REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Forum Bemowo

REKLAMA

# jkk

14.04.2022 15:23

Nie liczył bym na wybudowanie w najbliższych kilku latach planowanego na Chrzanowie odcinka 2 linii metra.
Zabudowa Chrzanowa trwa w najlepsze, najgorzej jest z dojazdem do nowych osiedli. Główną ulicą jest Batalionów Chłopskich, choć jest ona wąska i, beznadziejnie głupią decyzją administracyjną, przeznaczona na parking w miejscu dawnej ścieżki rowerowej, musi przenosić znakomitą cześć ruchu pojazdów z całego terenu, nadto niemal cały ruch pieszy mieszkańców okolicznych osiedli i pacjentów przychodni odbywa się tą ulicą.
Sytuację może nieco złagodzić oczekiwane zapewne już niebawem wybudowanie brakującego odcinka ulicy Orlinskiego. Autobus linii 249 mógłby wówczas zostać uzupełniony przez jadący od pętli Gorczewska Lazurową, Orlinskiego, Coopera w stronę Szeligowskiej, innymi słowy odwrotnie niż obecną trasą 249. Ale oczekiwać też można niebawem przedłużenia Batalionow Chłopskich do budowanego osiedla a może nawet aż do S8, tam też niebawem mógłby przydać się autobus.
Szeligowska w obecnej postaci może jedynie udawać ulicę spełniająca warunki dogodne dla komunikacji publicznej. Może sytuacja poprawi się dopiero po wybudowaniu przedłużenia Człuchowskiej do skrzyżowania Rayskiego z Szeligowska?
Jeszcze przez kilka lat ruch na obszarze Chrzanowa odbywać się będzie w większości prywatnymi środkami lokomocji mieszkańców z marginalnym jedynie udziałem komunikacji publicznej.

# Marian

14.04.2022 15:52

Czask z Puchalskim zrobią im rowerostradę i morda w kubeł. W Korei chodzą na piechotę i nie narzekaja. Trzeba być EKO.

# Ja tu nie przyjechalem

14.04.2022 19:54

Chłopki kupili za dziadowa miedzę mieszkania na patodeweloperskim osiedlu i teraz niema jak dojechać do korpo

# ŁowcaStulejki!

14.04.2022 21:34

Uwaga na "Ja tu nie przyjechałem" to lokalny forumowy troll, większość zna go jako Stulejkę :D. To zakompleksiony piwniczak :). Won Stulejko do swojej nory !

# nnn

14.04.2022 23:47

#ŁowcaStulejki! napisał(a) 14.04.2022 21:34
Uwaga na "Ja tu nie przyjechałem" to lokalny forumowy troll, większość zna go jako Stulejkę :D. To zakompleksiony piwniczak :). Won Stulejko do swojej nory !
Stulejka do defekt fujarki.

REKLAMA

# Pan M

15.04.2022 01:34

Linia 249 jest optymalna dla obsługi kameralnych osiedli Chrzanowa. Pamiętam, że jeszcze w roku 2016 gdy rodził się zamysł doprowadzenia połączenia autobusowego na Chrzanów, zwracałem uwagę na sposób organizacji ruchu i kierunku jazdy autobusu na okrężnej linii lokalnej. Szczęśliwie wybrano rekomendowany przebieg wpisujący się w architekturę podróży. Niestety rozwiązania nie uzupełniono jednokierunkową organizacją z właściwym wyborem kierunku ruchu na ul. Coopera plus kontraruch rowerowy, jednostronne (po prawej stronie) parkowanie równoległe i anyzatoki na przystankach, co skutkuje utrudnieniami w ruchu autobusów. Generalnie jednak, linia 249 jest modelowym rozwiązaniem i powinna ona funkcjonować w niezmienionym kształcie docelowo, również po uruchomieniu metra w tym rejonie. O ile przebieg linii i klasa pojemności taboru jaki pracuje na 249 nie budzi zastrzeżeń, o tyle korekty wymaga dostępność czasowa połączenia. Linia powinna kursować przez cały tydzień. W dni powszednie z częstotliwością 12 - 15 minut zwiększoną w godzinach szczytu porannego do odpowiednio 6 lub 7-8 minut. W soboty niedziele i święta co 30 minut - z okresowym wzmocnieniem do 15 min. w soboty w godz. 8 - 12.

# Ja tu nie przyjechalem

15.04.2022 08:25

#ŁowcaStulejki! napisał(a) 14.04.2022 21:34
Uwaga na "Ja tu nie przyjechałem" to lokalny forumowy troll, większość zna go jako Stulejkę :D. To zakompleksiony piwniczak :). Won Stulejko do swojej nory !
dlaczego uwaga? Prawda w oczy kole że z miasta zrobiliście chamowo?

# jkk

15.04.2022 11:36

Czy linia 249 jest optymalna dla obsługi chrzanowskich osiedli? I tak i nie. Na Rayskiego czy Coopera w autobusie nigdy jeszcze nie widziałem więcej niż kilku pasażerów, zatem autobusiki jakie kursują np. po Grodzisku byłyby bardziej optymalne, być może chodzi o to aby ZTM miał do dyspozycji ograniczoną ilość rodzajów pojazdów. Sam przebieg trasy linii 249 też nie zaskakuje z uwagi na ograniczoną sieć ulic.
Potrzeby rozwoju sieci komunikacji publicznej na Chrzanowie znacznie wzrosną z chwilą wybudowania szkoły na Szeligowskiej ale do tego czasu obecne chrzanowskie dzieci zdążą zapewne założyć własne rodziny i wynieść się w inne strony.
Tak na marginesie, skoro mowa o komunikacji m.inn. na Coopera. Ulica ta objęta jest planem miejscowym Chrzanów 2 z grudnia 2004 roku jako 13KL. Zgodnie z planem, który z definicji tworzy najwyższe prawo w obszarze obowiązywania, w liniach rozgraniczających ulicy należy zaprojektować ścieżkę rowerową a także jest obowiązek nasadzenia szpaleru drzew. Dla mieszkańców przylegających osiedli plan przewiduje na terenie tych osiedli 1,5 miejsca garażowego/postojowego na każde mieszkanie.
Jaka jest rzeczywistość? Ścieżkę rowerową zaprojektowano a po kilku latach skasowano, miejsca postojowe i garażowe wybudowano na terenie osiedli, znaczna ilość tych miejsc jest niewykorzystana, część jeszcze niewykupiona a samochody mieszkańców parkują na ulicy. Często, aby przejechać 600 metrowy odcinek Coopera od Gorczewskiej, należy kilka razy odczekać aby przepuścić pojazdy jadące w przeciwnym kierunku.
Na około 300 metrowym odcinku Coopera od Batalionów Chłopskich do przychodni, zbudowanym w trybie ZRID, zignorowane zostały ustalenia planu miejscowego - to taka luka w naszym prawie, w efekcie nie ma ścieżki rowerowej, szpaleru drzew a połowa chodnika stała się miejscem postoju samochodów, których kierowcy opuszczając pojazdy w większości zmierzają w stronę Batalionow.
Brakuje przepisu nakazującego posiadanie przez właściciela pojazdu miejsca do jego parkowania. Na Coopera, aby autobus mógł jeździć bez przeszkód, zmieniono specjalnie organizację ruchu, w tym stworzono miejsca do parkowania po zachodniej stronie ulicy. Dla kogo, skoro na osiedlach przeznaczone dla mieszkańców miejsca stoją puste?
Ten problem dotyczy całego Chrzanowa, była okazja aby w okolicach nowych osiedli na Chrzanowie nie dopuścić do kłopotów związanych z parkowaniem.

# Pan M

15.04.2022 12:12

Dlatego ulica powinna być jednokierunkową (z południa na północ) a miejsca postojowe powinny być zlokalizowane po wschodniej stronie ulicy. W miejscach przystanków powinny być wykonane anyzatoki. Czy mikrobus byłby lepszy niż autobus klasy MIDI? Pozostaję w przekonaniu że nie, a słabe napełnienia są wynikiem fatalnej częstotliwości. Przy poprawie oferty, frekwencja wzrośnie do poziomu uzasadniającego kursowanie autobusów 9-10 metrowych. Wzdłuż ulicy nie powinna powstać wydzielona droga dla rowerów. Ulice powinny utrzymać lokalny charakter z ruchem rowerów na jezdni, a cały Chrzanów powinien być strefą 30 (w obszarze wyznaczonym ulicami Lazurową -Szeligowską - Serwisową - Górczewską z wyłączeniem tych ulic).

# PanP

15.04.2022 12:48

Biorąc pod uwagę to że na metro trzeba będzie jeszcze długo czekać, uważam że autobusy linii 249 powinny dojeżdżać do najbliższej stacji M2. Myślę że byłaby to duża zacheta do podróżowania komunikacją, nawet przy obecnej częstotliwości kursowania.

REKLAMA

# jkk

15.04.2022 13:51

Jeden kierunek ruchu na Coopera na obecną chwilę nie ma racji bytu. Chcąc dostać się do domu, w skrajnym przypadku należałoby wykonać 2,5 kilometrową pętlę. Inna szansa pojawi się z chwilą zbudowania brakującego odcinka Orlinskiego, wtedy też można uruchomić autobus w przeciwną stronę a nawet przedłużyć trasę takiego pojazdu: pętla Gorczewska, Lazurowa, Orlinskiego, Coopera, Rayskiego, Szeligowska, Lazurowa, Czluchowska, Powstańców Śląskich, Gorczewska, pętla Gorczewska. Taki autobus zawiezie ludzi z pętli do przychodni, mieszkańców chrzanowskich osiedli bliżej domów, tychże mieszkańców do stacji metra, ratusza itp. O uczniach przyszłej szkoły na Szeligowskiej nie wspomnę.
Co do parkowania na ulicach, uważam je za dopuszczalne w ograniczonym zakresie - w wyznaczonych jedynie miejscach, np. pojedynczych lokalizacjach w pasie przyulicznej zieleni, oraz w ograniczonym czasie.
Choć plan miejscowy nakazuje zaprojektowanie (nie mylić z budową) ścieżki rowerowej w liniach rozgraniczających ulicy a pierwotnie ścieżkę stworzono w połączeniu z chodnikiem, jestem za jazdą rowerzystów ulicą.
Strefę 30 ciekawie zrobiono na Batalionów, z zachodu na wschód są ograniczenia do 30, w przeciwną stronę, gdzie jest bardziej niebezpiecznie z uwagi na parkujące samochody takich ograniczeń nie ma. Zresztą, i tak mało kto tych ograniczeń przestrzega.

# lideksynubeka

15.04.2022 15:11

Typowa logika platfonsiaków;stawiamy na komunikację zbiorową,więc budujemy ulice nie nadające się do komunikacji zbiorowej. Rzeczywiscie,najwyższym osiągnięciem POstępu będzie rower. Niech leminżeria zapierdziela na rowerze do lekarza ze złamaną nogą albo od lekarza po aborcji. W śniegu i mrozie

# Mieszkajaca na Coopera

16.04.2022 06:41

To jest ciche osiedle z małymi , wąskimi uliczkami u i taka komunikacja powinna pozostać. Przeciez nie macie zamiaru poszerzyć ulic kosztem zabudowy osiedla????Czyje to pomysły? Chyba tylko ludzi z zewnątrz, którzy chcą na skróty dojechać z Ursusa na Bielany alternatywną trasą wciskając się na czyjes osiedle.Juz teraz po południu nie można wyjechać z garażu, bo cwaniacy robią sobie tranzyt przez Coopera.

# Pan M

16.04.2022 10:57

@PanP: Oczywiście że tak. Nie wspominałem o tym, bo byłem przekonany, że na dzień dzisiejszy 249 podobnie jak 149 i inne linie peryferyjne w tym podmiejskie, zostało wydłużone czasowo do najbliższej stacji metra. Docelowo oczywiście Os.Górczewska - Lazurowa, Szeligowska, Coopera - Os. Górczewska na zasadach jakie przedstawiłem we wcześniejszym komentarzu.

# Pan M

16.04.2022 11:18

@jkk: Organizacja jednokierunkowa w siatce lokalnych ulic jest najlepszym rozwiązaniem. Ważny jest wybór kierunku ruchu tak, aby z jednej strony minimalizował niedogodność związaną z wydłużonym dojazdem, a z drugiej ograniczał przejazdy tranzytowe. Obszary osiedli pełnią przede wszystkim funkcję mieszkalną i funkcja komunikacyjna celowo powinna być ograniczona jedynie do zaspokajania potrzeb mieszkańców. Nadłożenie (i to tylko w skrajnym przypadku) kilometra, to cena spokoju. Dwukierunkowy ruch autobusu w sieci ulic osiedli jest nieefektywny, zwłaszcza gdy mówimy o linii lokalnej. Obecny przebieg linii jest optymalny, a ze względu na wybrany kierunek jazdy - wręcz modelowy.

REKLAMA

# jkk

16.04.2022 13:43

Pan M.
Wyobraźmy sobie kogoś jadącego od strony Babic do swojego mieszkania na Coopera 50 metrów od Gorczewskiej. Zamiast owych 50 metrów kierowca musi zrobić rundę przez Lazurowa, Batalionow i Coopera, to w sumie niemal 2,5 km. Jeśli powstanie brakujące 80 metrów Orlinskiego ta runda zmniejszy swą długość o połowę i to już zacznie mieć sens.
Po powstaniu szkoły na Szeligowskiej jej uczniami staną się również dzieci z Coopera. Autobusem z Szeligowskiej dostaną się po zajęciach do domu, tylko jak dostaną się do szkoły jeśli Coopera byłaby jednokierunkowa?
Zgadzam się, że organizacja jednokierunkowa w siatce lokalnych ulic bywa optymalnym rozwiązaniem, rzecz w tym aby siatka ulic była dostatecznie gęsta.

# Pan M

16.04.2022 14:25

Ulica Orlińskiego bezdyskusyjnie musi powstać. Jeżeli zaś chodzi o połączenie autobusowe w kierunku Szeligowskiej, linia 249 jest osiągalna na ulicy Lazurowej. Dojście do przystanków przy Górczewskiej lub Szobera, to zaledwie 200 - 300 metrów, a więc parametr ma wartość modelową. Co więcej, w takim układzie dojście z Chrzanowa do autobusu w kierunku Szeligowskiej jest bezpieczne i nie wymaga przekraczania ul. Lazurowej - co z punktu widzenia bezpieczeństwa dzieci ma fundamentalne znaczenie. Należy pamiętać, że głównym celem linii, jest jednak skomunikowanie Chrzanowa z metrem lub tramwajami. I w świetle powyższego kierunek jazdy autobusów 249 ma również dużą zaletę - wpisuje się w program podróży. Dojazd do metra (podróże do pracy) odbywa się najprostszą drogą (priorytet czasu), zaś powrót umożliwia zrobienie zakupów .

 weronika23kl

16.04.2022 17:20

Linia 249 nie jest optymalna bzdury. Poszerzanie ulic też nie wchodzi w grę. Tu w ogóle nie za dużo da się zrobić, taka zabudowa
Brzmi ciekawie
https://www.ogloszenia24m.pl/

# Pan M

16.04.2022 17:52

Jeśli zamieszczane treści pod zlinkowanym adresem są tak merytoryczne jak ocena przebiegu linii 249, to zaglądanie tam nie ma sensu.

# jkk

16.04.2022 18:29

Zatem inny przykład. Dzieciarnia z osiedla VL ma do przystanku przy Szobera trochę dalej. Do przystanku przy Lazurowej/ Batalionow to już około 600 metrów z przejściem przez ulicę. 200 metrów dalej jest do skrzyżowania Szeligowskiej z Rayskiego a stąd już tylko kawałek do szkoły. Zresztą dzieciarnia radzi sobie całkiem nieźle pomagając sobie za pomocą wrotek, rowerów, hulajnóg i innych wynalazków. Zanim jednak nasze władze zbudują szkołę, może pojawić się inne rozwiązanie np. ruchomy chodnik długi na kilkaset metrów, wzorem istniejących na chińskich dworcach lotniczych. A tak serio, szkoda ze władze Bemowa nie skorzystały z oferowanej im możliwości nabycia działki pod szkołę przy Batalionow, co pozwoliło by zamknąć temat dojazdu chrzanowskich dzieci do szkoły. Spokojnych świąt.

REKLAMA

 weronika23kl

16.04.2022 19:02

I #jkk bardzo merytorycznie ci wytłumaczył co i jak ...............

# Pan M do jkk

16.04.2022 20:18

Skutki urbanistyki łanowej. Naturalnie że szkoła podstawowa powinna znajdować się wewnątrz struktury urbanistycznej opartej o siatkę ulic, lub ulic i traktów pieszych. Wówczas szkoła byłaby po prostu w strefie dojścia. Bez ruchomych chodników.

# Pan M

16.04.2022 20:34

@weronika23kl: fakt, mój błąd że odpowiedziałem na zaczepkę. Na portalu niegdyś będącym otwartym forum mieszkańców, od wielu lat toczy się jakiś brutalny spór - mam wrażenie pewnych grup interesu - lub przynajmniej lobbing i agresywny marketing. Nie mam ochoty w nim uczestniczyć. Bez odbioru.

# Panjan

20.04.2022 21:32

O czym tu piszecie? Jaka szkoła? Szkoła na Chrzanowie nie powstanie przez kolejne 10 lat. Władze miasta kupiły działkę bez mediów i nikt nie chce zapłacić za ich podłączenie. Sprawa ciągnie się już od ładnych kilku lat. Sytuacja patowa. A oczywiście, że szkoła powinna być zlokalizowana w środku osiedla a nie na skraju. To jakiś idiotyzm. Decydenci z ratusza nie mają pojęcia o urbanistyce.

# jkk

21.04.2022 09:40

W moim przekonaniu lepszym rozwiązaniem bylby autobus kursujący z pętli Górczewska najprostszą drogą do przychodni na Coopera, niestety deweloperzy nie popisali się i nie zbudowali miastu dojazdu do Coopera w postaci ulicy Orlińskiego. W tej sytuacji, zamiast przejażdżki autobusem 249, większość pacjentów wybiera dojazd innym autobusem do skrzyżowania Lazurowej z Batalionów i dalej spacer w stronę przychodni wśród parkujących na chodnikach pojazdów, mijając po drodze tłumy mieszkańców idących w przeciwną stronę, gromadki dzieci na wrotkach, hulajnogach czy rowerkach. Gdyby władze dzielnicy nabyły pod szkołę działkę w strefie dojścia uczniów do tej szkoły, ta szkoła już by miała szansę funkcjonować.
Dalej zamierzam lobbować za rozwiązaniem w obszarze Chrzanowa w postaci: jezdnie dla samochodów, chodniki dla pieszych, parkingi dla pojazdów mieszkańców na terenie osiedli.
Aby komunikacja zbiorowa mogła tutaj lepiej funkcjonować, musi zostać stworzona sieć ulic, na to trzeba będzie jednak jeszcze trochę poczekać.

REKLAMA

# Pan M do jkk

21.04.2022 14:31

Więc musi Pan zdać sobie sprawę, że będzie to lobbing szkodliwy.

# jkk

21.04.2022 17:27

Proszę zatem, Panie M, zapoznać się z planem miejscowym Chrzanów 2 oraz z Warunkami Zabudowy dla osiedli przylegających do Batalionów. W/w dokumenty nakazują obowiązek zapewnienia potrzeb parkingowych na terenie działek należących do inwestorów,poza pasem drogowym ulic. Wjazd na posesje od strony Batalionów. Stojące obecnie pojazdy na zorganizowanych przed wyborami samorządowymi miejscach postojowych na miejscu byłej ścieżki rowerowej przy Batalionów będą sobie musiały znaleźć nowe miejsce aby zrobić miejsce na planowaną ulicę i wjazdy na tereny posesji. Może wtedy piesi na chodniku będą mogli bezpieczniej się przemieszczać.
Tłum samochodów z Orlińskiego będzie musiał zniknąć z chwilą wybudowania ostatnich 80 metrów tej ulicy, która stanie się alternatywną trasą dla pacjentów przychodni.
Stojące na chodniku przy Coopera pojazdy zaczną stanowić dużą przeszkodę dla pieszych, których ilość przybędzie z chwilą oddania nowego osiedla. Itd...,itp...

# Pan M do jkk

21.04.2022 17:52

Zatem najwyższa pora zmienić plany zagospodarowania przestrzennego.
Choćby z powodu tej nieszczęsnej ścieżki rowerowej.

# jkk

21.04.2022 20:25

Problem polega na tym, że plan miejscowy jest obowiązującym prawem. Nieszczęsna ścieżka rowerowa na Batalionów nie występuje. Jest za to obowiązek zapewnienia pełnych potrzeb parkingowych na działce inwestora, co w mojej ocenie stanowi zakaz parkowania dla wszystkich
Nie ukrywam, że moją intencją jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom ruchu,zdarzało się bowiem,iż młodzieniec na wrotkach lądował na masce samochodu wjeżdżającego na posesję..

# Pan M

21.04.2022 22:16

Bezpieczeństwo ruchu drogowego ważna rzecz, natomiast leczenie kaca klinem nie jest dobrą metodą eliminacji problemu. Obecny chaos spowodowany jest fatalnymi rozwiązaniami, a Pan chce forsować ich dalsze wdrażanie w zgodzie z planem??? Po drugie wprowadzanie komunikacji innej niż obecna linia 249 na kameralne ulice Chrzanowa jest niedopuszczalne, zaś zmiana przebiegu samej linii - marnowaniem jej potencjału.

REKLAMA

# jkk

22.04.2022 09:50

Właśnie z uwagi na bezpieczeństwo należy doprowadzić do sytuacji w której parkujące pojazdy nie będą stanowiły przyczyny wypadków. Na terenie chrzanowskich osiedli jest dużo wolnych miejsc a pojazdy mieszkańców parkują na ulicach, chodnikach,okolicznych polach itp. Gdyby spowodować przeniesienie pojazdów mieszkańców na osiedlowe parkingi możliwe stało by się poszerzenie chodników dla potrzeb pieszych oraz uwolnienie jezdni dla pojazdów. Dla pojazdów "nadmiarowych" można by szukać miejsc do parkowania w najbliższej okolicy, np. na Szeligowskiej stworzono już parking płatny.
Chrzanów to teren gdzie można uporządkować sprawę parkowania, inaczej niż w centrum miasta gdzie miejsca na to jest niewiele. W prawie miejscowym usiłuje się ten problem rozwiązać przez umieszczenie pojazdów mieszkańców na terenie osiedli. Miasto usiłuje tym sposobem zaoszczędzić wydawania pieniędzy na budowę szerokich arterii i darmowych parkingów.
Ustanowienie docelowego rozwiązania komunikacji publicznej stanie się możliwe dopiero po wybudowaniu nowych ulic, do tego czasu każde rozwiązanie to tylko prowizorka.

# Pan M

23.04.2022 14:11

Absolutnie nie. Ruch na osiedlu powinien być uspokojony, ulica Coopera jednokierunkowa z parkowaniem równoległym, a linia 249 zachowana w obecnej formie i kursować ze zwiększoną częstotliwością. Chrzanów ma wiele wad w obszarze transportu i urbanistyki, ale paradoksalnie byłoby gorzej, gdyby kolanem dopychano zaplanowane rozwiązania.

# jkk

23.04.2022 16:15

No to zostajemy, Panie M, przy swoich zdaniach. Ja uważam, że autobus 249 nie jest w stanie obsłużyć chrzanowskich osiedli, których ilość wciąż rośnie. Za chwilę BI odda swoje osiedle, niemal w szczerym polu, daleko od przystanku linii 249 nazwanego "Przychodnia" - najbliższego od osiedla. Osiedli o podobnej lokalizacji w stosunku do najbliższego przystanku powstanie w najbliższych latach więcej.
Dlatego trzeba mieszkańcom chrzanowskich osiedli dać możliwość przemieszczania się na rowerach, wrotkach, hulajnogach oraz pieszo. Na osiedlach mieszkają i mieszkać będą młodzi ludzie, dlatego trzeba przewidywać obecność dużej populacji dzieci co już zresztą jest faktem. Czy parkingi na chodnikach ułatwiają matkom pchanie wózków z dziećmi? Sam widziałem jak pasażer samochodu parkującego na chodniku otworzył drzwi tuż przed dzieckiem jadącym do szkoły rowerem. Czy czekamy aż zdarzy się nieszczęśliwy wypadek i wtedy zaczniemy szukać winnych?
Miejsca parkingowe na terenie większości osiedli stoją niewykorzystane a pojazdy mieszkańców utrudniają ruch na wąskich uliczkach i na chodnikach. Specjaliści od komunikacji z uporem twierdzą, że genialnym rozwiązaniem jest ulica jednokierunkowa z równoległym parkowaniem. Kto ma parkować na Coopera tak przemienionej? Przychodnia ma swój parking, mieszkańcy osiedli swoje. Na Rayskiego np. są miejsca ogólnodostępne, nie trzeba zgadywać że korzystają z nich mieszkańcy osiedla, dla gości czy interesantów miejsc brak.
Przyjęta pierwotnie koncepcja organizacji ruchu, mam na uwadze w szczególności obszar Chrzanow2, została już częściowo zmieniona. I te zmiany, kosztujące trochę publicznych pieniędzy, dalej będą ulegały zmianom - przykładem choćby chodnikowy parking na Batalionów. Gdyby postawić od razu na rozwiązanie docelowe, koszty byłyby mniejsze i byłby porządek. A mieszkańcy osiedli przyzwyczajają się łatwo do prowizorki i później trudno zmienić ich przyzwyczajenia.

# Pan M

23.04.2022 19:42

Spokojnie. Parkowanie na chodnikach jest naganne i przyzwolenia dla takich zachowań być nie może. Mówimy o parkowaniu równoległym na jezdni, będącym elementem uspokojenia ruchu. Właśnie z uwagi na bezpieczeństwo takie rozwiązanie jest rekomendowane dla ulic w strukturach osiedli. Przebieg linii 249 jest modelowy. Tak właśnie organizowana jest komunikacja na osiedlach w krajach z wyższą kulturą komunikacyjną. To najbardziej efektywny model a w przypadku 249 dodatkowo prawidłowo implementowany (co w polskich realiach nie jest takie oczywiste - patrz błędy przy trasowaniu prostych linii wahadłowych).

# BLANK ATM CARD

30.04.2022 18:56

GET RICH WITH BLANK ATM CARD ... Whatsapp: +18033921735
I want to testify about Dark Web blank atm cards which can withdraw money from any atm machines around the world. I was very poor before and have no job. I saw so many testimony about how Dark Web Cyber hackers send them the atm blank card and use it to collect money in any atm machine and become rich.(dwchzone@gmail.com) I email them also and they sent me the blank atm card. I have use it to get 250,000 dollars. withdraw the maximum of 5,000 USD daily. Dark Web is giving out the card just to help the poor. Hack and take money directly from any atm machine vault with the use of atm programmed card which runs in automatic mode.
You can also contact them for the service below
* Western Union/MoneyGram Transfer Hack
* Bank Transfer Hack
* PayPal / Skrill Transfer Hack
* Crypto Mining Hack
* CashApp Transfer Hack
Email: dwchzone@gmail.com
Text & Call or WhatsApp: +18033921735
Visit: https://darkwebcycberhackers.com

# BLANK ATM CARD

30.04.2022 18:57

GET RICH WITH BLANK ATM CARD ... Whatsapp: +18033921735
I want to testify about Dark Web blank atm cards which can withdraw money from any atm machines around the world. I was very poor before and have no job. I saw so many testimony about how Dark Web Cyber hackers send them the atm blank card and use it to collect money in any atm machine and become rich.(dwchzone@gmail.com) I email them also and they sent me the blank atm card. I have use it to get 250,000 dollars. withdraw the maximum of 5,000 USD daily. Dark Web is giving out the card just to help the poor. Hack and take money directly from any atm machine vault with the use of atm programmed card which runs in automatic mode.
You can also contact them for the service below
* Western Union/MoneyGram Transfer Hack
* Bank Transfer Hack
* PayPal / Skrill Transfer Hack
* Crypto Mining Hack
* CashApp Transfer Hack
Email: dwchzone@gmail.com
Text & Call or WhatsApp: +18033921735

# jkk

01.05.2022 17:17

Właśnie rozpoczęto budowę kolejnego odcinka Batalionów Chłopskich od Gościnnej w stronę serwisówki S8 czyli dla potrzeb budowanego przez BI nowego osiedla. Z tej okazji ustawiono nowy znak, potocznie określany mianem "ślepa ulica". Przykręcał ten znak jakiś utalentowany dowcipniś, robiąc to po niewłaściwej stronie skrzyżowania Batalionow z Coopera.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA