REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Jan Mencwel: Trzeba stworzyć "bródnowski Nowy Świat"

  5 maja 2015

alt='Jan Mencwel: Trzeba stworzyć "bródnowski Nowy Świat"'

Kondratowicza - główna ulica Bródna - to paskudny "ściek komunikacyjny". Dziurawe jezdnie, krzywe betonowe latarnie, piesi chodzą między samochodami, które suną w poszukiwaniu miejsca. - Niedługo zorganizujemy konsultacje społeczne w sprawie przyszłości Kondratowicza, którą będzie można przebudować podczas doprowadzania na Bródno metra - deklaruje radna Warszawy Iwona Wujastyk.

REKLAMA

Kondratowicza obecny wygląd zyskała ponad czterdzieści lat temu. Główna arteria Bródna to dwie dwupasmowe jezdnie rozdzielone pasem zieleni. Wschodnią pierzeję zajmują park i szpital, zaś po drugiej stronie są bloki mieszkalne i pawilony handlowe. Jan Mencwel: Co to znaczy "partycypacyjny"? Samo słownictwo nie zachęca Jan Mencwel: Co to znaczy "partycypacyjny"? Samo słownictwo nie zachęca
Jak powinny wyglądać główne ulice dzielnicy? Jakie wady ma budżet partycypacyjny? Jaki ma być Targówek? Gościem "Echa" jest Jan Mencwel, jeden z najbardziej znanych warszawskich aktywistów młodego pokolenia.
Chodnik po północnej stronie to połączenie ciągu pieszo-jezdnego z parkingiem.

- To jest największy skandal - denerwuje się pani Jadwiga. - Kierowcy mają w poważaniu pieszych. Wjeżdżają na chodnik, pospieszają przechodniów. Parkują. To jest nie do pomyślenia! - grzmi starsza pani i pokazuje samochód wjeżdżający na chodnik. Faktycznie. Na części chodnika parkują auta, po drugiej idą piesi. Samochody wjeżdżają i wyjeżdżają. Głównie wygodniccy, którzy do osiedlowych sklepów, pod same drzwi, podjeżdżają autami. - Robią autostradę z chodnika - denerwuje się pani Jadwiga. Do naszej redakcji dzwonią także matki z dziećmi, które muszą uciekać przed samochodami. - To jest koszmar, czym prędzej trzeba przebudować tę ulicę - dodaje Malwina Fijoł, matka czteroletniego Filipa.

Aktywista ma pomysł

Problem dostrzegają nie tylko mieszkańcy, ale także aktywiści i lokalni działacze. Niedawno miejski aktywista Jan Mencwel tak mówił nam o pomyśle na przebudowę ulicy Kondratowicza: Projekt miałby wejść w życie w trakcie doprowadzania na Bródno drugiej linii metra. Kiedy to nastąpi? Nie wcześniej niż w 2022 r. - Nasza dzielnica cierpi na brak dobrych przestrzeni publicznych, gdzie toczyłoby się życie, gdzie chciałoby się pójść i spotkać z innymi. Dlatego marzy mi się projekt rewitalizacji ul. Kondratowicza, stworzenie z niej miejskiego bulwaru z ławkami, zielenią, ciekawymi lokalami, ogródkami knajpianymi, kulturą. Tego typu projekty są zbyt drogie, aby składać je w budżecie partycypacyjnym. Być może należałoby jednak zrobić pierwszy krok: wzdłuż pawilonów na Kondratowicza ustawić ławki, śmietniki, uporządkować zieleń, a przede wszystkim skończyć z dzikim parkowaniem na chodniku - powiedział Jan Mencwel i podkreślił, że ukrócenie parkowania na chodniku musi wiązać się z jednoczesnym utworzeniem miejsc parkingowych wzdłuż ulicy.

Wstąp do księgarni

Kondratowicza w wersji 2.1

Iwona Wujastyk, miejska radna wraz z aktywistami stworzyła projekt "Kondratowicza 2.1", wedle którego w najbliższych latach ulica miałaby przejść gruntowną rewitalizację. Biorąc pod uwagę, że ruch tranzytowy można skierować na Trasę Toruńską, na Kondratowicza należałoby wytyczyć ścieżkę rowerową i przebudować chodniki. Twierdzi, że parkingi można przenieść na pas rozdzielający jezdnie lub - tak jak chce Mencwel - usytuować je wzdłuż ulicy. Projekt miałby wejść w życie w trakcie doprowadzania na Bródno drugiej linii metra. Kiedy to nastąpi? Nie wcześniej niż w 2022 r. Do tego czasu bródnowscy działacze powinni przygotować bardzo dokładny projekt rewitalizacji ulicy Kondratowicza i przedstawić go nie tylko urzędnikom, ale przede wszystkim mieszkańcom. - Uważam, że modernizacja głównej arterii Bródna powinna nastąpić w momencie doprowadzenia tu metra, tak jak było to z przebudową Targowej czy Świętokrzyskiej - mówi Iwona Wujastyk i zapewnia, że niedługo będzie organizować konsultacje społeczne w sprawie oczekiwań mieszkańców co do tego, jak ulica miałaby wyglądać.

Przemysław Burkiewicz

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# KOndratowicza27

05.05.2015 09:55

Ja tego nie dożyję a moje dziecii będą chodzić o lasce.

# Robert

05.05.2015 10:33

Czy lokalni działacze liczą, że jak uniemożliwią parkowanie na tym chodniku, to kierowcy sprzedadzą samochody? Nie, znajdą inny chodnik na którym zaparkują. Więc, najpierw miejsca do parkowania, potem słupki i deptaki. Bez miejsc parkingowych będziecie się ganiać z kierowcami przez lata, ale wydaj się że staruszki o lasce co dokarmiają gołębie nie są w stanie tego pojąć, bo za ich czasów tylko sołtys miał Syrenkę
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA