowcom zagwarantować większe bezpieczeństwo.
W obecnych realiach kierowcy generują więcej strat, niż przynoszą zysków, stąd jakiekolwiek roszczenia są bezczelnościa.

# kierowca_wola

29.03.2019 10:50

#Lukasz321a napisał(a) 29.03.2019 09:56
Posłuchaj uważnie ignorancie, to my kierowcy finansujemy budowę infrastruktury drogowej po których jeździ komunikacja miejska i rowerzyści.
Tak więc teraz grzecznie przeproś i zastanów się czemu miasto jest zarządzane przez bandę złodziei topiących pieniądze w tramwaje, zamiast inwestować w metro, autobusy, szersze drogi oraz parkingi.
Proszę nie wypowiadać się w imieniu wszystkich kierowców! Nie każdy z nas należy do tej wiecznie poszkodowanej, roszczeniowej subkultury drogowych chamów-cwaniaków, rozjeżdżających tereny zielone, dewastujących chodniki, nie wspominając o terroryzowaniu pieszych.

# Lukasz321

29.03.2019 14:34

Lubie szyppko jeździćjeździć furom z kolegom.
Ja j3stem od p edałuw a kolega pomaga mi przy dronzku.

REKLAMA

# Lukasz321a

30.03.2019 11:10

Lekarz-M kierowca-wola Lukasz321 fakowe wpisy mieskich oszołomów lub ich chorych psychicznie popleczników.

# Łukasz321a

30.03.2019 13:15

Jestem nieudacznikiem, mam problemy z seksualnością i czuję się kimś tylko wtedy, gdy wsiadam do samochodu.
Czuję przyjemne mrowienie w kroczu gdy szybko jadę przekraczając dozwoloną prędkość i wyprzedzając zamulających 50km/h leszczy i kapeluszników.
Gardzę pedalarzami i biedapieszymi bez prawka co jak święte krowy pchają się pod koła.
Popieram skrajną prawicę, bo tylko ona chce likwidować tramwaje i rozumie nas facetów-kierowców.

# Parzystoniekopytne

01.04.2019 01:17

"...zamiast inwestować w szersze drogi..." - Nie ma takiej drogi, której nie dałoby się całkowicie zapchać samochodami.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024