REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# kierowca

22.09.2016 13:08

Zdjęcia są nieaktualne

# poziomka

22.09.2016 13:14

co z tego, że jezdnia ma 5,3m szerokości jeżeli jest cała pomalowana ciągłymi liniami i NIE DA SIĘ wyminąć autobusu nie najeżdżając na ciągłą linię. Polecam to sprawdzić zanim sie zacznie podśmiewać z uwag kierowców. Może mi też ktoś wytłumaczyć, co to za twór powstał na skrzyżowaniu Marywilskiej z Kupiecką jadąc od hal targowych i skręcając w prawo na Marywilską? Kończący się prawy pas i wymuszenie skrętu w prawo z lewego pasa!! Ktoś zapomniał, że mamy ruch prawostrony w Polsce? Miejsca było tyle, że kierowcy skręcali z zamalowanej hektolitrami farby części jezdni, no to szybko wstawiono tam plastikowe wysepki. brawo! teraz wszyscy chcący skręcić w prawo stoją grzecznie za tymi skręcającymi w lewo po kilka minut, a wcześniej mogli swobodnie przejechać od razu. Brawo panie Galas! Ruch uspokojony, tylko kierowcy coraz bardziej niespokojni.

# kierowca2

22.09.2016 13:55

To prawda, teraz postawili jeszcze słupki, których nie ma na zdjęciu. W mieście obowiązuje zasada utrudniania życia kierowcom wszelkimi metodami.

REKLAMA

# pakeroo z zegarynki

22.09.2016 14:07

Na pewno te zmiany nie doprowadziły do poprawy bezpieczeństwa wręcz przeciwnie,obok jest szeroki pas na ścieżkę rowerową,zmiany są kuriozalne wręcz

# janek32

22.09.2016 14:31

Pięknie widać, dla kogo był ten remont. Dla kilku jeży i lisów oraz paru mieszkańców bloczków stojących w polu między centrami logistycznymi a torami kolejowymi. Ewentualnie dla dewelopera - Ronsona, zachwalanego zresztą na łamach "gazety" Echo Białołęki. Ostródzka, Kąty Grodziskie, Lewandów, Głębocka kiszą się w korku, bo pieniążka brak. Brak? Dziwne, bo na Marywilską w szczerym polu wystarczyło.
Cały ruch z Dworskiej i Płud powinien iść NOWO WYREMONTOWANĄ Klasyków i dalej Modlińską i mostem Północnym, a nie blokować most Grota czy Gdański.

# janek32

22.09.2016 14:39

Panie Dominiku, można prosić o źródło dla wniosków z tego akapitu, jakąś mapę?:
"Jak pokazuje m.in. mapa opracowana na podstawie wyników Europejskiej Rywalizacji Rowerowej, rowerzyści regularnie jeździli obok ciężarówek, choć nie mieli wyznaczonego pasa ruchu, a ich bezpieczeństwo było uzależnione od umiejętności kierowców, którzy nie zawsze potrafili wyczuć prawidłową odległość od wyprzedzanych jednośladów. Według mapy Marywilska to dla rowerów korytarz podobnej rangi, co Głębocka, Ostródzka czy Myśliborską."

REKLAMA

# King

22.09.2016 14:55

Prawda jest taka że znowu odsunięto w czasie prawdziwą przebudowę Marywilskiej którą HGW obiecywała przy okazji przeprowadzki kupców. Ile to już lat? Zamiast tego jest pudrowanie trupa oraz utrudnianie ludziom życia przez pseudopasy rowerowe i robienie dobrze deweloperom. Firma Ronson dostała wydzielony pas do swojego osiedla co jeszcze powiększy korki ale o tym Echo nie napisze.
Może autor sam przetestuje jak fajnie się jeździ rowerem ramie w ramie z tirem. Gorzej maja chyba tylko kierowcy osobówek którzy teraz już kompletnie nie mogą nikogo wyprzedzić.
No ale czego ja oczekuję skoro jedyne teksty które pojawiają się w Echu to albo klaskanie władzy i jej "dokonaniom" albo pochwała deweloperów. Zależnie na kogo jest faktura. Choćby skuli asfalt i zrobili tam drogę gruntową Echo przyklaśnie i bedzie chwalić. Z etyką dziennikarską, rzetelnością i funkcją mediów nie ma to nic wspólnego

# Yaromir

22.09.2016 20:53

W artykule nic nie wspomniano o tym, że ścieżka rowerowa znika w dwóch miejscach i na odcinku kilkudziesięciu metrów rowerzyści wjeżdżają na jezdnie. W dwóch miejscach robi się bardzo wąsko i drogowcy nie wytyczyli na tych odcinkach ścieżki rowerowej, tylko na jedni wymalowali znaczki, że rowerzyści mają jechać jezdnią razem z samochodami. Przecież to niebezpieczne! Rowerzysta będzie nagle pojawiał się przed rozpędzonymi samochodami! Ja osobiście na jazdę rowerem po Marywilskiej się nie odważę.

# mieszkanka Marywilskiej

22.09.2016 21:09

To było nie kupować mieszkania w kapustowie

REKLAMA

# Gość

22.09.2016 21:53

Uchowaj boziu przed takim remontem - malowanką inne ulice. Jak ma to wyglądać jaj jajo wielkanocne i generować korki to wara rauszowi od dziurawych ulic Bialołęki. Takiej bzdury jak te malowanki to dawno nie widziałam. Nie sposób skręcić z Kupieckiej w prawo w Marywilską. Bubel. Po prostu bubel. Wizja pijanego urzędasa.

# tOla

23.09.2016 09:19

jechałem niedawno to drogą rowerem i faktycznie miejsce na ścieżkę jest w innym miejscu, ale co to jest teraz nie jest takie złe. Teraz powinni zrobić P+R na Pkp Płudy tak by ludzie zamiast autem jechali do centrum koleja

# zombiak45

23.09.2016 09:56

Ulica wygląda bardzo dobrze. Nareszcie przejazd rowerem przez marywilską nie jest loterią o życie.
Pasy rowerowe są OK. Gratulacje!

REKLAMA

# Fatal

23.09.2016 15:13

Skręt z kupieckiej w prawo w marywilska to żart. Ale największym skandalem jest wpuszczanie developera i zgoda na tak wielka inwestycje, gdy nie ma odpowiedniej infrastruktury. Marywilska przy zjeździe z toruńskiej stoi juz codziennie. Tutaj zaraz bedzie tak samo. Nastawiają tanich potworków i zablokują ulice.

# arti

23.09.2016 23:21

Jechałem ostatnio rowerkiem nową Marywilską jest miodzio.

# weiser

24.09.2016 00:51

#mieszkanka Marywilskiej napisał(a) 22.09.2016 21:09
To było nie kupować mieszkania w kapustowie
powiedziała mieszkanka Marywilskiej :-)
hahahahahhhahahahha

REKLAMA

# mieszkanka Marywilskiej

24.09.2016 11:15

Do Janka32 i do weiser!!!!!!!W moim zamyśle Kapustowo to Lewandów i jej okolice. Marywilska już istniała a tam stała Janku kapusta i proszę nie mów mi że Marywilska leży w szczerym polu bo kiedy Ty pewnie jeszcze w wózeczku bywałeś to ja już tą drogą jeździłam

# Gość

24.09.2016 13:12

Drogi autorze.
1) Pasy rowerowe na Marywilskiej są niezgodne Warszawskimi Standartami Rowerowymi mającymi status prawa miejscowego, które zakazuje lokalizowania pasów dla rowerów na drogach kategorii głównej (dopuszcza wyjątkowo w centrum, przy braku miejsca). Marywilska jest dorgą o kategorii głównej o natężeniu ruchu 750poj/h w jednym kierunku, z dużym udziałem TIRów. Takie oznakowanie wypełnia znamiona przestępstwa z 231KK popełnionego przez zarządcę drogi.
2) Ruch rowerowy był tam duży, ale odbywał się po szerokim i pustym chodniku. Ten chodnik należało przerobić na ciąg pieszo-rowerowy - byłoby bezpiecznie i zgodnie z prawem
3) Marywilska na odcinku od S8 do Płochocińskiej NIE MOŻE być oznakowana jako obszar zabudowany - punkt 5.2.48 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych znaków i sygnałów
4) Jeśli jest linia ciągła poniędzy pasami dla samochodów, to przy obecnej szerokości pasów ruchu autobus i samochod ciężarowy nie mogą legalnie wyprzedzić rowerzysty jadącego pasem rowerowym - zachowując 1 m pomiędzy rowerzystą, a lusterkiem pojazdu
5) Przystanki autobusowe nie mogą być lokalizowane w odległości mniejszej niż 10m od przejścia dla pieszych - PRoD zabrania zatrzymywania się w odległości mniejszej niż 10m i nie ma wyjątku dla autobusów na przystankach
6) Projektant popełnił elementarne błędy w oznakowaniu np. znak ustąp pierwszeństwa na połączeniu pasa dla rowerów i pasa dla samochodów postawiony z lewej strony jezdni dotyczy wszystkich pojazdów - czyli rownoczesnie samochodów i rowerów
7) Nieprawidłowo oznakowany zjazd z Marywilskiej w Płochocińska - na rozwidleniu wprowadzono skręt w lewo dla rowerów z pasa po prawej stronie, pomimo namalowania czerwonej powierzchni nie da się określić pierwszeństwa pomiędzy jadącym prosto samochodem, a skręcającym w lewo rowerzystą.
8) W innych miastach w miejscach, gdzie TIRy skręcają pod kątem 90stopni buduje się anytyrowerowa nawierzchnię drogi, aby rowerzyści nie wjechali z prawej strony TIRa i nie zostali zgarcięci pod tylne koła. ZDM kończy pas rowerowy przed Odlewniczą i sierżantami rowerowymi wprowadza rowerzystów obok skręcającego TIRa - prosto pod "zachodzące" tylne koła

# gryzu

24.09.2016 21:01

Matko jedyna, jak Wy lubicie narzekać, czysto po naszemu ....
Okolica była przez dekady zaniedbana, w 80 latach uw. wybudowali zjazd z Marywilskiej w Płochocińską
i od tamtej pory nic oprócz napraw bieżących się nie działo .
LUDZIE TJ 40 lat !!!
Przy Polfie kozy się pasły prawie do lat 90 uw !!!
Trasy rowerowe ? Przez most Grota żeby przejechać rowerem trzeba było z niego zejść, aby ominąć słup
stojący na środku przejścia dla pieszych, matka z wózkiem nie miała najmniejszych szans przespacerować się z dzieckiem mostem ...
A teraz rewelacja .
Jeśli chodzi o trasy rowerowe to chyba zdaje się 80% tras w Warszawie nie spełnia wymogów europejskich .

REKLAMA

 MliocKrokopc

25.09.2016 06:00

Ludobójstwo OUN/UPA na Wołyniu, a relacje Polaków z Ukraińcami
Dlaczego Ukraina i Polska nie mogą dojść do wspólnego porozumienia w sprawie Rzezi 1943 roku?
Sprawa jest nie tylko w tym, że Kijów nie chce przyznać się do odpowiedzialności za tą zbrodnie, którą dokonały oddziały nacjonalistów ukraińskich z OUN-UPA. Chodzi przede wszystkim o to, ze młode pokolenie Ukraińców ma bardzo mało wiedzę o tych tragicznych wydarzeniach, a Kijów robi wszystko, żeby wiedzy w tej kwestii było w społeczeństwie ukraińskim jak najmniej.
Weźmy pod uwagę tak przykład, a mianowicie gdyby teraz Berlin popierał odrodzenie nazizmu, w niemieckim społeczeństwie to społeczność międzynarodowa miałaby do nich urazę. Obywatele niemieccy nie dość, że są informowani o zbrodniach Trzeciej Rzeszy, to jeszcze od strony prawnej zwalczają wszelkie jego przejawy.
Na Ukrainie mamy do czynienia z inną rzeczywistością. Młodzież w tym kraju nie tylko nie ma pojęcia o skali zbrodni na Wołyniu, to jeszcze uważa odwet na Polakach za konsekwencję ucisku społeczeństwa ukraińskiego przez polskie władze. Czyli, jest przekonana, że był to odwet sprawiedliwy albo przynajmniej w części sprawiedliwy.
Do czasu kiedy społeczeństwo ukraińskie będzie uważać, że był to sprawiedliwy odwet, morderstwa popełnione na kobietach i dzieciach będą usprawiedliwiane. Obecnie patrioci ukraińscy negują fakt, że OUN-UPA dokonała ludobójstwa na niewinnych kobietach i dzieciach, czyli negują prawdę historyczną.
Z kolei historycy ukraińscy bardzo łatwo uzasadniają i usprawiedliwiają powody przez które wybielają zbrodniarzy z OUN-UPA, a przeciętni obywatele tego państwa bardzo łatwo te argumenty przyjmują, zwłaszcza jeżeli żyją w centralnej lub we wschodniej Ukrainie, czyli daleko od granic Polski, jak również daleko od miejsca zbrodni.
Zresztą na Ukrainie każdy kto podważa przyjętą przez nacjonalistów interpretacje tych wydarzeń otrzymuje etykietkę

# Slodowy

25.09.2016 09:43

Ten remont to jakaś porażka. Projektant napalił się trawy albo nie lubi Białołęki. Zlikwidowanie dodatkowych pasów do skrętu w prawo sprawiło, że korki w godzinach porannych na ul. Marywilskiej sięgają stacji Płudy. Po wybudowaniu osiedla Ronson na ul.Marywilskiej korek się jeszcze powiększy i dojazd do pracy będzie zajmował 2 godziny. Przykład remontu ul.Marywilskiej pokazuje jak nie należy robić remontów.

# Lewandów

26.09.2016 20:37

to jedno, a drugie to to, ze juz nikt nie pamięta, ze Marywilska miła być poszerzona do dwóch pasów. Deklaracje HGW i radnych dzielnicy. Otrzymaliśmy pudrowanie trupa z masą nieprawidłowości. Zostaliśmy ponownie okłamani.
#Gość napisał(a) 24.09.2016 13:12
Drogi autorze.
1) Pasy rowerowe na Marywilskiej są niezgodne Warszawskimi Standartami Rowerowymi mającymi status prawa miejscowego, które zakazuje lokalizowania pasów dla rowerów na drogach kategorii głównej (dopuszcza wyjątkowo w centrum, przy braku miejsca). Marywilska jest dorgą o kategorii głównej o natężeniu ruchu 750poj/h w jednym kierunku, z dużym udziałem TIRów. Takie oznakowanie wypełnia znamiona przestępstwa z 231KK popełnionego przez zarządcę drogi.
2) Ruch rowerowy był tam duży, ale odbywał się po szerokim i pustym chodniku. Ten chodnik należało przerobić na ciąg pieszo-rowerowy - byłoby bezpiecznie i zgodnie z prawem
3) Marywilska na odcinku od S8 do Płochocińskiej NIE MOŻE być oznakowana jako obszar zabudowany - punkt 5.2.48 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych znaków i sygnałów
4) Jeśli jest linia ciągła poniędzy pasami dla samochodów, to przy obecnej szerokości pasów ruchu autobus i samochod ciężarowy nie mogą legalnie wyprzedzić rowerzysty jadącego pasem rowerowym - zachowując 1 m pomiędzy rowerzystą, a lusterkiem pojazdu
5) Przystanki autobusowe nie mogą być lokalizowane w odległości mniejszej niż 10m od przejścia dla pieszych - PRoD zabrania zatrzymywania się w odległości mniejszej niż 10m i nie ma wyjątku dla autobusów na przystankach
6) Projektant popełnił elementarne błędy w oznakowaniu np. znak ustąp pierwszeństwa na połączeniu pasa dla rowerów i pasa dla samochodów postawiony z lewej strony jezdni dotyczy wszystkich pojazdów - czyli rownoczesnie samochodów i rowerów
7) Nieprawidłowo oznakowany zjazd z Marywilskiej w Płochocińska - na rozwidleniu wprowadzono skręt w lewo dla rowerów z pasa po prawej stronie, pomimo namalowania czerwonej powierzchni nie da się określić pierwszeństwa pomiędzy jadącym prosto samochodem, a skręcającym w lewo rowerzystą.
8) W innych miastach w miejscach, gdzie TIRy skręcają pod kątem 90stopni buduje się anytyrowerowa nawierzchnię drogi, aby rowerzyści nie wjechali z prawej strony TIRa i nie zostali zgarcięci pod tylne koła. ZDM kończy pas rowerowy przed Odlewniczą i sierżantami rowerowymi wprowadza rowerzystów obok skręcającego TIRa - prosto pod "zachodzące" tylne koła

REKLAMA

Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024