REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

Fotoradary na S8? "Trzeba wymusić niższą prędkość"

źródło: wikipedia/ŠJů


REKLAMA

Fotoradary na S8? "Trzeba wymusić niższą prędkość"

Właśnie pojawiła się nowa propozycja rozwiązania problemów na tzw. północnej obwodnicy Warszawy.

REKLAMA

O tym, jak bardzo stłuczki na trasie S8 potrafią utrudnić życie kierowcom, nie trzeba przekonywać nikogo, kto choć raz stanął w korku na "północnej obwodnicy" miasta.


Sztuka kierowania

- Do kolizji tych dochodzi najczęściej na południowej jezdni S8 pomiędzy węzłami Prymasa Tysiąclecia i Słowackiego - pisze białołęcki radny Wojciech Tumasz. - Obserwując zachowania kierowców doszedłem do wniosku, że należy wymusić niższą rzeczywistą prędkość jazdy, aby zmniejszyć różnice prędkości pojazdów na poszczególnych pasach tuż za wjazdem na S8 w węźle Prymasa Tysiąclecia.

Zdaniem Tumasza do stłuczek dochodzi dlatego, że samochody jadące S8 na wprost poruszają się dużo szybciej (często znacznie powyżej 100 km/h przy ograniczeniu do "dziewięćdziesiątki"), niż auta włączające się do ruchu (ok. 80 km/h przy limicie 60). Kierowcy zjeżdżający na trasę jadą zbyt wolno, by bezpiecznie przedostać się z prawego pasa na środkowy lub lewy.

- Różnica prędkości pojazdów wynosi przynajmniej 30 km/h, jeśli wziąć pod uwagę dopuszczalne prędkości, a w praktyce często waha się w przedziale 40-50 km/h i tym samym pojazd zmieniający pas ruchu wymusza gwałtowne hamowanie jadących już drogą S8 - pisze radny.


Jeden fotoradar nic nie da

Propozycja Tumasza to odcinkowy pomiar prędkości pomiędzy węzłami z Lazurową i trasą Prymasa Tysiąclecia, na jezdni w kierunku mostu Grota-Roweckiego. Według radnego ustawienie pojedynczego fotoradaru na węźle przy cmentarzu Wojskowym nie rozwiąże problemów.

- Może doprowadzić do sytuacji, w której niektórzy kierowcy widząc znak ograniczający prędkość na S8 do 90 km/h i pilnujący tej prędkości fotoradar będą nagle hamować, tym samym zaskakując kierowców jadących za nimi - przekonuje radny. - Odcinkowy pomiar prędkości uspokoi ruch pojazdów na tyle wcześnie, że kierowcy łagodnie będą zmniejszać prędkość w miejscu gdzie ulega ona zmianie z limitu 120 km/h na 90 km/h.

27 maja pomysł został oficjalnie zgłoszony do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Czekamy na odpowiedź.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica




27.05.2019 14:25 #kierowcaWola
Bardzo dobrze. Każda inicjatywa mająca na celu ucywilizowanie drogowej dziczy jest słuszna.
28.05.2019 08:02 #Lukasz321a
Mam diametralnie inna propozycję, stłuczka na S8 == utrata prawa jazdy.
Nie umiejętne włączanie się do ruchu na S8 == utrata prawa jazdy.
Jechanie S8 poniżej dopuszczalnego limitu prędkości w normalnych warunkach drogowych == utrat prawa jazdy
Zajmowanie środkowego pasa, czyli jechanie nie zgodnie z obowiązującymi przepisami == utrata prawa jazdy.

To co zaobserwowałem na zjeździe z Lazurowej na S8 to jest jakaś masakra. Stoi znak koniec terenu zabudowanego tak więc skoro wyjechałeś z zabudowanego to masz psi obowiązek jechać 90km/h i dzięki temu bezpiecznie włączyć się do ruchu. Zamiast tego "moto janusze" jadą 50km/h i próbują się włączyć do ruchu.
28.05.2019 08:41 #awaria
#Lukasz321a napisał(a) 28.05.2019 08:02

Mam diametralnie inna propozycję, stłuczka na S8 == utrata prawa jazdy.
Nie umiejętne włączanie się do ruchu na S8 == utrata prawa jazdy.
Jechanie S8 poniżej dopuszczalnego limitu prędkości w normalnych warunkach drogowych == utrat prawa jazdy
Zajmowanie środkowego pasa, czyli jechanie nie zgodnie z obowiązującymi przepisami == utrata prawa jazdy.
Najlepiej za wszystko == utrata prawa jazdy. Jak dobrze, że nie jesteś ustawodawcą...
28.05.2019 09:18 #Mieszkaniec Woli
#Lukasz321a napisał(a) 28.05.2019 08:02

Mam diametralnie inna propozycję, stłuczka na S8 == utrata prawa jazdy.
Nie umiejętne włączanie się do ruchu na S8 == utrata prawa jazdy.
Jechanie S8 poniżej dopuszczalnego limitu prędkości w normalnych warunkach drogowych == utrat prawa jazdy
Zajmowanie środkowego pasa, czyli jechanie nie zgodnie z obowiązującymi przepisami == utrata prawa jazdy.

To co zaobserwowałem na zjeździe z Lazurowej na S8 to jest jakaś masakra. Stoi znak koniec terenu zabudowanego tak więc skoro wyjechałeś z zabudowanego to masz psi obowiązek jechać 90km/h i dzięki temu bezpiecznie włączyć się do ruchu. Zamiast tego "moto janusze" jadą 50km/h i próbują się włączyć do ruchu.
Zdaje się że nie posiadasz prawa jazdy, albo jeżeli posiadasz (o zgrozo) to je chyba w chipsach znalazłeś.
Ograniczenie prędkości oznacza OGRANICZENIE, a nie minimalną prędkość.
Co do reszty twoich pomysłów lepiej nie komentować.
28.05.2019 12:26 #Anetaaa
Pan pomysłodawca chyba nie ma prawa jazdy.
"Kierowcy zjeżdżający na trasę jadą zbyt wolno, by bezpiecznie przedostać się z prawego pasa na środkowy lub lewy."
Jeśli ktoś jedzie wolno to po jakiego czorta zmienia pas na środkowy lub lewy, powinien jechać skrajnie prawym - lewy pas służy do wyprzedzania!

Ps. Jeżdżę tą trasą i problemu nie widzę.
REKLAMA

28.05.2019 19:00 #MJP
MAM LEPSZĄ PROPOZYCJE - zamiast budować dogi ekspresowe, które jak nazwa wskazuje powinny służyć do "ekspresowego" przemieszczania się , należy zainstalować leżących policjantów najlepiej na całej długości
tego odcinka, wtedy na pewno prędkość nie przekroczy 40km/h- ewentualnie zwęzić drogę do jednego pasa i problem sam się rozwiąże . Mam jeszcze kilka innych głupich pomysłów chyba powinienem zostać radnym.
28.05.2019 22:20 #Podróżnik
Jeżdżę tamtędy codziennie i najwięcej wymuszeń i zagrożenia jest na skrajnym prawym pasie
28.05.2019 22:55 #Michał_P
Do Anetaaa: z komentarzem zgadzam się w 100%. w kwestii Pani ps. mam inne doświadczenia, problem jest ogromny, poruszam się tą trasą codziennie. I kierowcy wykonujący niebezpieczne manewry włączania się za wszelką cenę na środkowy / lewy pas przy niskiej prędkości oraz jadący potem tymi pasami 40 - 60 km/h gdy ruch dawno przyspieszył to niebezpieczne i zastanawiające zjawisko.
28.05.2019 22:59 #Michal_P
do Podróżnik: A nie jest tak dlatego że to skrajny prawy pas najczęściej jest pusty, odwrotnie niż wg. przepisów i według tego jak jeździ się po europie drogami o kilku jezdniach w jednym kierunku, również wg przepisów?
29.05.2019 20:23 #Rambosz
Witam, dopóki mandaty za podobne wykroczenia beda na poziomie 100-500zl dalej beda jeździli jak chcą. Zobaczcie gości, który nie tak dawno temu zaparkował przed remizą strażacką - dostał 100zl mandatu !!!!!!! Uwierzcie, że jak dostałby 2000zł to nigdy w życiu już tak nie zaparkuje. Podobnie z innymi mandatami. U sąsiadów nikt nie jeździł przez czerwone światło a mimo to mandaty podnieśli ze 100 Euro na 309 Euro. Można ???
REKLAMA
30.05.2019 02:38 #lazurowy
#Lukasz321a napisał(a) 28.05.2019 08:02

Mam diametralnie inna propozycję, stłuczka na S8 == utrata prawa jazdy.
Nie umiejętne włączanie się do ruchu na S8 == utrata prawa jazdy.
Jechanie S8 poniżej dopuszczalnego limitu prędkości w normalnych warunkach drogowych == utrat prawa jazdy
Zajmowanie środkowego pasa, czyli jechanie nie zgodnie z obowiązującymi przepisami == utrata prawa jazdy.

To co zaobserwowałem na zjeździe z Lazurowej na S8 to jest jakaś masakra. Stoi znak koniec terenu zabudowanego tak więc skoro wyjechałeś z zabudowanego to masz psi obowiązek jechać 90km/h i dzięki temu bezpiecznie włączyć się do ruchu. Zamiast tego "moto janusze" jadą 50km/h i próbują się włączyć do ruchu.
Święte słowa, zamiast uczyć poprawnie, to się proponuje rozwiązania dla dzbanów, nie każdy musi i powinien być kierowcą, jak w każdej dziedzinie. Nie wiedzą jak, nie powinni jeździć. Proste.
30.05.2019 02:44 #lazurowy
#kierowcaWola napisał(a) 27.05.2019 14:25

Bardzo dobrze. Każda inicjatywa mająca na celu ucywilizowanie drogowej dziczy jest słuszna.
To nie jest rozwiązanie, jest po prostu masa nieuków, których trzeba edukować powszechnie, a opornych traktować mandatami lub konfiskatą uprawnień. Nie każdy musi być kierowcą i nie każdy ma do tego predyspozycje, jak w każdym zawodzie/czynności. Wielokrotnie prawym skrajnym pasem jeżdżę płynniej i szybciej, bo dzbany zajmują, nie wiadomo czemu środkowy i lewy pas. Monitoring i mandaty za złe zajmowanie pasa, włączanie się do ruchu WYSTARCZĄ.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Otwarcie granic
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA