Forum › Bemowo
# michał 11.10.2012 10:04 |
|
Na Żoliborz jest tramwaj. Nie po to przedłużano linię z Nowego Bemowa do Broniewskiego, aby równolegle puszczać autobus. Inna sprawa to skandalicznie długie oczekiwanie na skrzyżowaniach w ciągu ul. Broniewskiego... To trzeba poprawić, zamiast zmieniać sprawdzone trasy autobusów. Bo obecna trasa 122 jest w porządku, co widać po liczbie pasażerów wsiadających/wysiadających na Kochanowskiego.
A 406 to pierwotnie jeździło na Chomiczówkę a jego ostatnia trasa przez Maczka, bez przystanku przy Al. Reymonta, z punktu widzenia mieszkańców Bielan była nieporozumieniem. |
# asai13 11.10.2012 19:04 |
|
406 przez kilka lat jeździło ze Starego Bemowa przez Nowe Bemowo a potem ul. Maczka, Powązkowską do Dworca Gdańskiego - w 20 min mogłam przedostać się do centrum Warszawy, zamiast jechać przez Wolę przez godzinę. To były piękne czasy :)
Czas się wyprowadzić z Nowego Bemowa, bo to są dziś komunikacyjne peryferia. Po co ludzie do centrum mają jeździć 20 min kiedy mogą godzinę? |
# Phi 30.10.2012 09:45 |
|
Artykuł brzmi sensacyjnie. Autobusy nie mają przystanka na Maczka ? Wystarczy zajrzeć w rozkład 180 -> Gen. Maczka. Ulica zaczyna się od wiaduktu nad trasą AK. Co do skrótu, to kilka lat temu razem ze zmianą trasy 406 zlikwidowali przystanek, zatem nius przestarzały. To była linia pośpieszna to miała mniej przystanków. ZTM ma rację, po co tam autobus. Z jednej strony ulicy działki, gdzie mało kto chodzi. Z drugiej ekrany blokujące dostęp do ulicy, zatem nie skorzystają z niego okoliczni mieszkańcy. Teraz mają autobus od Kochanowskiego. Zabrać im komunikacje, bo ktoś chcę jeździć szybciej.
|
# Chochol 28.10.2016 10:38 |
|
ZTM w fizyczny sposób wyciął wiaty przy Niedzielskiego i na rogu Maczka z Powstańców Śląskich. Pojawił się inny wątek autobusu 307 kiedyś z Chomiczówki, później chyba z Nowego Bemowa przez Wrocławską. Jechał Powązkowską, al. Prymasa Tysiąclecia, Wolską, al.Solidarności aż do Utraty, czyli pośrednio obejmował także swym zasięgiem osiedla Piaski, Koło i Ulrychów. Tymczasem w związku z budową metra na Woli ZTM kasuje E-2 i skraca 520 do Płockiej, jak również 167 do pętli Znana. Powstała propozycja będąca świetnym rozwiązaniem, a przynajmniej do momentu finalnego oddania do użytku II linii metra w 2023 roku na Bemowie, płynnego zastąpienia 167 przez 520 na odcinku Górczewska, Deotymy, Obozowa, Dywizjonu 303, Wrocławska, Powstańców Ślaskich, Conrada do pętli Chomiczówka, gdzie od 2008 czeka na nie miejsce. ZTM próbuje, wbrew woli mieszkańców, wepchnąć na Wrocławską wyprostowane przez Reymonta pokiereszowane, krótkie 184, zabierając je z Powstańców Śląskich i po cichu zlikwidować najdalej w następne wakacje. Podobny los grozi 112 w planach z 2015 roku skróconemu tylko do Conrada, czyli zabranemu z Bemowa. Logicznym postulatem pasażerów jest, że 112 i 184 zostają na Powstańców Śląskich po staremu, bo z budową metra na Woli nie kolidują, ale jadą częściej, a przyśpieszone 520 przez Chomiczówkę, Nowe Bemowo, Koło na zielonej fali dociera do centrum.
|
# Chochoł 28.10.2016 12:57 |
|
Przystanek Ogródki działkowe Bemowo na Powstańców Śląskich w stronę Reymonta leży już po stronie Bielan, ale jeśli ktoś chciał szybko popołudniu wrócić od Dworca Gdańskiego do domu to po prostu przechodził na drugą stronę ulicy od bemowskiej do bielańskiej wiaty i jechał dalej. Jeśli chciał szybko rano dojechać to wsiadał po drugiej stronie ulicy Maczka. Zarówno te jak usytuowane przy Niedzielskiego przystanki funkcjonowały w formule na żądanie, komu to przeszkadzało nie wiadomo chyba tylko ZTM?! Przyjechała silna grupa pod wezwaniem, ale to dopiero w ubiegłym roku o czym pisało Echo i wycieli wiatki diaksą do samej kostki Bauma. W tej chwili została jeszcze jedna przed skrzyżowaniem Maczka z Rudnickiego. Co ciekawe w tym kwartale przybyło ostatnimi czasy sporo nowych bloków po zlikwidowaniu tzw. małej Bartyckiej na wysokości Galla Anonima, czyli targowiska z armaturą wszelką itp. Po drugiej stronie Maczka też trwa właśnie kilkuetapowa budowa w miejsce dawnego Markotu. Jednakże teraz przynajmniej do ukończenia budowy II linii metra na Bemowie w 2023 roku, lub później jedyną realną alternatywą jest puszczenie 520 w miejsce skróconego 167 przez Deotymy, Wrocławską i Conrada.
|
# Chocho%u0142 31.10.2016 21:40 |
|
W obecnej sytuacji nawet skręcenie tej linii z Maczka w prawo i trasą AK na PKP Koło do ronda Zesłańców Syberyjskich wnosi wiele ożywienia na naszych peryferiach komunikacyjnych. Jak to ktoś symptomatycznie zauważył wcześniej na tym forum dyskusyjnym "cokolwiek do centrum, a nie ze wsi na wieś". 406 to jest kolejny numer autobusu, który zniknął z mapy miasta. Na ulicy Puławskiej jechały kiedyś dla przykładu trolejbusy z pantografami, a teraz same siedemset, czyli nie wszędzie ulegają dziwnym modom. Linie przyśpieszone miały w założeniu łączyć kilka dzielnic w jak najbardziej efektywny sposób. Ciekawostka przyrodnicza zaczerpnięta z Przewodnika historycznego po Bielanach autorstwa pana Jarosław Zielińskiego głosi, że już sto lat temu z terenu obecnej Chomiczówki podróżowali ludzie do pracy na Powązki, a przecież obecna ulica Księżycowa to tzw. Nowopowązkowska wyłożona jeszcze kocimi łbami, ale to już raczej po wojnie w tej chwili na odcinku od Kwitnącej w opłakanym stanie.
|
# Chochoł 03.11.2016 12:28 |
|
Oby ten napoleoński plan Pana Inżyniera wypalił, bo na razie to na Chomiczówkę chcieli wpakować kikut 112 na ulicy Żeromskiego dublujący 116 o czym ptaszki ćwierkały w ubiegłym roku. Ludzie to byli w takiej desperacji, że padały propozycje powrotu 520 w zamian za 116, a to jest linia turystyczna przez Trakt Królewski do Wilanowa, czyli takie srebro rodowe. Na makietce ZTM nie ma również autobusu nocnego N43. Pomysły są kosmiczne 121 do przez Powstańców Śląskich do przystanku Piastów Śląskich na pętle Nowe Bemowo, zamiast 112 i 167 wymyślił jakiś człowiek nie znający kompletnie lokalnych realiów. Jesteśmy permanentnie niedoszacowani w obliczeniach, bo wątpliwej klasy przyjemność gnieść się niczym śledzie w beczce w zapchanym do granic możliwości autobusie. Zamiast wzmocnić 184 odpowiednikiem okresowego 384 chcą je zgładzić wpychając na Wrocławską. Jedyną szansą na normalność jest wprowadzenie 520 w miejsce 167 na pętle Chomiczówka. ZTM tymczasem wyczarował na Moczydle tzw. Czarcią Zapadkę i grozi nam wszystkim nieustający Dzień Pieszego Pasażera.
|
# Seba 03.11.2016 13:59 |
|
Bemowo też liczy na Inżyniera i oczywiście na nowego Burmistrza.
|
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Znajdź swoje wakacje
Najnowsze informacje na TuBemowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.