REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# marecki

05.04.2012 11:22

czy za tydzień sa wybory?Poszaleli metro,tramwaj, TOG na ZB niech choć jedną sprawę doprowadzą do końca!A nie pięć srok za ogon i nic

 waldek_roszak

05.04.2012 11:44, wpis modyfikowany 3 razy,ostatnio 05.04.2012 22:39

#marecki napisał(a) 05.04.2012 11:22
czy za tydzień sa wybory?Poszaleli metro,tramwaj, TOG na ZB

Nie poszaleli. Nie chcą tylko, aby po raz kolejny dopuszczono na ZB do powstawania planów miejscowych (jak w latach 1998-2004) i w ich konsekwencji budowania wielkich osiedli na środku pola, bez zastanowienia się, jak mieszkańcy do nich dojadą.
Pzdr
Waldek Roszak
http://www.roszak.eu
P.S.
Czy mam rozumieć, że nie słyszałeś o przedterminowych wyborach na Białołęce za tydzień?
;)

# niedowiarek

05.04.2012 16:21

Prima aprilis był 01.04.

REKLAMA

# mamba

05.04.2012 20:31

A kto może pozwolić na powstawanie planów miejscowych na ZB? Nie ma tego obecnie w kompetencjach Dzielnic?

 waldek_roszak

05.04.2012 22:44

#mamba napisał(a) 05.04.2012 20:31
A kto może pozwolić na powstawanie planów miejscowych na ZB? Nie ma tego obecnie w kompetencjach Dzielnic?

Do roku 2002 plany miejscowe uchwalała Gmina Białołęka. Po tym czasie robi to Rada Miasta. Rady Dzielnic formalnie mają głos wnioskujący i opiniujący. Mieszkańcy mogą składać swoje uwagi w czasie tzw. wyłożeń publicznych.

 platformers

05.04.2012 23:40

Najbardziej mnie ubawił pomysł połączenia z ową "mityczną" trasą uliczki, nie ulicy, uliczki Derby. Dojazd do tunelu pod trasą przebiega przez parking osiedla Derby Bis, to zostawię bez komentarza. Dzięki decyzjom urzędasów jest na Derbach za mało miejsc parkingowych i jeszcze planuje się je uszczuplić, po prostu genialne.

REKLAMA

# Bastian

06.04.2012 01:09

Warto się zapoznać z opracowaniem na temat obsługi komunikacyjnej ZB, które w zeszłym roku przygotował Transprojekt dla Biura Drogownictwa i Komunikacji. We wnioskach było m.in. jak najszybsze zbudowanie TOG od Trasy Toruńskiej (moim zdaniem nie zaszkodziłaby Radzymińska ciut dalej, ale to wymaga kasy na kolejny węzeł) na północ, a także etapowanie od niższych standardów: najpierw jedna jezdnia (i tramwaj), potem druga, na końcu ewentualne wiadukty. Wskazywano, że ZB się udławi, jeśli będzie się czekać na możliwość zbudowania od razu opcji "full wypas".

# ppp

06.04.2012 01:11

Radny pisze o ponadmiejskim charakterze inwestycji, a skupia się na umawianiu jakichś uliczek na Białołęce, nie wspominając nawet o przebiegu na Pradze Południe czy Wawrze. To się nadaje na artykuł o białołęckim zadoopiu, a nie o przelotowej drodze.

 waldek_roszak

06.04.2012 09:00

platformers napisał 05.04.2012 23:40
Najbardziej mnie ubawił pomysł połączenia z ową "mityczną" trasą uliczki, nie ulicy, uliczki Derby. Dojazd do tunelu pod trasą przebiega przez parking osiedla Derby Bis, to zostawię bez komentarza. Dzięki decyzjom urzędasów jest na Derbach za mało miejsc parkingowych i jeszcze planuje się je uszczuplić, po prostu genialne.

To, co czym piszesz, to jeden z wariantów skrzyżowań (tzw. "podwariant") TOG z drogami lokalnymi. Rzeczywiście jest BAAAARDZO kontrowersyjny. Wchodzi w teren osiedli Derby I i Derby II. Czy ma szanse na realizację? Ciężko będzie.
Jeśli dobrze rozumiem, idea tego pomysłu była jednak ok. Pomiędzy Berensona a nowym rondem przy Głębockiej w mpzp Grodzisk zaplanowano tylko jedno połączenie Skarbka z Gór i Głębockiej. To jest właśnie to miejsce.

REKLAMA

# Racjonalista

06.04.2012 09:06

Trasa Olszynki Grochowskiej nie ma nadanej kategorii, tzn. nie wiadomo czy jest to drogwa wojewódzka czy droga krajowa. W granicach Warszawy nie ma to znaczenia, bo drogi wojewódzkie wszystkich klas oraz drogi krajowe klasy G i GP buduje i utrzymuje miasto. Poza granicami Warszawy ma to kluczowe znaczenie, ponieważ bez wskazania kategorii nie można określić kto jest inwestorem - Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w przypadku drogi wojewódzkiej czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie w przypadku drogi krajowej.

 waldek_roszak

06.04.2012 09:07, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 06.04.2012 10:47

#Bastian napisał(a) 06.04.2012 01:09
Warto się zapoznać z opracowaniem na temat obsługi komunikacyjnej ZB, które w zeszłym roku przygotował Transprojekt dla Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Nie znajdziesz chyba wśród zarządu i rady dzielnicy osób, które pozytywnie ocenią to studium. Powszechna jest raczej negatywna opinia.
Dlaczego? Z 2 głównych powodów:
* w dużym stopniu niedoszacowanie ilości mieszkańców teraz i w przyszłości,
* w efekcie planowanie najważniejszych inwestycji w latach 2025-2035.
#Bastian napisał(a) 06.04.2012 01:09
(...) etapowanie od niższych standardów: najpierw jedna jezdnia (i tramwaj), potem druga, na końcu ewentualne wiadukty. Wskazywano, że ZB się udławi, jeśli będzie się czekać na możliwość zbudowania od razu opcji "full wypas".

Masz oczywiście świętą rację. Napisałem o tym w końcowej części artykułu.
Pzdr
Waldek Roszak

 waldek_roszak

06.04.2012 09:10

#ppp napisał(a) 06.04.2012 01:11
Radny pisze o ponadmiejskim charakterze inwestycji, a skupia się na umawianiu jakichś uliczek na Białołęce, nie wspominając nawet o przebiegu na Pradze Południe czy Wawrze. To się nadaje na artykuł o białołęckim zadoopiu, a nie o przelotowej drodze.

To właśnie miał być artykuł o znaczeniu TOG dla (jak piszesz) "białołęckiego zad...ia".
:)))

REKLAMA

# Ruskowy

07.04.2012 10:12

Na Białołęce budowa nowych dróg jest konieczna, a skoro jest rezerwa terenu, a wygląda na to, że przez 25 lat TOG nie powstanie, to radny Roszak słusznie mówi, że w tej rezerwie należy zbudować ulicę lokalną, która będzie służyć do czasu budowy TOG (jakieś 25 lat)

 platformers

07.04.2012 10:41

waldek_roszak napisał 06.04.2012 09:00
To, co czym piszesz, to jeden z wariantów skrzyżowań (tzw. "podwariant") TOG z drogami lokalnymi. Rzeczywiście jest BAAAARDZO kontrowersyjny. Wchodzi w teren osiedli Derby I i Derby II. Czy ma szanse na realizację? Ciężko będzie.
Jeśli dobrze rozumiem, idea tego pomysłu była jednak ok. Pomiędzy Berensona a nowym rondem przy Głębockiej w mpzp Grodzisk zaplanowano tylko jedno połączenie Skarbka z Gór i Głębockiej. To jest właśnie to miejsce.

Czyli jak zwykle planuje to jakiś kretyn nie orientujący się w terenie, ślepo wierzący w plany.

# ktos

11.04.2012 18:47

To po co są radni?

REKLAMA

 platformers

11.04.2012 20:17

#ktos napisał(a) 11.04.2012 18:47
To po co są radni?

No chyba nie od planowania tras, od tego są inni ludzie, niestety nie zawsze zorientowani w terenie.

# aaaa

18.04.2012 19:20

blablabla pitupitu. tyle w temacie trasy.

# Jarek

14.02.2013 13:28

TOG jest potrzebna ale znacznie bardziej i szybciej potrzebne są nowe mosty nad kanałem. Jeszcze kilka osiedli i będziemy mieszkać nie w Zielonej Białołęce tylko w Czarnej D

REKLAMA

# wyborca

18.02.2013 09:03

I mrzonka i konieczność. Na pewno jest o czym mówić przez najbliższe 20 lat.

# abrakadabra

19.02.2013 11:27

Wzdłuż TOG proponuje raczej poprowadzić linie metra na powierzchni zamiast ślimakowatego tramwaju - koszt porównywalny, a korzyście nie do opisania! Oczywiście to inwestycja dla naszych wnuków, ale uważam, że w tak odległych od centrum dzielnicach nie buduje się linii tramwajowych, bo jest to zbyt wolna komunikacja.
I uwaga odnosząca się do proponowanego etapowania budowy TOG - ta propozycja jest nieralna ze wględu na koszty (decyzje, uzgodnienia, przetargi, itp), kto by się w to bawił??? Przygotowuje się pełną dokumentację na całą inwestycję, ogłasza przetarg i realizuje.
I jeszcze uwaga do planowania przestrzennego - to rada dzielnicy wydała dziesiatki pozwoleń na budowę wielu osiedli w tzw. polu, np. Derby bez rozsądnego dojazdu i teraz mamy takie szopki jak z ul. Skarba z Gór!

# TamMasz

01.12.2013 01:00

"Trasa Olszynki Grochowskiej: mrzonka czy konieczność ?"
Mrzonka. Konieczność zerowa.
W pierwszej kolejności należy zabrać sie na bieżąco za: komunikację, istniejące ulice i oświetlenie.

REKLAMA

 waldek_roszak

13.05.2014 09:11, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 13.05.2014 09:32

#TamMasz napisał(a) 01.12.2013 01:00
"Trasa Olszynki Grochowskiej: mrzonka czy konieczność ?"
Mrzonka. Konieczność zerowa.
W pierwszej kolejności należy zabrać sie na bieżąco za: komunikację, istniejące ulice i oświetlenie.

Oczywiście, że trzeba modernizować dotychczasowe ulice ale...
... ale wąskie Ostródzka, Głębocka i Białołęcka (czyli ulice w relacji północ-południe) nie są z gumy. Wcześniej czy później okaże się więc, że istnieje granica ilości samochodów, które mogą się nimi poruszać. Dlatego potrzebna jest budowa TOG na Zielonej Białołęce (ETAPOWO!!!, o czym mówię w artykule), która przejmie ten ruch. Sądzę, że nie ma innej możliwości.
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

 waldek_roszak

28.05.2014 11:12

#abrakadabra napisał(a) 27.05.2014 10:24
A kiedy jest planowana budowa jakiejś ulicy o większych parametrach, uwalniajacej trochę ruch ze Skarbka?

waldek_roszak napisał 27.05.2014 11:49
Cóż... Ulice Ostródzka i Głębocka (w relacji północ-południe) nie są z gumy i nie będą w stanie przyjąć zbyt dużo nowych samochodów. Uważam więc, że szukanie rozwiązania problemów komunikacyjnych mieszkańców Skarbka z Gór w budowaniu ulic łączących ją z Ostródzką i Głębocką przyniesie tylko minimalną poprawę. Są one oczywiście potrzebne, ale to chyba nie tędy droga.
Takie ulice to ogromy wydatek, bo nie mamy własności gruntów.
Uważam, ze jedynym rozwiązaniem jest etapowa budowa ulicy w rezerwie pod Trasą Olszynki Grochowskiej. Pisałem już o tym w Echu:
http://tustolica.pl/trasa-olszynki-grochowskiej-mrzonka-czy-koniecznosc_60753

tarantula01 napisał(a) 28.05.2014 09:18
Poza tym budowa połączeń Skarbka z Gór z ulicami: Ostródzką i Głębocką, to ogromny wydatek i należy budować etapowo TOG, co będzie jeszcze większym wydatkiem. Przecież pod TOG (dużo szersza, nawet jedna jezdnia) też nie mamy gruntów.
.
.
Pewnie, że budowa ulic łączących SzG z Ostródzką lub Głębocką będzie tańsza niż drogi w rezerwie pod TOG. A jeszcze taniej wyjdzie budowa polnej drogi.
Tylko pojawia się pytanie po co budujemy?
Celem jest jak zapewnienie szybkiego i bezpiecznego dojazdu do mieszkańców do Trasy Toruńskiej (S8), czyli w relacji północ-południe. Ulice do Ostródzkiej i Głębockiej leżą w relacji wschód-zachód.
.
Nowe wielkie osiedla rosną już przy Zdziarskiej. Budowa proponowanej przeze mnie drogi jest wiec priorytetem na najbliższe lata.
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

 tarantula01

28.05.2014 23:02

Zapytam z przekąsem: A nie metro?
Jest http://siskom.waw.pl/planistyka-warszawa-sk-bialoleka.htmBiałołęki Wschodniej wykonane kilka lat temu i nikt w dzielnicy, także Ty Waldku, nie próbuje wcielać założeń tego Studium w życie. Wszystkie inwestycje zalecane do wykonania w 2015 r. nie będą wykonane. Dlaczego? W ten sposób, to prędko komunikacja we wschodniej Białołęce się nie poprawi.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

REKLAMA

 tarantula01

28.05.2014 23:02

Zapytam z przekąsem: A nie metro?
Jest http://siskom.waw.pl/planistyka-warszawa-sk-bialoleka.htmBiałołęki Wschodniej wykonane kilka lat temu i nikt w dzielnicy, także Ty Waldku, nie próbuje wcielać założeń tego Studium w życie. Wszystkie inwestycje zalecane do wykonania w 2015 r. nie będą wykonane. Dlaczego? W ten sposób, to prędko komunikacja we wschodniej Białołęce się nie poprawi.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

# TamMasz

29.05.2014 00:25

Metro ? Oczywiście zamiast na Bródno, (z resztą o kawałek Bródna zahacza tak jak w obecnych planach przy jego urzędzie dzielnicowym tak) i dalej na północ przez Derby (może nawet do Tarchomina).
Jest jeszcze czas przeprojektować, trzeba to zrobić jak najprędzej.
Studium obsługi komunikacyjnej prawdopodobnie dla pana Waldemara jest zbyt trudne.
A może również dla rządzących dzielnicą.
Po co im się wysilać i narażać oraz optować przeciwko zatwierdzonym planom budowy II linii metra z zakończeniem na Bródnie ?
Łatwiej im żyć w "spokoju" aby wyższa władza od nich nie pogniewała się na nich.

# abrakadabra

29.05.2014 07:52

Do P. Roszaka - ale do tych ulic relacji północ-południe trzeba jakoś dojechać ulicami poprzecznymi z osiedli. Cóż z tego, nawet jeśli bedzie obok lecieć ekspresówka czy nawet autostrada, jeśli nie da się do niej dojechać ani na nia wjechać???
Upieranie się wyłacznie na jednej, dalece projektowanej trasie TOG na pewno nie rozwiąże juz istniejących poważnych problemów ZB, a poza tym (powtórze się), wątpię, aby nasze pokolenie doczekało się tej trasy, moze nasze dzieci.... albo wnuki...

# michał wielki

29.05.2014 09:09

tarantula01 napisał(a) 28.05.2014 23:02
Zapytam z przekąsem: A nie metro?
Jest http://siskom.waw.pl/planistyka-warszawa-sk-bialoleka.htmBiałołęki Wschodniej wykonane kilka lat temu i nikt w dzielnicy, także Ty Waldku, nie próbuje wcielać założeń tego Studium w życie. Wszystkie inwestycje zalecane do wykonania w 2015 r. nie będą wykonane. Dlaczego? W ten sposób, to prędko komunikacja we wschodniej Białołęce się nie poprawi.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

Bo studium, podobnie jak wszystkie inne plany nie powstają po to, by je realizować. Powstają po to, by ci, którzy je zlecają, mogli powiedzieć, że ciężko pracują nad rozwojem dzielnicy. Szkoda tylko, że ta ich praca kończy się na zabawie w rysowanie palcem na mapie (w paincie) albo na wydawaniu setek tysięcy na koncepcje odklejone od rzeczywistości.

# TamMasz

30.05.2014 08:08

Czyli sztuka dla sztuki ?
Bez sensu.
michał wielki, jesteś naprawdę WIELKI za to oświecenie.

# Warszawiak z dziada pradziada

14.07.2014 10:09

TOG to super sprawa i jedyne rozwiązanie paraliżu komunikacyjnego dla wschodnich części miasta jaki będzie za kilka lat, a jaki szykują deweloperzy, stawiając kolejne bloki bez szerszych ulic dojazdowych do nich.
Tak jak dziś nikt nie kwestionuje i chwali trasę Łazienkowską, czy trasę Toruńską jedyne na których można szybko poruszać się czy ti wyjeżdzając z miasta, czy przeskakując szybko do drugiej dzielnicy!
Myślę, że tym co TOG przeszkadza niech wyprowadzą się na wieś 200 km od Wa-wy.
Bo nie wyobrażam sobie by stolica nie miała tras szybkiego ruchu między-dzielnicowego lub wylotówek

 oHolender

14.07.2014 16:35

@Warszawiak z dziada pradziada
Ależ Trasa Łazienkowska jest krytykowana ze wszystkich możliwych pozycji. W godzinach szczytu jest wielkim korkiem, który zatruwa powietrze w kilku dzielnicach. Powszechnie krytykuje się rezygnację z linii tramwajowej, która była planowana na trasie w latach 70-tych.

# Andrzej Z12

31.10.2014 12:00

Zdecydowanie bardzo rozsądna propozycja, żeby w korytarzu TOG zbudować normalną drogę po dwa pasma z każdej strony z normalnymi skrzyżowaniami i z tramwajem. To całkowicie starczy na Zielonej Białołęce, a jak ktoś kiedyś będzie miał miliardy do wyrzucenia, to wtedy zamieni tę drogę w trasę ekspresową, której nikt tak naprawdę na Zielonej Białołęce nie potrzebuje

# zezek

01.04.2015 20:16

dwupasmówka z tramwajami i ścieżką rowerową jak najbardziej. Ale ekspresówka nie. Ekspresówka będzie uciążliwa dla zielonej białołęki.

# Derby

08.06.2015 13:13

Drodzy Państwo,
Jedynym rozwiązaniem jest metro, jak najszybciej wybudowane na DERBACH. Każda ulica, nawet dwupasmówka, tej ilości mieszkańców (i pojazdów), w niedługim czasie nie pomieści. TOG jak piszecie jest zbyt droga w budowie, macie rację!. Poszerzyć drogi dojazdowe, zwiększyć częstotliwość kursów autobusów miejskich. Uprzywilejować je na dojazd do stacji metra. Jeżeli powstałaby linia tramwajowa z połączeniem Bródno - ZB (Derby) - Tarchomin (linia mostu północnego) byłby to full wypas. Wiem, miało być tanio, ale wg mnie jest to jedyne rozwiązanie!
Serdecznie pozdrawiam Państwa!

# gość

08.06.2015 13:22

bez metra, bez tramwaju, bez ToGu i bez Trasy Mostu Północnego - podziękujmy radnym PO, tak nas wysterowali i nadal sterują trzecia kadencję

# gość

10.09.2015 09:06

Szanowni Państwo, może wrócić do tematu?
Może skierować pismo do wojewody mazowieckiego, by w końcu ustalić jak trasa ma wyglądać, no i najważniejsze by w końcu powstała.
Pomysły? Ktoś już coś próbował?

# gość

10.09.2015 15:55

Panie Wojtku, może czas na aktualizację tego Studium?
tarantula01 napisał(a) 28.05.2014 23:02
Zapytam z przekąsem: A nie metro?
Jest http://siskom.waw.pl/planistyka-warszawa-sk-bialoleka.htmBiałołęki Wschodniej wykonane kilka lat temu i nikt w dzielnicy, także Ty Waldku, nie próbuje wcielać założeń tego Studium w życie. Wszystkie inwestycje zalecane do wykonania w 2015 r. nie będą wykonane. Dlaczego? W ten sposób, to prędko komunikacja we wschodniej Białołęce się nie poprawi.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

# gość

16.09.2015 15:24

TOG to temat niewygodny.

# gość

18.09.2015 08:54

News z wczoraj - Nabycie gruntów pod parking

# gość

18.09.2015 08:54

Nabycie gruntów pod parking

# gość

18.09.2015 08:55

Nabycie gruntów pod parking Parkuj i Jedź przy projektowanej ul. Światowida

# gość

18.09.2015 08:56

potrzebny tam taki parking? będzie tam dogodna przesiadka?

# gość

18.09.2015 09:11

Wczoraj na Sesji Rady Miasta wprowadzono wiele zmian do Wieloletniej Prognozy Finansowej - wiecie może gdzie znajdę plik ze szczegółowymi zmianami a nie zwykłą zajawkę z największymi inwestycjami?

# wars

18.09.2015 10:03

tu: http://bip.warszawa.pl/NR/ exeres/08D3E4D3-CB5B-4F01 -BB6D-C08250116F2E.htm

# gość

18.09.2015 10:47

dzięki @wars, modernizacje Głebockiej i Zdzierskiej widzę, ale gdzie budowa Siecznej?

# Lewandow

18.09.2015 18:21

Sieczna to chyba jeszcze nie trafiła z Dzielnicy do Miasta, dziwne, bo to już chyba w lipcu przez Dzielnicę przegłosowane.

# gość

21.09.2015 12:49

a co z tym TOGiem?

# Lewandów

21.09.2015 18:56

może p. Korowaj się teraz wykaże i TOG zostanie odkurzony ;)

# ZielonaB

22.09.2015 08:15

TOG i TMPn można sobie odpuścić. Nie będzie jej do 2050r. Tereny pod te inwestycje na ZB są zabudowywane coraz bardziej. Tego po prostu nie będzie. W Polsce wszystko buduje się kilkadziesiąt lat do setki. Tak jak Most Krasińskiego, wylotówkę na Gdańsk i wiele innych.

# gość

22.09.2015 08:19

TOG jest konieczna inwestycją - nawet jeśli miałby powstać w przekroju 1x1.
Należy wrócić do tematu, bo będziemy w korkach na Markach (ciągle zamknięta i zakorkowana Głębocka) gnić przez lata.
#ZielonaB napisał(a) 22.09.2015 08:15
TOG i TMPn można sobie odpuścić. Nie będzie jej do 2050r. Tereny pod te inwestycje na ZB są zabudowywane coraz bardziej. Tego po prostu nie będzie. W Polsce wszystko buduje się kilkadziesiąt lat do setki. Tak jak Most Krasińskiego, wylotówkę na Gdańsk i wiele innych.

# liść_na_wietrze

22.09.2015 08:35

#gość napisał(a) 22.09.2015 08:19
TOG jest konieczna inwestycją - nawet jeśli miałby powstać w przekroju 1x1.

W tym problem, że u nas się nie buduje takich małych uliczek. Zapamiętaj, że u nas buduje się autostrady.
Dlatego drogi muszą mieć po 3 pasy w porywach do 5 nawet jeśli kończą się krzakami.

# VW Garbus

29.09.2015 22:04

TOG to pomyłka! Jak można autostradę puszczać przez centrum miasta? Mamy trasy obwodowe na południu, zachodzie i wschodzie więc nie ma problemu dojechać tam gdzie się chce a przecież wiadomo, że samochodem nie jeżdzi się aby było szybciej.

# gość

30.09.2015 08:01

a na północy trasa obwodowa jest?
TOG to nie autostrada.
Można wrócić do tematu i zaprojektować ja w przekroju 1x1, lub 2x1.
Chyba realiów Głębockiej nie znasz skoro twierdzisz, ze budowa drogi na ZB to pomyłka.
#VW Garbus napisał(a) 29.09.2015 22:04
TOG to pomyłka! Jak można autostradę puszczać przez centrum miasta? Mamy trasy obwodowe na południu, zachodzie i wschodzie więc nie ma problemu dojechać tam gdzie się chce a przecież wiadomo, że samochodem nie jeżdzi się aby było szybciej.

# Lew II

23.03.2016 11:03

Pan Waldemar Roszak aktywny w temacie TOGu był w 2014 r.
Panie Waldemarze są obecnie prowadzone prace nad tą trasą?
Wawer już zrezygnował z rezerwy pod nią, wiec przydałaby się aktualizacja.
Nieporęt chyba też.
TOG w przekroju 1x1 od węzła Głębocka do Trasy Mostu Północnego wydaje się dobrym rozwiązaniem.
ale co na to Dzielnica? Miasto?

 Taltos2

23.03.2016 11:29

Właśnie Panie i Panowie Radni, może byście realnie zaczęli lobbować za tym fragmentem TOG WRAZ z linią tramwajową - myślę, że to zwiększyłoby szansę powstania tej ulicy, na razie w wariancie 1x1 i bez kosztownych wiaduktów nad S8...

# walduś

23.03.2016 11:32

(Bez)radny Roszak mówi o tramwaju już od 2006. Efekty widać.

 Taltos2

23.03.2016 11:38

Tyle, ze wtedy tego tramwaju NIE BYŁO w żadnych planach miejskich, dopiero w 2014 ta linia pojawiła się w Studium Uwarunkowań i w planach tramwajów warszawskich. A transport szynowy ma priorytet w środkach z UE...

# walduś

23.03.2016 11:53

Ten priorytet który mówi że linia tramwajowa powstanie do 2030 r? Tak samo tramwaj wzdłuż Modlińskiej MIAŁ POWSTAĆ DO 2010. Też wg planów tramwajów warszawskich.

# Lew II

23.03.2016 12:04

a tramwaj jak mamy zaplanowany? gdzie miałby kończyć swoją trasę?
TOG w przekroju 1x1 od węzła Głębocka do Trasy Mostu Północnego - I etap.
Kolejne to skrzyżowania ze Zdziarska, Mańkowską i zakończenie Kobiałka. Tak to widzę. a jak to widzi Rada i Zarząd Dzielnicy?

 Taltos2

23.03.2016 12:11

Do walduś:
priorytet UE, co oznacza, że łatwiej można pozyskać unijne. Żeby ta linia stała się priorytetem Ratusza i Tramwajów potrzebna zgodna współpraca władz dzielnicy, radnych i mieszkańców - coś w stylu akcji Metro na ZB.
PS. Gocławek też nie był priorytetowy, a jednak się załapał

 Taltos2

23.03.2016 12:12

Co do zakończenia, odkąd są tramwaje dwukierunkowe mogą być tymczasowe pętle, czyli etapowanie prac. Na razie oczywiście do TMP, zresztą wzdłuż niej też ma być linia tramwajowa

# Lew II

23.03.2016 12:23

czyli realnie szansa na środki z UE jest w przypadku lobbowania tramwaju na ZB do Trasy Mostu Północnego wraz z budową TOG na tym odcinku.
W związku z tym, że bardziej adekwatny byłby przekrój 1x1 to utworzenie dwupoziomowego skrzyżowania Berensona z TOG jest zbędne, wystarczyłoby rondo, wiec i kosztowność inwestycji mniejsza.

# Lew II

23.03.2016 14:28

Środki z UE na lata 2014-2020 chyba już rozdysponowane:
Warszawa w ostatnich latach skupiła się na wymianie taboru. Stolica kupiła ponad 250 tramwajów z fabryki Pesa: 186 swingów, 50 jazzów dwukierunkowych oraz 30 krótkich. Udało się zbudować linię tramwajową na Tarchomin, przebiegającą mostem Marii Skłodowskiej-Curie.
Teraz wizje są o wiele większe, i to mimo dokończenia budowy metra. Największą inwestycją ma być budowa 10-kilometrowej trasy do Wilanowa, gdzie tramwaj jeździł do lat 70. Przewidziane jest także dokończenie trasy tarchomińskiej oraz budowa nowej linii na osiedle Gocław. Do ich obsługi ma być kupionych 118 nowych składów
http://wyborcza.biz/ biznes/1,147877,19057379, nowe-unijne-szyny.html#ixzz43jT6HB74

# Lewandów

23.03.2016 19:49

no właśnie, TOG od węzła Głębocka powinien powstać, ale obecnie nic tego nie zapowiada.
a tu taki krzaczek: druk 89 przygotowany na jutrzejszą sesje rady dzielnicy - http://www.bialoleka.waw.pl/ sesja-20-xix_sesja_r ady_dzielnicy_bialoleka_m_st.html
chyba proforma i nici z odwołania, ale kto wie jak silna jest obecna koalicja :)

# Agnieszka

03.04.2016 22:27

Jak na razie mrzonka.

# Lew II

04.04.2016 08:08

niestety mrzonka
#Agnieszka napisał(a) 03.04.2016 22:27
Jak na razie mrzonka.

# Lew II

19.04.2016 08:23

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego otoczenia węzła komunikacyjnego Trasy Toruńskiej i projektowanej Trasy Olszynki Grochowskiej (Białołęka) - przystąpienie do sporządzania.
Zainteresowani mogą składać wnioski do wyżej wymienionego planu miejscowego w terminie do dnia 28 kwietnia 2016 r.
http://bip.warszawa.pl/ Menu_przedmiotowe/ogloszenia/plany_ zagospodarowania/mpzp_wezla_TT-TOG.htm
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe