Jak działa nowy serwis 19115?
14 listopada 2013
"Jeden numer - tysiąc spraw" - pod takim hasłem wystartowała nowa inicjatywa urzędu miasta, czyli 19 115. Pod tym numerem każdy mieszkaniec może zgłosić interwencję lub uzyskać informację dotyczącą spraw miejskich.
Widzisz przewrócony słup? Niebezpiecznie spróchniałe drzewo? Zniszczony przystanek autobusowy? Każdą tego typu sprawę można zgłosić przy pomocy 19 115. Można zadzwonić, zgłosić za pomocą aplikacji mobilnej, poczty e-mail, czata lub samoobsługowego portalu. Inicjatywa jak najbardziej potrzebna, jednak czy 19 115 działa tak, jak działać powinien?
"Echo" postanowiło sprawdzić, jak system działa na Bemowie. Zgłoszone zostały przeze mnie trzy usterki, które moim zdaniem wymagają interwencji służb publicznych. Wszystkie znajdują się na ulicy Powstańców Śląskich: przewrócony billboard, uszkodzona nawierzchnia drogi oraz brak desek w ławce na jednym z przystanków.
Z pięciu możliwości, wybrana przeze mnie opcja to zgłoszenie sprawy przez portal internetowy. Po wejściu na stronę warszawa19115.pl, na czerwonym tle zadają nam pytanie: "Chcesz zgłosić problem?", na które należy kliknąć. Dalej wprowadzamy niezbędne dane: czego dotyczy usterka, adres i opis problemu, opcjonalnie można dodać zdjęcia. Jeśli chcemy śledzić postępy nie wychodząc z domu, zgadzamy się na otrzymywanie na bieżąco informacji o statusie postępów. Można je otrzymywać e-mailem, smsem lub telefonicznie.
Portal wymaga niestety jeszcze wielu poprawek. Warszawski ratusz zapewnia, że system jest dopiero rozwijany i do pełnej funkcjonalności wiele mu brakuje, ale wszelkie uwagi będą analizowane a poprawki wprowadzane na bieżąco.
Gdy zgłaszałam sprawy, na moich dwóch komputerach nie działała mapa, na której zaznaczyć można miejsce problemu. Obecnie jest już to naprawione. Problem był również z dołączaniem do zgłoszenia zdjęć. Po załadowaniu odpowiedniego zdjęcia, nie było mi dane otrzymać potwierdzenia tego, czy zdjęcie faktycznie jest już w systemie. Nie mam pewności, czy te zdjęcia w ogóle dotarły do osób obsługujących 19 115.
Niemniej jednak czekam na reakcję. Po 24 godzinach status wszystkich moich zgłoszeń to "w trakcie". Nie wysłano mi żadnych powiadomień o reakcji na zgłoszenie, jedynie potwierdzenie jego otrzymania razem z numerem, dzięki któremu mogę sprawdzać status. Nie pozostaje mi nic innego, jak czekać i przekonać się, czy 19 115 rzeczywiście jest skuteczny.
DZ