REKLAMA

Bemowo

budżet obywatelski »

 

Kolejne chodniki na Bemowie? Mieszkańcy tego oczekują

  16 lutego 2024

alt='Kolejne chodniki na Bemowie? Mieszkańcy tego oczekują'
Nowy chodnik wzdłuż ul. Kaliskiego? To możliwe za sprawą budżetu obywatelskiego.

Choć warszawski Zarząd Dróg Miejskich co jakiś czas chwali się wyremontowanymi odcinkami chodników na Bemowie, wykonanymi głównie w ramach projektów z budżetu obywatelskiego, to potrzeby mieszkańców są znacznie większe. Gdzie tym razem mogą zostać wybudowane i wyremontowane chodniki?

REKLAMA

- Zakończyliśmy prace nad remontem chodnika przy ul. Powstańców Śląskich od Bolkowskiej do stacji metra. Niedługo dołączy do niego chodnik wzdłuż ul. Jak inwestować po dokładnej analizie produktów bankowych? Jak inwestować po dokładnej analizie produktów bankowych?
W obliczu dynamicznych zmian na rynku finansowym, właściwa analiza produktów bankowych jest kluczem do efektywnej i zrównoważonej inwestycji. W naszej dzisiejszej dyskusji skupimy się na tym, jak inwestycje po analizie produktów bankowych mogą przyczynić się do rozwoju osobistych finansów oraz wpłynąć pozytywnie na środowisko i społeczeństwo. Wykorzystamy tutaj wiedzę na temat funduszy inwestycyjnych, zasad ESG (Environmental, Social, Governance) oraz praktyczne aspekty analizy finansowej. Warto pamiętać, że współczesny bank - zielony i nowoczesny - jest naszym partnerem na każdym etapie podróży inwestycyjnej, pomagając w wyborze ekologicznych rozwiązań i ocenie ich wyników.
Wrocławskiej. Tym samym oddajemy do dyspozycji mieszkańców Bemowa odnowione trotuary zgodnie z zapowiedziami - pochwalił się niedawno na swojej stronie Zarząd Dróg Miejskich.

Nowe chodniki w Warszawie

Mieszkańcy mogą już korzystać z wyremontowanego chodnika po wschodniej stronie ulicy między Bolkowską a stacją metra Bemowo. Inwestycja została przeprowadzona na prośbę mieszkańców. Prace nad odnowieniem blisko 300-metrowego odcinka na zlecenie ZDM prowadził Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. W miejsce starej i zniszczonej nawierzchni pojawiła się nowa i równa, wykonana z betonowych płyt 50 na 50 cm.

Również z inicjatywy mieszkańców - w ramach budżetu obywatelskiego - do chodnika przy Powstańców Śląskich dołączy wkrótce ten przy ul. Wrocławskiej. Kończą się tam prace nad 650-metrowym odcinkiem między ulicami Widawską a Blatona. Potrzeby mieszkańców Bemowa w zakresie budowy nowych chodników i remontu starych, nierównych nawierzchni są jednak znacznie większe. Świadczy o tym sam budżet obywatelski, do którego co roku wpływają nowe projekty.

Kup bilet

Budżet obywatelski w Warszawie

Joanna Witaszek proponuje w ramach tegorocznej edycji kontynuację remontu zniszczonego chodnika wzdłuż ul. Wrocławskiej, tym razem na 450-metrowym odcinku od stacji Veturilo przy ul. Szadkowskiego do Radiowej. Przy okazji obok McDonald's powstałby mały skwer z dwiema ławkami.

To tylko niektóre z proponowanych zmian, gdyż w planach są jeszcze: remont chodnika po drugiej stronie Wrocławskiej i Powstańców Śląskich przed przejściem tramwajowym, wyniesiony zjazd z ulicy osiedlowej przy skateparku we Wrocławską, wyniesiony zjazd z ulicy osiedlowej z ul. Lencewicza przy McDonald's we Wrocławską, wyniesiony zjazd z ulicy osiedlowej z ul. Szadkowskiego we Wrocławską, wyniesiony zjazd z parkingu przy lokalach usługowych przy ul. Wrocławskiej 7e w tą ulicę, montaż łącznie 75 separatorów parkowania przy Costa Coffee przy ul. Kędzierskiego 3b oraz przy blokach przy ul. Pirenejskiej, ustawienie estetycznych donic - zamiast zniszczonych, plastikowych separatorów drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Radiowej przy banku PKO BP. Oszacowany koszt tych prac to 607 tys. zł i trzeba przyznać, że gdyby faktycznie kwota ta wystarczyła na te wszystkie "poprawki" to sam projekt warto by było wykonać.

REKLAMA

Kaliskiego z chodnikiem?

Kolejny z projektów Joanny Witaszek zakłada budowę chodnika wzdłuż ul. Kaliskiego - od biblioteki WAT do ul. Kocjana. Tym razem chodzi o 350-metrowy odcinek wydeptanej ścieżki, która zamieniłaby się w chodnik ułożony z płyt chodnikowych 50 na 50 cm.

O tym, czy któryś z projektów zostanie zrealizowany zadecydują - rzecz jasna - mieszkańcy głosujący nad projektami w budżecie obywatelskim Bemowa na 2025 rok. Zanim jednak do tego dojdzie, najpierw muszą one przejść pozytywną ocenę urzędników.

MB

.
 

REKLAMA

Komentarze (20)

# Dawać z tym!

16.02.2024 22:02

Ul. Lazurowa na odcinku od al. Obrońców Grodna do ul. Kocjana powinna być przebudowana na dwujezdniową z obustronnymi chodnikami i drogami dla rowerów. Trzask! I po dziadostwie!

# JegoWysokosc

17.02.2024 15:13

#Dawać z tym! napisał(a) 16.02.2024 22:02
Ul. Lazurowa na odcinku od al. Obrońców Grodna do ul. Kocjana powinna być przebudowana na dwujezdniową z obustronnymi chodnikami i drogami dla rowerów. Trzask! I po dziadostwie!

"Jeszcze jeden pas i korki znikną"???
Kolejna autostrada-ściek komunikacyjny.?Dziękuję.

# lukaszx

18.02.2024 15:41

#JegoWysokosc napisał(a) 17.02.2024 15:13

"Jeszcze jeden pas i korki znikną"???
Kolejna autostrada-ściek komunikacyjny.?Dziękuję.

Lubie wypowiedzi oszołomów bez pojęcia, codzinnie jest tam korek pomiędzy 15:30-19 bo brakuje pasów, taka konstrukca ulicy.

REKLAMA

# lukaszx

18.02.2024 15:44

Zdjęcie to bezczelna manipulacja, perpektywa z za przejścia dla pieszych...

# Dawać z tym!

20.02.2024 13:56

#JegoWysokosc napisał(a) 17.02.2024 15:13
Kolejna autostrada-ściek komunikacyjny.?
Ależ to nieprawda. Dwujezdniowy odcinek ulicy Lazurowej w tym rejonie jest potrzebny dla sprawnego rozprowadzenia ruchu z i do alei Obrońców Grodna oraz z i do następujących ulic i wjazdów (krocząc od południa w kierunku ul. Kocjana):
- w lewo - do drogi serwisowej biegnącej w kierunku Bliznego, która w przyszłości może stać się ważniejszą i ruchliwszą niż obecnie;
- w lewo - do projektowanej pływalni;
- w prawo - w ulicę Dywizjonu 303;
- w lewo - do fortu III "Blizne" (zwanego też fortem "Groty") i osiedla zlokalizowanego pomiędzy ul. Lazurową a fortem; warto przy tym wziąć pod uwagę że na forcie obecnie znajduje się jakiś zapyziały bajzel, ale w przyszłości, po jego dobrym zagospodarowaniu mogą znaleźć się tam funkcje generujące większy ruch samochodów, rowerów i pieszych;
- w lewo - na teren ogrodów działkowych, które znajdują się obszarze będącym rezerwą terenową WAT, a więc w przyszłości może on zostać zabudowany;
- w lewo - w ulicę Kocjana;
- w prawo - na teren WAT (obecnie jest to brama gospodarcza) oraz do znajdujących się obok ogródków działkowych.
Doliczając wychodzące stąd odcinki ulic Lazurowej i Kaliskiego oraz alei Obrońców Grodna, to na odcinku 550 metrów ulicy mamy 11 kierunków wyprowadzenia ruchu. Zatem wracamy do wniosku przedstawionego na początku mojego wpisu.

# jkk

20.02.2024 18:27

Niestety, pieszych traktuje się jak osoby gorszego sortu, panuje samochodoza. W innym miejscu Bemowa, na Batalionów Chłopskich, przed ostatnimi wyborami samorządowymi skasowano ścieżkę rowerową i ustanowiono na niej parking. Nikomu z autorów tego beznadziejnie głupiego pomysłu nie wpadło do głowy sprawdzić czy ta decyzja jest zgodna z zapisami planu miejscowego Chrzanów 2 czy też z zapisami WZ dla przyległych osiedli. A nie jest. W efekcie piesi poruszać się mogą jedynie wąskim korytarzem między samochodami a płotem. Jest wiele niebezpiecznych sytuacji, zwłaszcza z udziałem dzieci. Pikanterii dodaje fakt, że parkujące pojazdy to "kukułcze jaja" podrzucone przez mieszkańców osiedli na drugą stronę ulicy, razem z dzikimi parkingami na prywatnych działkach oraz parkującymi na Coopera aż do przychodni problem dotyczy około 140 samochodów, które powinny mieć swoje miejsca na osiedlowych parkingach. Obce pojazdy, z braku szansy legalnego parkowania robią to często np. blokując wjazdy na posesje. SM powinna być zlikwidowana bowiem nawet w 1% nie wykonuje swoich obowiązków w zakresie kontroli parkujacych samochodów. I jeszcze jeden drobiazg, w ubiegłym roku powinien zostać zrealizowany obywatelski projekt poprawy bezpieczeństwa pieszych na ulicy Batalionów Chlopskich. Jak do tej pory, nic się nie dzieje.
Optymistom liczącym na Bemowie na budowę kolejnych chodników czy rozwiązanie problemu parkowania życzę spełnienia marzeń.

REKLAMA

# Najsss

20.02.2024 23:00

Powinni się przyjrzeć Szeligowskiej która wygląda gorzej jak po bombardowaniu od rozwalonych chodników gdzie nogę można sobie połamać albo rozkopanych chodnikach bez wydzielenia obejścia po jezdnię przypominającą księżyc... przy przedszkolu mile widziany byłby jakiś próg zwalniający bo zabójcy okoliczni lubią rozpędzić rozklekotane w tym obszarze

# Dawać z tym!

21.02.2024 11:40

#Najsss napisał(a) 20.02.2024 23:00
Powinni się przyjrzeć Szeligowskiej
Remont ulicy Szeligowskiej przewidywany jest do wykonania dopiero po wybudowaniu ulicy Nowoczłuchowskiej, która będzie mogła przejąć ruch z tej pierwszej.

# jkk

21.02.2024 12:37

Szeligowska nie wymaga remontu, ona wymaga budowy od nowa. Podobnie wyglądała 50 lat temu, tylko wówczas nie była jeszcze pokryta asfaltem.
Poczekamy aż deweloperzy wybudują przedłużenie Człuchowskiej ale pamiętać także musimy o konflikcie z budową na skrzyżowaniu Szeligowskiej, Rayskiego i Nowoczłuchowskiej stacji metra. Dopiero po wybudowaniu tej stacji możliwe będą kolejne inwestycje, w tym ułożenie mediów w ciągu ulicy Szeligowskiej nad stacją metra.
Dlatego m.inn. kuleje budowa szkoły przy Szeligowskiej. Zresztą opóźniona budowa metra powoduje także inne opóźnienia inwestycyjne np. budowę osiedli przy Lazurowej vis a vis stacji metra, budowę osiedla w pobliżu przychodni na Coopera itp.

REKLAMA

# Panjan

21.02.2024 17:17

#Najsss
Fakt, chodnik przy przedszkolu na Szeligowskiej (koło Kopalnianej) to arcydzieło. Nie ma tam ani jednej całej płyty chodnikowej, a niektóre popękane są na 5-6 kawałków. Do tego wielka, nigdy nie zanikająca kałuża dokładnie w miejscu przejścia dla pieszych. Brawo władze dzielnicy!
Pikanterii sprawie dodaje, że bylo kilka interwencji jednego z radnych w tej sprawie ale facet został przez burmistrzów olany.

# Bemózg

22.02.2024 13:55

#Panjan napisał(a) 21.02.2024 17:17
Nie ma tam ani jednej całej płyty chodnikowej, a niektóre popękane są
Ale jak jełopowi, zarówno temu kierującemu osobówką jak i dostawczakiem, zwrócić uwagę aby nie wjeżdżał na chodnik i nie dewastował go, to spotkamy się nie tylko ze zdziwieniem ale wręcz z wrogością. Słyszymy tłumaczenia: "przecież ja tylko na chwileczkę", "a co to komu przeszkadza?", "tutaj jest dosyć miejsca" itp. Niestety płytki chodnikowe nie podzielają sposobu rozumowania takich kierowców i bezczelnie pękają, przełamując się na kilka kawałków.
A teraz ręka w górę kierowcy, którzy nigdy nie parkują na chodniku! No cóż, nie widać nikogo... To dlaczego się potem dziwimy że chodniki są zdewastowane, skoro sami do tego doprowadzamy?

# jkk

22.02.2024 15:04

Niestety, przepisy dopuszczają niekiedy możliwość parkowania samochodów na chodniku. Nie wolno jednak czynić tego pojazdom o dopuszczalnym ciężarze całkowitym powyżej 2,5 tony - ten przepis jest notorycznie lekceważony. Podlegają mu praktycznie wszystkie dostawczaki a także np. większe terenówki.

REKLAMA

# SilnyRazemCoPrawdeMowi

26.02.2024 09:39

#Dawać z tym! napisał(a) 20.02.2024 13:56
Dwujezdniowy odcinek ulicy Lazurowej w tym rejonie jest potrzebny dla sprawnego rozprowadzenia ruchu z i do alei Obrońców Grodna oraz z i do następujących ulic i wjazdów

Pływalni nie będzie. Trzaskowski powiedział, że nie ma kasy :)
Ale cudowanie udowodniłeś jak źle zaprojektowane zostały wloty na S8 / Obrońców Grodna. 800m na wschód jest dwujezdniowa Powstańców Śląskich i to tam powinny znaleźć się ślimaki do S8! Wgl spójrzcie na Bemowo: Całe Bemowo ma tylko jeden wjazd na S8 właśnie w okolicy ul Lazurowej tymczasem taki Targówek ma trzy wjazdy. Cała Napinka jakie to Bemowo jest cudowne i przyjemne to jedna parodia. Dzielnica od lat zarządzana przez ściek Platformy ze spółką z Dąbrowskim tak się kończy. Lepiej byłoby dorobić wjazdy na S8 właśnie z Powstańców i jest to projekt do zrobienia.

# jkk

26.02.2024 12:58

O ile sobie przypominam, bezpośrednie połączenie Powstańców z S8 nie powstało w następstwie protestów mieszkańców.
Wracając do chodników, jestem właśnie po spacerku odcinkiem Batalionów Chłopskich. Na krótkim fragmencie chodnika, ok. 70 metrów, parkuje od początku października ub. roku Volvo, niewiele krócej parkuje tutaj też kilka samochodów na niemieckich tablicach - obecnie to już 5 pojazdów stojących na chodniku 24 godziny na dobę - za frajer. Większość parkujących każdego dnia pojazdów to starzy bywalcy, wszystko to pojazdy mieszkańców bloków po południowej stronie ulicy, pojazdy nielicznych mieszkańców północnej strony tej ulicy muszą, zgodnie z prawem, być zaparkowane na działkach tych mieszkańców. Władze miasta realizują projekt obywatelski z 2022 roku dotyczący poprawy bezpieczeństwa pieszych na Batalionów, robią to czekając zapewne na impuls w postaci wypadku np. wpadnięcia dziecka z hulajnoga pod samochód wjeżdżający na posesję, bo widoczność dziecku i kierowcy zasłonił parkujący nieprawidłowo samochód.

# Panjan

27.02.2024 10:30

Problem parkowania na chodnikach jest naprawdę prosty do rozwiązania. Akurat w tym przypadku przepisy są bardzo jednoznaczne. parkowanie jest dozwwolone jeżeli szerokość chodnika wynosi minimum 1,5 m (a przy szerszym nie mniej niż 150 cm musi być pozostaione dla pieszych). Dodatkwo jest też ograniczenie wagowe samochodów. Każdy kierowca, który ma zdany egzamin (a nie kupione prawo jazdy za łapówkę) zna te przepisy. Jeżeli auto blokuje chodnik to należy się mandat. Może je wystawiać Straż Miejska. Gdzie zatem problem? Otóż SM nie podejmuje takich interwencji. Po prostu przyjmuje zgłoszenie i nie wysyła patrolu. Kiedyś obwiniano za to jej szefa - pana z wielkim wąsem. z wielką pompą ymieniono go na panią reklamowaną jako słowiańska wersja Bonda w spódnicy. Nie zmieniło się nic. Jak SM nie działała za wąsacza tak nie działa też pod przewodnictwem pani komandoski.

REKLAMA

# BeMózg

27.02.2024 11:46

Na parkowanie na chodnikach zezwolono w czasach, gdy dopuszczalna masa całkowita większości popularnych samochodów osobowych niewiele przkraczała 1 tonę. Oto przykładowe przybliżone wartości DMC takich samochodów:
- Polski Fiat 126p - 0,9 t,
- Trabant - 1,1 t,
- Syrena, Wartburg - 1,3 t,
- Polonez - 1,4 t,
- Warszawa - 1,7 t (to już niezły bydlaczek, ale niezbyt powszechny w swoim czasie).
Teraz chodniki dewastowane są parkowaniem na nich samochodów o masie 2-2,5 t, a zdarza się też parkowanie 4-tonowych furgonów czy mikrobusów. I co z tego że to nielegalne, skoro nikt tego nie egzekwuje?

# jkk

27.02.2024 17:58

Problem polega nie tylko na tym, że SM nie umie zastosować reguły wlepienia mandatów w każdym napotkanym przez funkcjonariuszy przypadku nieprawidłowego parkowania zamiast obecnej metody "działania" na wezwanie, co pozwala kierowcom na bezkarne parkowanie gdzie i kiedy chcą. To niespójne prawo i jego stosowanie przez urzędników jest pierwotnym źródłem bałaganu parkingowego. Na przykład tzw. specustawa drogowa na mocy której budowano 300 metrowy odcinek Coopera posiada feler w postaci braku w przepisach konieczności zgodności pozwolenia na budowę z planem miejscowym, o ile taki istnieje. W efekcie mamy parking na chodniku od Batalionów do przychodni. To urzędnicy wymyślili parking na Batalionów zamiast ścieżki rowerowej, choć MPZP oraz WZ dla budowanych osiedli nakazywały umieszczenie miejsc parkingowych w ilosci 1,2 lub 1,5 miejsca na mieszkanie lub zapewnienie pełnych potrzeb parkingowych na działkach inwestorów. Parkujący na dziko twierdzą, że robią to dlatego iż tych miejsc nie ma.
A w nowo tworzonych, od podstaw, osiedlach była szansa zrobienia wszystkiego dobrze.
Oczywiście, nie zmienia to wszystko faktu, że u podstaw problemu z parkowaniem leży niechęć kierowców do ponoszenia z tego tytułu opłat.

# jelineeek

27.02.2024 22:03

Uwolnijcie od zaparkowanych aut chodnik i ścieżkę rowerową na Batalionów Chlopskich

REKLAMA

# SilnyRazemCoPrawdeMowi

04.03.2024 09:16

#jkk napisał(a) 26.02.2024 12:58
O ile sobie przypominam, bezpośrednie połączenie Powstańców z S8 nie powstało w następstwie protestów mieszkańców.

Więc ówczesne władze przesunęły węzęł z S8 w miejsce gdzie nie było mieszkańców, a teraz ci sami mieszkańcy narzekają, że nie mają wygodnego wjazdu na S8 i chcą zbudowania 47-pasmowego wjazdu, poszerzania, przebudowy itd.itd
Co do parkowania na chodnikach, na szczęście za kilka tygodni są wybory.
Pamiętajcie kto rządzi Warszawą od blisko 2 dekad.

# jkk

05.03.2024 09:53

#SilnyRazemCoPrawdeMowi napisał(a) 04.03.2024 09:16

Co do parkowania na chodnikach, na szczęście za kilka tygodni są wybory.
Pamiętajcie kto rządzi Warszawą od blisko 2 dekad.

Nie mieszał bym do tego polityki. Pamiętam kto rządził Bemowem kiedy zamieniono na Batalionów ścieżkę rowerową na parking, kiedy kupiono w nieodpowiednim miejscu grunt pod szkołę na Chrzanowie itp.
Swoją drogą, obowiązujące od stycznia 1984 roku przepisy zezwalające na parkowanie pojazdów na chodnikach to ewenement na skalę światową. Cały świat jakoś sobie radzi z problemem parkowania, tylko u nas wszystko postawione jest na głowie. Inna sprawa, że nasze władze nie mają chęci lub odwagi aby ten problem rozwiązać. Albo chcemy mieć porządek, co wiąże się z radykalnymi rozwiązaniami, albo boimy się tych radykalnych rozwiązań czyli akceptujemy istniejący bałagan który wciąż narasta.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA