REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# JarekOdAlika

19.02.2021 20:54

Miasto ma się sprzedać jak zwykła kur*a żeby tylko deweloper mógł wpier*olić 15 a może najlepiej 30 piętrowy moloch ?! Deweloperzy na Chrzanowie zabudują każdy skrawek ziemi ? W gdzie skwery, szerokie ulice, szpalery drzew ? Nic tylko beton i asfalt... opanujcie się! Nie robicie z bemowa getta !

# Jelonkowy

19.02.2021 21:15

Kolejny artykuł sponsorowany przez deweloperów. Urzędnicy najchętniej oddałby im wszystko, tylko jeszcze nie ma pozwolenia społecznego, więc robią takie podchody, że niby dołożą się do parkingu, a tak naprawdę, to świetny interes dla deweloperów. Im tylko zależy na sprzedaniu szybko dziury w ziemi, a miasto niech się później martwi, że nie ma szkoły, parku, ani innej zieleni. Prywatyzacja zysków, uspołecznianie strat.
Jak Warszawy - stolicy, nie stać na zbudowanie dwóch parkingów przesiadkowych przed stacjami metra, to coś tu chyba jest nie tak z zarządzaniem.

# Jelonkowicz ze stażem

19.02.2021 21:17

#JarekOdAlika napisał(a) 19.02.2021 20:54
Miasto ma się sprzedać jak zwykła kur*a żeby tylko deweloper mógł wpier*olić 15 a może najlepiej 30 piętrowy moloch ?! Deweloperzy na Chrzanowie zabudują każdy skrawek ziemi ? W gdzie skwery, szerokie ulice, szpalery drzew ? Nic tylko beton i asfalt... opanujcie się! Nie robicie z bemowa getta !

Przecież mowa o terenie, które miasto chce zbudować klocem P+R. Pomysł nie jest głupi.

REKLAMA

# Jelonkowicz ze stażem

19.02.2021 21:26

#Jelonkowy napisał(a) 19.02.2021 21:15
Kolejny artykuł sponsorowany przez deweloperów. Urzędnicy najchętniej oddałby im wszystko, tylko jeszcze nie ma pozwolenia społecznego, więc robią takie podchody, że niby dołożą się do parkingu, a tak naprawdę, to świetny interes dla deweloperów. Im tylko zależy na sprzedaniu szybko dziury w ziemi, a miasto niech się później martwi, że nie ma szkoły, parku, ani innej zieleni. Prywatyzacja zysków, uspołecznianie strat.
Jak Warszawy - stolicy, nie stać na zbudowanie dwóch parkingów przesiadkowych przed stacjami metra, to coś tu chyba jest nie tak z zarządzaniem.

Co do ostatniego zdania pełna zgoda. Warszawa jest fatalnie zarządzania od dawna. Reszta to bzdura. Skoro jest zapotrzebowanie na mieszkania, to one i tak gdzieś powstaną. Im więcej powstanie ich przy stacji metra, tym lepiej dla miasta. Pomyśl - jeśli uda się nad albo też obok P+R zbudować np. 600 mieszkań, to jest to całkiem spore osiedle 4-piętrowych na Chrzanowie czy Ożarowie, które nie powstanie albo powstanie dużo później. Dzieci z takiego osiedla i tak pójdą do naszych szkół (w wariancie ożarowskim nawet podatków ich rodziców na to nie będzie), będą jeździć samochodami do metra albo gdzie indziej, do osiedla na Chrzanowie trzeba będzie zbudować drogę, kanalizację itp. i to szybko. Z działki przeznaczonej na P+R można nawet sporo wyciągnąć (zależy na ile pięter się pozwoli) i dostać P+R a może jeszcze coś od dewelopera za darmo.

# Be Be

19.02.2021 21:43

#Jelonkowy napisał(a) 19.02.2021 21:15
Kolejny artykuł sponsorowany przez deweloperów. Urzędnicy najchętniej oddałby im wszystko, tylko jeszcze nie ma pozwolenia społecznego, więc robią takie podchody, że niby dołożą się do parkingu, a tak naprawdę, to świetny interes dla deweloperów.

W dzisiejszych realiach (CBA itd.) takie partnerstwo z miastem jest bardzo ryzykowne i nie sądzę, aby deweloperzy się do niego pchali. Większy interes ma Warszawa, bo mieszkania sprzedają się dziś jak ciepłe bułeczki i miasto mogłoby rzeczywiście z takiej działki sporo uzyskać, zarówno w gotówce jak i w aporcie.

# jkk

19.02.2021 23:23

Zbudujmy wieżowiec lub kilka wieżowców. Na dolnych kondygnacjach zróbmy parking dla pasażerów metra spoza Warszawy. Założenie, że mieszkańcy wieżowców będą mieć tak dobry dojazd, że nie będą na codzień korzystać z samochodów kryje w sobie pułapkę. Mieszkańcy tych wieżowców będą w większości posiadaczami samochodów, które gdzieś muszą garażować. Nadto, założenie że dojazd do szkół, miejsc pracy itp. stanie się extra z chwilą oddania kolejnej stacji drugiej linii metra jest niekoniecznie prawdziwe. Nie mamy jeszcze takiej sieci komunikacji publicznej jak np. w aglomeracji tokijskiej, gdzie sprawnie przemieszcza się 36 milionowa społeczność. Jeśli mieć będziemy przynajmniej 5 linii metra docierających do różnych zakątków miasta, będziemy mogli mówić o dobrej komunikacji. Póki co, pomysł przedstawiony w artykule doprowadzić może do powiększenia bałaganu parkingowego. Nawet na nowych osiedlach, np. w pobliskim rejonie Chrzanowa, pomimo wybudowania wymaganej przez władze miasta ilości miejsc postojowych, miejsca te nie są wykorzystane, kierowcy wolą parkować byle gdzie w pobliżu, oby za darmo. Nie ma obowiązku wykupienia miejsca na osiedlowych parkingach. Dopóki tak będzie, będzie wszechobecny bałagan.

REKLAMA

# max

20.02.2021 01:03

PIS chciał poszerzenia granic Warszawy, stworzenia twardego planu zagospodarowania przestrzennego zabezpieczającego tereny zielone i ucywilizowania stawianych osiedli. Warszawiacy jak widać zrobili sami sobie na złość wybierając Trzaskowskiego. Pytam się dlaczego ludzie z dzielnic satelitarnych i spoza Warszawy muszą przejeżdżać całą Warszawę jeśli mają prace biurową ? Ja ma się to do ekologi ? Dlaczego tereny należące do miasta w dzielnicach satelitarnych są wyprzedawane developera i nie są zabezpieczane pod biura ( miejsca pracy ) ?

# max

20.02.2021 01:04

PIS chciał poszerzenia granic Warszawy, stworzenia twardego planu zagospodarowania przestrzennego zabezpieczającego tereny zielone i ucywilizowania stawianych osiedli. Warszawiacy jak widać zrobili sami sobie na złość wybierając Caskowskiego. Pytam się dlaczego ludzie z dzielnic satelitarnych i spoza Warszawy muszą przejeżdżać całą Warszawę jeśli mają prace biurową ? Ja ma się to do ekologi ? Dlaczego tereny należące do miasta w dzielnicach satelitarnych są wyprzedawane developera i nie są zabezpieczane pod biura ( miejsca pracy ) ?

# żołnierz emeryt

20.02.2021 07:49

Skoro można wcisnąć 8-pietrowy "apartamentowiec" na małą działkę na ul. Topiel, to nie widzę przeszkód, by (obok przyszłego węzła przesiadkowego, tu gdzie mamy ogromną przestrzeń, a wokół wysokie bloki) było nawet 12 pięter. Jeśli 3-4 zajmie park and ride, to zostanie 8-9 pięter na mieszkania. Parkingi dla mieszkańców mogą być pod ziemią.

REKLAMA

# Nicolas

20.02.2021 08:44

"TU DEWELOPER"
Gazeta oferuje artykuly sponsorowane
Chcesz zrobic walek w miescie Zaplać nam a pomorzemy zrobić dobry grunt pod twoje dzoałania

# Jeb*ćPiS

20.02.2021 11:08

PiS nienawidzi Warszawy, bo nie może jej zdobyć! Chcą Warszawę wyrzucić z woj Mazowieckiego. Teraz robią wszystko aby utrudnić życie Trzaskowskiemu, tak samo działali względem Hanny! Precz z pisiorami, nigdy więcej rządów Kaczyńskiego w tym mieście.

# Bemowiak

20.02.2021 11:31

O, "Głos Dewelopera" znów przemówił. Wciąż za mało deweloperom kasy za mieszkania po 10 tysi za metr kwadratowy.

REKLAMA

# Mieszkaniec-

20.02.2021 13:12

Deweloper pewnie wybuduje tylko tyle ile będzie musiał. Ze 200 miejsc pod ziemią, a później postawi 20 piętrowy budynek, albo cały kompleks. Miasto straci grunt i nie będzie szans na rozbudowę parkingu. A pewnie wkrótce po oddaniu parkingu, mieszkańcy bloku zaczną protestować, bo hałas i smród, więc go zamkną. Miasto odda za bezcen grunt, a deweloper zarobi sporo kasy. Mafia deweloperska w natarciu.

# Juliaab

20.02.2021 19:48

Czy ktoś jeszcze myśli o korytarzach napowietrzających? Nie sądzę. Wolna amerykanka. JWC przy Al. Prymasa Tysiąclecia.... Wieżowce przy Człuchowskiej.... no to zabudujmy jeszcze wlot powietrza od strony Górczewskiej
Sami Warszawiacy zgotowali sobie ten los i trwa to nadal a smog w mieście narasta.....i trwa w najlepsze republika deweloperów

# Miłujcie się

20.02.2021 21:21

#Jeb*ćPiS napisał(a) 20.02.2021 11:08
PiS nienawidzi Warszawy, bo nie może jej zdobyć! Chcą Warszawę wyrzucić z woj Mazowieckiego. Teraz robią wszystko aby utrudnić życie Trzaskowskiemu, tak samo działali względem Hanny! Precz z pisiorami, nigdy więcej rządów Kaczyńskiego w tym mieście.
Typowa mowa nienawiści. Nie ma to zgody.

REKLAMA

# dfgh

21.02.2021 15:32

Efekt będzie taki, że deweloper nie zrobi wymaganej liczby parkingów oraz mieszkańc nie będą kupować miejsc w garażu. W efekcie mieszkańcy zajmą prawie calą część parkingu PR.

# lutek

21.02.2021 17:03

a może tak zbierze podatki od nieruchomości a potem dopiero płacz ze brak kasy ,dużo ludzi jeszcze nie dostało za 2020 podatku a miasto powinno już wysłać za 21r,jaki gospodarz takie kłopoty

# Kernel

21.02.2021 19:43

Śmiałem się jak pisaliście w komentarzach "Kolejny artykuł sponsorowany przez deweloperów".
Teraz przyznaje Wam rację.
Ten portal schodzi na psy. Już kasa z reklam nie wystarcza ?
Zapomnieliście w artykule napisać że sponsorowany, i który developer jest zainteresowany inwestycją.

REKLAMA

# Andrzej K.

21.02.2021 21:59

#Kernel napisał(a) 21.02.2021 19:43
Zapomnieliście w artykule napisać że sponsorowany, i który developer jest zainteresowany inwestycją.

Głupoty piszesz. Deweloperzy kredytują inwestycje w bankach. Przy takiej koncepcji nikt im nie da kredytu, bo nie ich teren i nie da się obciążyć KW. Oczywiście są firmy, które mają własnej kasy na tyle dużo, żeby na to wyłożyć, ale dziś, gdy mieszkania idą jak pączki w tłusty czwartek, to kupują tanią ziemię gdzieś za Warszawą, stawiają osiedle, które sprzedaje się na pniu, więc po co mieliby się bawić w jakąś niepewną umowę z miastem? Jak skończy się hossa na rynku mieszkań, to może.

# jkk

21.02.2021 23:01

Problem tkwi w tym, że miasto chce rozwijać się niekoniecznie za własne pieniądze. To, między innymi, deweloperzy za pieniądze przyszłych mieszkańców budują nowe ulice, jeśli się uda wynegocjować to miastu deweloperzy zbudują też część innej infrastruktury. Władze miasta niekoniecznie działają zawsze optymalnie w stosunku do potrzeb czego przykładem choćby zakup działki pod szkołę na Szeligowskiej. Mamy też niekompatybilne przepisy choćby tego rodzaju, że w planie miejscowym określa się ilość wybudowanych miejsc parkingowych a nie ma obowiązku ich wykupienia. Ludzie mają adresy zamieszkania a ich samochody są bezdomne. W efekcie, jeśli pojawi się parking dla potrzeb pasażerów metra, może okazać się, że zostanie on okupowany przez pojazdy okolicznych mieszkańców. Budowa wieżowców spowoduje niewątpliwie wzrost ilości pojazdów należących do mieszkańców najbliższych okolic, milion procent pewności, że część tych pojazdów będzie bezdomna. A jeszcze coraz częściej mamy do czynienia z pojazdami na wynajem, gdzie one mają parkować nie wie nikt.

# zjelonek

22.02.2021 10:11

"Na dole parking, na górze mieszkania"
Powinno być jeszcze :
Po środku żłobek, przedszkole i podstawówka ( z salą gimnastyczną i basenem ) . Na dachu park z wybiegiem dla psów.
Jak jakiś deweloper na to pójdzie to niech dorzuci jeszcze gratis kościół i tężnię.
I wtedy może nawet budować nad Górczewską.
Co to za miasto w którym władze myślą tylko żeby wyborcy tylko mieli gdzie spać i zaparkować swoje samochody ?
Kuala Lumpur ?
Ja wolałbym Oslo.

REKLAMA

# DBC

22.02.2021 14:53

"nowi mieszkańcy mieliby tak dobry dojazd metrem, że nie korzystaliby na co dzień z samochodów."
Mhm. Tak jak biurowiec tuż nad stacją metra Wilanowska, koło pętli autobusowej i tramwaju, ma tak dobry dojazd komunikacją miejską, że nie potrzebuje parkingu.
A nie, chwila, zajęli swoim parkingiem cały skwerek plus dodali miejsca parkingowe przy ulicy. Taka mentalność.
Dodam jeszcze, że np. tuż przy stacji metra Stokłosy stoją nowe bloki, w których kilka dolnych pięter zajmują parkingi. Powtórzę: TUŻ przy stacji metra. Samochodoza to stan umysłu. Stojący kawałek dalej piętrowy parking P+R często prawie pusty.

# xxx

22.02.2021 15:30

#DBC napisał(a) 22.02.2021 14:53
Dodam jeszcze, że np. tuż przy stacji metra Stokłosy stoją nowe bloki, w których kilka dolnych pięter zajmują parkingi. Powtórzę: TUŻ przy stacji metra. Samochodoza to stan umysłu. Stojący kawałek dalej piętrowy parking P+R często prawie pusty.

Miejsca parkingowe wynikają z zapisów planu miejscowego. Muszą być.

# jkk

23.02.2021 12:36

Między wierszami artykułu zawarta jest wiadomość za czyje pieniądze ma zostać zbudowany parking. No bo skoro nie zrobi tego miasto tylko deweloper to wiadomo kto za to zapłaci. Finalnie odbije się wszystko na cenie mieszkań, które i tak są niesamowicie drogie. Chyba, że popełniam jakiś błąd w rozumowaniu albo o czymś nie wiem...

REKLAMA

# Zjelonk

25.02.2021 19:20

#żołnierz emeryt napisał(a) 20.02.2021 07:49
nie widzę przeszkód, by (obok przyszłego węzła przesiadkowego, tu gdzie mamy ogromną przestrzeń, a wokół wysokie bloki) było nawet 12 pięter.
Ja akurat tam widzę najbliżej 3 pietrowe bloki.

# Gucio

16.03.2021 13:35

Nie rozumiem może ktoś mi wytłumaczy. Gminie czy miastu się nie opłaca a prywatnemu inwestorowi czyt. Deweloperowi już się opłaca ? A może jest tak że to właśnie bardzo dobry biznes i należy to oddać prywaciarzom za małe co nieco ;)

# Romano

02.12.2021 10:40

Wszystko powyżej to kłótnia o nic - zwykli ludzie nie znają się na nowej architekturze, oceniają tylko to co do tej pory widzieli.
A nowe osiedla powstające na dalekim Bemowie które jest wspaniale płaskie, powinny wyglądać tak:
- garaże powinny być na poziomie od -2 do +1 (razem 4 poziomy).
- drobne sklepy na poziomie +2.
- od poziomu +3 w górę mieszkania.
- bloki wysokie - 15 pięter minimum, a optymalnie 20-25.
- duże odstępy między blokami
- ulice główne, ulice osiedlowe, dojazdy do garaży itp - wszystko na poziomie 0.
- i teraz kluczowa sprawa: wszystkie ulice ZAKRYTE, dosłownie od bloku do bloku płaska powierzchnia skrywająca pod spodem ulice. (konstrukcja przypominająca most ale z niewielką nośnością)
- piętro +2 widoczne z zewnątrz staje się parterem
- powyższa konstrukcja pokryta cienką warstwą ziemi, drobną roślinnością, trawnikami, chodnikami itp - służy ludziom nie budynkom czy pojazdom
Proste, i wcale nie takie drogie. Mieści P&R pod ziemią. Daje niewyobrażalną ilość przestrzeni zielonej dla ludzi. Chowa ruch uliczny i parkingi przed wzrokiem. To jest przyszłość i taką ideę należy dopracowywać, a nie wykłócać się o pierdoły.

REKLAMA

Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break