# Makuch 29.03.2018 17:11 |
|
Spec od archeologii się odezwał.Tyszczuk, Gręziak, Oborski i cały folwark-to ta sama smutna bajka.Coś tam, coś wiedzę ale nie do końca.Biedacy nie byli w Berlinie , Amsterdamie, Londynie.
|
# Kukiz'15 - Bemowo 29.03.2018 17:46 |
|
Sebastian Tyszczuk ? Kończył Technikum Budowlano-Architektoniczne na Przyrynku, studiował inżynierię komunikacyjną na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Lądowej, ale Faktycznie Wiedza z Politechniki się nie liczy albowiem ostatecznie ukończył archeologię uzyskując DIPLOMA HONORIFICUM UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO na wydziale Historycznym ;)
|
# paulina_f 29.03.2018 18:21 |
|
Panie Sebastianie, jeszcze niedawno postulował pan poprowadzenie trasy NS (na razie w planach) jako ulicy o miejskim charakterze, z pierzeją i usługami w parterach i o przekroju 2x2. Czemu w przypadku Górczewskiej miałoby być inaczej? Wszak to również połączenie międzydzielnicowe. Budujmy wygodne, dobrze zaprojektowane połączenia drogowe, ktore stanowia część tkanki miejskiej a nie wyrwę jak trasy szybkiego ruchu. Tranzyt mamy Na S8. Na marginesie dodam tylko, że my spolecznicy nie jesteśmy aż tak młodzi jak się Panu wydaje, może po prostu dobrze się trzymamy:) A poza tym nieładnie tak dyskredytować adwersarzy ze względu na wiek.
|
# STysz 29.03.2018 18:49 |
|
Dlatego, że proponowana "trasa NS" stanowiłaby jedynie ulicę rozprowadzającą ruch po Woli i Bemowie. Zaś ulica Górczewska była i będzie zwłaszcza dla Bemowa ale i dla Woli, główną trasą komunikacyjną łączącą te dzielnice z Centrum i dalej także resztą Warszawy. Także dlatego, że to właśnie zadaniem Górczewskiej będzie przejęcie ruchu kołowego z uspokojonej ulicy Obozowej. Czy mamy zamiar zwęzić Górczewską kosztem uspokojenia ruchu na ulicy Obozowej - rezygnujemy z jej przebudowy i zwężenia profilu tej ulicy? Ruch uliczny to naczynia połączone, do których stosuje się mechanikę płynów. Wymuszenie zmniejszenia natężenia ruchu (przepływu) na jednej ulicy powoduje "wzrost ciśnienia" na innych - przeniesienie ruchu na inne ulice. W tym wypadku wyłacznie na ulicę Obozową - chyba wszyscy oczekujemy zmiany jej charakteru, oraz w dalszej kolejności poprzez Powązkowską na Maczka i oczywiście na ulicę Połczyńską - wylotówkę na której natężenie ruchy z uwagi na inwestycje mieszkaniowe na terenie gmin powiatu warszawskiego będzie tylko wzrastać, a jeszcze musi skomunikować Odolany i Osiedla w miejscu danych zakładów lotniczych (Ulrychów) - następnie cały ten ruch z Maczka oraz Połczyńskiej wciśnięty zostanie z dwóch stron w Powstańców Śląskich. A jak nam jeszcze GDDKiA wpuści w Bemowo tj. w Powstańców Śląskich S7, to pozostanie się wyprowadzić.
|
# Cookies 29.03.2018 21:30 |
|
Amatorszczyzna'15.
|
# Vienna 30.03.2018 10:14 |
|
Akurat powoływanie się na Wiedeń w kontekście tras komunikacyjnych jest dyskusyjne. Byłem w Wiedniu prawie 40 razy. Mam tam też rodzinę i wielu znajomych. Może to absurd, ale wielu z nich /rodowitych Austriaków/ bardziej chwali sobie jazdę samochodem po Warszawie niż po Wiedniu. Głównie chwalą czytelną siatkę szerokich ulic i możliwość taniego/bezpłatnego parkowania. Chwalą też dynamiczny boom budowlany w inwestycjach drogowych w Warszawie. Ci bardziej eko wiedeńczycy narzekają na ściek komunikacyjny jakim jest "sud ost tangente" przecinający Wiedeń. Daje się też zaobserwować kiepski rozkład siatki ulic na prawym brzegu Dunaju / Floridsdorf i okolice aż do Kagranu/. Rodowici wiedeńczycy narzekają też na komunikację miejską(!) zwłaszcza na brak konsekwencji w równomiernym rozkładzie tras metra oraz wykasowaniu kursowania autobusów miejskich przez mosty na Dunaju.
|
# sebekkkkk 30.03.2018 10:29 |
|
pier..dolenie o szopenie
|
# paulina_f 30.03.2018 10:43 |
|
"Czystej wody populizmem" należałoby raczej określić mówienie o zwężeniu Okopowej. Ulica już w tej chwili na większości długości ma tylko jeden pas. Na Kole jest on co prawda przewymiarowany (ok. 4,5m szerokości) i kierowcom udaje się dzięki temu jechać drzwi w drzwi po dwa samochody na pasie, ale nie ma to wpływu na przepustowość drogi (raczej na upchanie większej liczby samochodów w najszerszym miejscu). I tak na jednym krańcu mamy Dywizjonu 303 (po 1 pasie), na drugim Młynarską (tak samo). Po remoncie liczba samochodów, która będzie mogła na Obozową wjechać i z niej zjechać będzie więc mniej więcej taka sama.
Nie różnicowałabym też tak mocno pomiędzy NS a Górczewską, jeśli chodzi o zasięg. NS ma przebiegać nie tylko przez Bemowo i Wolę ale i dalej - Ochotę oraz Mokotów. Więc nie jest to ulica tylko dla dwóch dzielnic. Górczewska, owszem, prowadzi do Śródmieścia, które zawsze przyciąga większy ruch ale nie zapominajmy - pod spodem będzie metro. I, czy się to komuś podoba czy nie, jak już się ktoś wybiera do centrum, to właśnie metrem dojedzie szybciej niż drogą na powierzchni. Oczywiście, nie wszyscy przesiądą się do metra, ale masa ludzi z pewnością tak. Warto dołożyć wszelkich starań by była to grupa jak najbardziej liczna i by górą, a zwłaszcza indywidualnymi samochodami, jechali tylko ci, którzy naprawdę muszą. Żeby, jak już sami znajdziemy się w jednej z tych anegdotycznych sytuacji pt. transport lodówki, przewiezienie matki-staruszki do szpitala, rodzącej na porodówkę itd., nie blokowały nas korki. I żeby ruch na powierzchni odbywał się bezpiecznie dla wszystkich (tak, chodzi m.in. o urealnienie przestrzegania ograniczeń prędkości - im szersza droga tym większa skłonność do dodawania gazu, zastanawialiście się skąd się wziął radar na Górczewskiej? problemem jest nie tylko liczba pasów ale też ich szerokość). Musimy też wreszcie zrozumieć, że przestrzeń miasta nie jest z gumy, że musimy się nią racjonalnie dzielić. Po to zaczęliśmy budować miasta, żeby czerpać jak najwięcej korzyści z tego, że gromadzimy się na małej powierzchni. Że mamy w jednym skupisku handel, usługi, rozrywkę i miejsce do mieszkania. I żeby z tego wszystkiego korzystać trzeba iść na pewne kompromisy - po prostu nie mamy tyle miejsca, by każdy przemieszczał się zajmując kilka m2. To naprawdę nie są jakieś fanaberie ani wymysły grupki wariatów, w zachodnich miastach już to zrozumiano, czas na Warszawę. |
# Sebastian Tyszczuk 30.03.2018 11:00 |
|
Vienna Akurat powoływanie się na Wiedeń w kontekście tym, czym różni się Warszawa od Wiednia jest jak najbardziej uzasadnione. Wilskością, ludnością, układem w tym układem linii kolejowych są to miasta porównywalne. Zatem specjalnie dla Ciebie link do fragmentu Wiednia. Jak zauważysz na 600 metrach linii kolejowej mamy tam 6 bezkolizyjnych dróg pokonujących tę linię kolejową, tymczasem na Woli na obecnie modernizowanej linii kolejowej na odcinku 3 km takich dróg mamy 3. Kasprzaka, Wolską i Obozowa. Zwężenie jezdni lub zamkniecie tego przejazdu od razy powoduje poważne utrudnienia ruchy dla całej dzielnicy. To właśnie z tego powodu komunikacja w Warszawie oparta jest na szerokich alejach. Nie posiadamy tak gęstej siatki drogowych połączeń pomiędzy dzielnicami i zapowiada się, aby to się mogło zmienić, jakoś władze Woli nie skorzystały z okazji modernizacji linii, aby przebić linię kolejową dwoma dodatkowymi przejazdami, to kolejne wielkie zaniechanie władz Warszawy. Jedna z tych dwóch dróg ma być doprowadzona do standardu wiedeńskiego, ruch na Obozowej ma zostać uspokojony. Pozostaną nam ta dwie arterie Wolska-Kasprzaka schodzące się w Połczyńską oraz Górczewska. Nagle jak Filip z konopi wyskakują aktywiści i krzyczą, aby do standardu wiedeńskiego doprowadzić także ulicę Górczewską - Nie. To jest zwyczajnie niemożliwe. Vienna, jak piszesz - zniszczymy ten czytelny i wygodny układ drogowy, który tak podoba się Twoim znajomym z Wiednia.
|
# mariusz 30.03.2018 11:39 |
|
Obecnie Gorczewska to asfaltowo-betonowa pustynia. Po co metro jak nie da sie do niego dojsc w normalnych warunkach. chcemy porzadnych chodnikow, zieleni, drzew, sciezek rowerowych i redukcji halasu!
|
# Kukiz'15 - Wola 30.03.2018 12:19 |
|
Ale po zwężeniu będzie miał Pan korki i spliny. Proszę poważnie zastanowić, czy tego chcą mieszkańcy Woli i Bemowa? Wbrew pozorom na Górczewskiej jest sporo miejsca aby to wszystko się tam zmieściło, potrzeba tylko odważnych decyzji władz miasta. Bo jak to jest? Stać Warszawę na budowę metra a nie stać na wykupienie kilku nieruchomości przy Górczewskiej? Znowu, to nie kwestia zwężania Górczewskiej tylko zwykłego planowania przestrzennego.
|
# adamb 30.03.2018 12:35 |
|
Mozna myslec o zwezeniu Gorczewskiej tylko w przypadku budowy kolejnych linii metra...i realizacji przynajmniej trasy NS. Niestety z moich i nie tylko moich obserwacji wynika ze ruch samochodowy w warszawie w dzielnicach ktore obslugiwane sa przez metro to przede wszystkim ruch zamiejscowy.,wystarczy spojrzec na tablice rejestracyjne..mieszkancy rezygnuja z wlasnych aut a w to miejsce pojawiaja sie auta sloikow plus mieszkancow podwarszawskich miejscowosci i auta sluzbowe...niestety mam wrazenie ze wladze warszawy nie maja wyobrazni w kwestii tempa rozbudowy metra...I linia jest makabrycznie przeladowana a na Bielanach budowane sa w okolicy Huty nowe osiedla...za chwile bedzie armageddon...to samo bedzie na Woli czy Pradze...zwezenie jezdni i wtloczenie ludzi do metra sparalizuje metro...juz powinny byc planowane kolejne linie metra i to polnoc-poludnie a nie tylko przez Wisle. Poza tym przypominam ze Gorczewska byla poszerzana m.in dla tego ze mial byc uspokojony ruch na Obozowej! I gdzie ten zapowiadany remont Obozowej?.
|
# krysekred 30.03.2018 12:49 |
|
zakaz wjazdu dla wszelakich WWL, WPN, TK, TKA, EOP, EOL, ESI, ES, WOR, CG i bedzie ok
|
# Vienna 30.03.2018 13:34 |
|
Sebastianie, można bez końca doszukiwać się analogii bądź różnic. Ciekawostką jest podobieństwo północno -zach wylotu z Wiednia i W-wy - tam sa ograniczenia ze wzgl. na wzgórza lasu wiedeńskiego, a u nas puszczy kampinoskiej. Koszmarny jest np. dojazd do Klosterneuburga, mimo linii kolejowej. Zgoda całkowita, że u nas w drogownictwie jest tzw. klątwa stanu wojennego. Tj. w razie czego, koksownik, soładt i łatwa blokada dojazdu na tzw. ściekach dojazdowych i połączeniach międzydzielnicowych. Szczególnie widać to na przykładzie Bemowa. Zamknięto dziadowskie połączenie przez ul. Marynin i część Górc jest ugotowana i przyblokowana. Ciekawie będzie jak zaczną ryć pod metro w rej. skrzyżowania Powst. Śl. i Górczewskiej... Zgoda, że szlaki kolejowe, a także pozamykane enklawy deweloperskie to bariery ograniczające sensowne poruszanie się po W-wie. Kompletny brak wizji i planowania.
|
# Orto Graf 30.03.2018 13:42 |
|
#Vienna, nazwy "Las Wiedeński" i Puszcza Kampinoska" piszemy z wielkich liter. Zatem do szkoły (podstawowej) wrrróć!!!
|
# Vienna 30.03.2018 14:37 |
|
Byków jest więcej, pisane na k.....m sprzęcie dotykowym bez okularów!
|
# Dziuj7 30.03.2018 17:33 |
|
Ha!ha!Kukiz'Wola proponuję wykup przez miasto nieruchomości pod poszerzenie jeszcze Górczewskiej.Normalnie mam niezłą bekę z nich.Mam nadzieję , że któryś z tych oszołomów powie to na konsultacjach, to ich mieszkańcy Górczewskiej na miejscu rozszarpią.
|
# AdamB 30.03.2018 20:03 |
|
Przede wszystkim trzeba zahamowac likwidacje połączeń autobusowych i tramwajowych w dzielnicach w ktorych powstaje metro inaczej Wola padnie ofiarą idiotyzmow ktore sie dzieja na Mokotowie i Bielanach...zadnej alternatywy dla metra w sytuacji awarii albo pozostawiania bagazu w metrze...podniecacie sie budową metra a zobaczycie czym to sie skonczy jak wam zacznie ZTM likwidowac polączenia i upychac was jak sardynki w puszce...miasto powinno przyspieszyc budowe kolejnych linii metra i rozwijac polaczenia tramwajowe i kolejowe a potem zastanawiac sie nad zwezaniem ulic...oczywiscie nie mowie tu o Obozowej ktora stala sie ulica tranzytową dla Bemowa i czesci Woli...trudno zrozumiec dlaczego ta ulica do tej pory tak wyglada...moze dlatego ze mieszkancy okolic Obozowej nie sa w stanie wywalczyc przyspieszenia remontu..budowa metra jest tu tylko pretekstem...potem pojawi sie kolejny i remont tej ulicy bedzie spychany na lata...szkoda ale to nie jedyne miejsce w warszawie ktore nie adwokata i nie ma komu o nie powalczyc!
|
# Sebastian Tyszczuk 30.03.2018 22:00 |
|
Od lat osobiście cierpię przez Marynin. Sprawa Marynina także leży już na biurku asystenta Marszałka Tyszki. Radna Głowacka tyle obiecywała i położyła sprawę po całości. Gdy rozkopią skrzyżowanie Konarskiego z Górczewską to Górce się ugotują bez tego wylotu przez Marynin. Na dziś, brak tego wylotu dla Mieszkańców Górc jest trochę zbawienie. Mieszkańcy Jelonek wyczaili by skrót... rano Górce już teraz stoją w korku na osiedlowych uliczkach. Nie wiem czy czasowo na Gorcach nie trzeba zrobić jakiegoś przebicia w okolicach górki saneczkowej do Pełczyńskiego, trochę ryzyko, bo takie doraźne rozwiązania potrafią być trwałe... Kilka dni temu podano, że remont Obozowej jest wstrzymany, rozsądna decyzja - nie zostanie rozpoczęty przed przywróceniem przejezdności Górczewskiej. A przypominam w kolejce inwestycji jest też budowa nowej linii tramwajowej od cmentarza Wolskiego do Dworca Zachodniego ( w tym budowa tunelu) + remont całej linii kolejowej, także ten, tego... Połczyńska, Wolska, Kasprzaka... ze środków obecnej perspektywy finansowej UE, także inwestycja musi ruszyć. Chodźmy niebo się waliło. Nie wiem, co robi miasto i władze Woli? Już powinny podejmować decyzje ws. zmiany funkcji trasy NS na drogę dzielnicową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Cały czas jednak GDDKiA szykuje nam ją jako tranzytową alternatywę dla zakorkowanej S8. Po Świętach muszę zapoznać się z dokumentacją postępowania środowiskowego na budowę S8 przez Bemowo, gdzie jestem stroną postępowania administracyjnego. GDDKiA forsuje ten wariant właśnie z uwagi na możliwość wpuszczenia S7 w trasę NS. Gdyby miasto (bo to już ma być inwestycja miejska) podjęło decyzję o budowie ulicy nie dowiązanej do S8, to prowadzenie S7 w wariancie forsowanych przez GDDKiA straciłoby sens.
|
# Sebastian Tyszczuk 30.03.2018 22:11 |
|
Dziuj7, Proszę otwórz sobie Google z Górczewska, włącz mierzenie odległości i zobacz. Górczewska z 6 pasami ma 22 metry, natomiast linie zabudowy na Górczewskie dzieli dystans 50 metrów. Pomiędzy budynkami z jednej i drugiej strony zmieściłbyś dwie takie Górczewskie jak do tej pory... Twierdzenie, że należy zwęzić Górczewską, aby było tam miejsce na ścieżki rowerowe i zieleń - to twierdzenie fałszywe od samego początku.
|
# Sebastian Tyszczuk 30.03.2018 22:32 |
|
Odnośnie ruchu samochodowe. On - nie tyle jest realizowany przez samochody z zamiejscowymi numerami, co przez tzw. kierowców singli. W większości wożą powietrze. To nie jest kwestia opłat za wjazd do centrum, czemu jesteśmy jako Kukiz'15 przeciwni, tylko kwestia zmiany przyzwyczajeń - czy wymuszenia zamiany tych przyzwyczajeń. Zastanawiamy się, czy nie warto spróbować wpuścić na bus-pasy samochodów osobowych przewożących co najmniej trzy osoby, bo niby czemu uprzywilejowane mają być taxi a tego rodzaju zbiorowe przewozy już nie? Gdyby okazało się, że stwarza to jednak problem, zawsze można to cofnąć. Nie wiąże się to z żadną inwestycją w infrastrukturę drogową.
|
# adamb 31.03.2018 00:18 |
|
Co? "Zastanawiamy się, czy nie warto spróbować wpuścić na bus-pasy samochodów osobowych przewożących co najmniej trzy osoby, bo niby czemu uprzywilejowane mają być taxi a tego rodzaju zbiorowe przewozy już nie?" a to co za dziwo?? kto to niby będzie kontrolował ja się pytam??? spójrzcie co się dzieje na trasie AK i moście Grota gdzie jest zakaz ruchu ciężarówek i TIRów w pewnych godzinach i co? i nikt sobie z tego nic nie robi!! przestańcie teoretyzować bo tylko więcej szkody tym narobicie i jeszcze zablokujecie bus pasy!! Chcecie coś zrobić pożytecznego to walczcie o poprawę komunikacji miejskiej w postaci np. wydłużenia linii tramwajowych! Czy wiecie że nie ma żadnej bezpośredniej linii tramwajowej z Woli przez Obozową do pętli na Młocinach? jak zwykle wszystko kończy swój bieg na pętli na Bemowie i znowu przesiadka...to skrócenie linii powoduje że ludzie muszą się bez sensu przesiadać i wydłuża to tylko czas przejazdu...takich paranoi jest więcej...ZTM skraca linie i zmusza ludzi do uciążliwych przesiadek wydłużających przejazdy!
|
# www2345 31.03.2018 11:36 |
|
Trasa S8 jest niewydolna, bo problemem jest źle zbudowany wezeł Powązkowska - tam jest wąskie gardło. Górczewska jest trasą międzydzielnicową i taką powinna pozostać. Wtłoczenia większego ruchu S8 nie wytrzyma. Jeśli już to należy uspokoić ruch na Obozowej - zwęzić jezdnie do szerokości jednego pasa , wprowadzić 30km/h i zbudować sieć szybkiego tramwaju z normalnymi przystankami.
|
# Karotka27 31.03.2018 18:12 |
|
Zlikwidować bus pasy !!!!!!!!!!!!!!!!!
|
# Korek 31.03.2018 18:22 |
|
Coś się obawiam, że Kukizowcom taka polityka się opłaci. Są mniej radykalni od ruchów miejskich. Ja im nie wybaczę wprowadzenia nazioli do Sejmu, ale dla wielu wyborców szerokość Górczewskiej może być ważniejsza.
|
# asai234 31.03.2018 20:25 |
|
Trasa N-S nie jest zapisana w planach finansowania rozwoju Warszawy do 2045 roku. Nie dyskutujmy o drodze, której nie będzie. Chyba że któraś z Państwa organizacji weźmie sobie to (ulice miejską na rezerwie pod N-S i S7) za cel i na sztandary. To ja wtedy rozumiem :-)
|
# Bemowianka 02.04.2018 21:50 |
|
Wreszcie rozsądny głos oparty na realiach i potrzebach mieszkańców. Mam dość głosów garstki społeczników broniących interesów wyłącznie swoich. To szczyt nieodpowiedzialności! Pamiętam Górczewską przed przebudową i to był koszmar. Teraz Bemowo jest nieporównywalnie bardziej rozbudowaną dzielnicą. Czy potencjalni nabywcy nowych mieszkań w okolicy metra wiedzą o lobby społeczników?
|
# JAK 1m 03.04.2018 09:57 |
|
Bardzo dobry artykuł.
|
# EwaB 03.04.2018 18:49 |
|
Panie Sebastianie, bardzo dobrze napisane. Mieszkam na Bemowie od 1993r. ( przez ponad 20 lat na Górcach przy Zaborowskiej, teraz - na Chrzanowie) i przeżyłam paraliż komunikacyjna na wąskiej Górczewskiej w czasach, gdy było mniej samochodów i nie istniały osiedla na zachód od Górc. To co proponują zwolennicy ograniczania ruchu samochodowego nie jest do końca przemyślane. Owszem należy ruch uspakajać, ale z głową. Jestem zdania, że należy ograniczyć ruch na Obozowej, ale nie na Górczewskiej. To jest ulica o kategorii drogi wojewódzkiej kierująca ruch poza Warszawę na obwodnicę i autostradę. Jeśli zostanie zmieniony charakter tej ulicy, to Bemowo utonie w korkach (stanie i Górczewska i w konsekwencji Połczyńska).
|
# Kukiz15-Bemowo 04.04.2018 22:00 |
|
Dziś byliśmy w RDOŚ - pośrednio jesteśmy stroną postępowania administracyjnego dot. wydania decyzji środowiskowej ws. przebiegu S7 przez Bemowo. Wielkie ukłony dla Mieszkańców Bemowa. Złożono 7 tys uwag w ramach konsultacji społecznych - to jakieś 5-6% wszystkich mieszkańców Bemowa. Jutro składamy uwagi do raportu środowiskowego z którym można się zapoznać na www ekokarty.pl/ wykaz/ rdos-warszawa/ index.php?rob= nowawyszukiwarka (wpisując 4200.8.2016 )
|
# Cookies 05.04.2018 08:16 |
|
Apeluję do szkodników z partii Amatorszczyzna'15, aby zaprzestali działań które mogłyby doprowadzić do niewybudowania trasy S7. Ta trasa, podobnie jak istniejąca już S8, umożliwi mieszkańcom Bemowa sprawne przemieszczanie się do innych dzielnic i niektórych miasteczek sąsiednich, jak też sprawne wydostanie się z Bemowa w kierunku Trójmiasta, Olsztyna, Bydgoszczy i Torunia. Jak można tego nie rozumieć!
|
# qvertz 06.05.2018 09:24 |
|
Zwężanie Górczewskiej, likwidacja ronda Dmowskiego, zwężanie Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich oraz Chałubińskiego. Takie pomysły budzą grozę. Zwłaszcza w kontekście zagęszczania powierzchni miejskiej poprzez budowę w ścisłym centrum kolejnych wieżowców. Jakoś tam trzeba będzie dojechać, gdzieś się zatrzymać. Warszawa jednak musi mieć, podobnie jak Paryż, szerokie arterie komunikacyjne w centrum, oraz wylotowe, które umożliwią sprawne poruszanie się między dzielnicami i na peryferie. "Uspokajanie" ruchu samochodowego to mrzonki. Metro nad Górczewską nie zmniejszy potoków samochodowych, bo niby dlaczego? Nie każdy będzie jeździł metrem. Przykład zwężania mamy na Świętokrzyskiej i jest to przykład negatywny, miasto się korkuje jeszcze bardziej niż kiedyś, bo brakuje pasów. Na Górczewskiej są wreszcie buspasy, ale zrobione nielogicznie, bo nie łączą się w żaden sensowny sposób z al. "Solidarności", co wydłuża w nieskończoność dojazd do pl. Bankowego. Warszawa nie będzie Wiedniem. Będzie miastem o wiele większym i potrzebuje wygodnych wielopasmowych komunikacyjnych arterii oraz przynajmniej dwóch następnych linii metra i kolejki obwodowej jak w Berlinie. Wtedy będzie miastem nowoczesnym, na miarę XXI wieku.
|
LINKI SPONSOROWANE