Forum › Bemowo
# jkk 28.10.2013 09:10 |
|
Nie tylko ja mam poważne podejrzenia, że w przypadku wyłączenia sygnalizacji świetlnej ruch na rondzie odbywałby się znacznie płynniej. Teraz wystarczy jeden autobus skręcający z Górczewskiej w lewo w Lazurową aby zablokować całe skrzyżowanie, podobny efekt daje kilka samochodów osobowych na rondzie. Proponuję wyłączyć światła na tydzień tytułem eksperymentu, który niemal na pewno udowodni, że pieniądze wydane na sygnalizację świetlną można było wydać z większym pożytkiem na inny cel.
|
# zjelonek 28.10.2013 12:39 |
|
Pani Rzecznik nie ma sensu o cokolwiek pytać - zawsze odpowiedż jest 'Bo tak " albo "niedasie". Ale własnie taka władza z takimi rzecznikami wiekszości odpowiada , więc mozemy sobue ponarzekać:
To rondo jest kolejnym przykładem nieefektywnej inwestycji - wydano pieniadze nieadekwatnie wielkie do uzyskanej jakości. Ewidentnie brak mozliwości skrętu w lewo zarówno w stronę centrum w lesie sygnalizatorów przed pętlą, jak i wyjazdu w lewo z Klemensieicza w stronę S8, a także skrętu w lewo z Lazurowej na stację benzynową. Brak też przejazdów dla rowerów przy przejściach dla pieszych przy pętli i przed tesco , oraz chodnika z przejściem dla pieszych po zachodniej stronie Lazurowej do Doroszewskiego . |
# Bob Rozbieracz 28.10.2013 16:59 |
|
Do jkk : Owszem, można wyłączyć światła na rondzie, ale wówczas w każdym tygodniu będziemy mieli przynajmniej jednego pieszego potrąconego na przejściu przez samochód, którego nieuważny kierowca - nie wstrzymywany sygnalizacją świetlną - skorzystał z tego, że rondo stało się "Rondem Zbyt Szybka Europa".
Do zjelonek: z ulicy Klemensiewicza można spokojnie dojechać do S8 ulicą Doroszewskiego, Lazurową i Górczewską. Brak lewoskrętu z Klemensiewicza jest uciążliwy jedynie dla klientów, którzy z osiedla chcieliby dojechać jak najkrótszą drogą do Tesco. Ale w czym problem, jak dojadą okrężną, to też jeszcze zdążą wydać pieniądze na zakupach, szczególnie że na Osiedlu Górczewska milionerzy nie mieszkają. Z ulicy Lazurowej nie ma lewoskrętu na stację benzynową, bo w tym układzie byłby on kolizyjny i musiałby przecinać pas rozdzielający jezdnie Lazurowej, w którym to miejscu planowana jest budowa podjazdu na estakadę umożliwiającą tranzytowy przejazd w poprzek Górczewskiej (estakada będzie budowana w ramach budowy tzw. ul. Nowolazurowej). Wygodne i niekolizyjne są wjazdy na stację benzynową są od ul. Górczewskiej i ul .Doroszewskiego. |
# Lex 28.10.2013 19:48 |
|
Brakuje też możliwości zawracania na Górczewskiej przy skręcie do Tesco (jadąc od trasy S8). Kierowcy jadący od S8 do budynków Górczewska 224, 226 i 228 zawracając łamią przepisy - dozwolony jest tam tylko skręt w lewo, do Tesco. Sprawę załatwiłoby dołożenie strzałki do zawracania na sygnalizatorze skrętu w lewo.
|
# zjelonek 29.10.2013 10:00 |
|
do bob : oczywiście ze mozna dojechac , tylko po co jeździć na około skoro mozna wylac beczkę asfaltu i jechać najkrótszą droga nie generując ruchu i spalin na osiedlowych uliczkach ? Przecież z Klemensieicza wyjazd w lewo byłby nawet bezkolizyjny na fazie zielonego dla przejścia pieszych przez Górczwską .
Podobnie po benzyne można skrecić w Doroszewskiego , tylko akurat ten skręt jest już za zwężeniem i blokuje ruch - parę metrów wczesniej byłby z końcżacego się pasa. Nie mniej gratuluję wiary w szybkie powstanie wiaduktu , planowanego w latach pięcdziesiatych na wypadek wojny , zeby transporty rokadowe mijały się bezkolizyjnie z zaopatrzeniem frontu - teraz jest bardziej potrzebne prowadzenie wiaduktem Górczewskiej bo to trasa wylotowa i dojazd do S8. A argumenty o zakupach w Tesco i milionerach sa tak samo merytorycze jak wypowiedź p. rzecznik ZMID. |
# robson82 30.10.2013 13:10 |
|
#jkk napisał(a) 28.10.2013 09:10 Nie tylko ja mam poważne podejrzenia, że w przypadku wyłączenia sygnalizacji świetlnej ruch na rondzie odbywałby się znacznie płynniej. Teraz wystarczy jeden autobus skręcający z Górczewskiej w lewo w Lazurową aby zablokować całe skrzyżowanie, podobny efekt daje kilka samochodów osobowych na rondzie. Proponuję wyłączyć światła na tydzień tytułem eksperymentu, który niemal na pewno udowodni, że pieniądze wydane na sygnalizację świetlną można było wydać z większym pożytkiem na inny cel. zdecydowanie popieram, te światła to idiotyzm, wjeżdżasz na rondo światło, zjeżdżasz z ronda kolejne dwa światła i tak można stać do usranej śmierci.... A jak autobus zablokuję zjazd..... to już można się wkurzyć.... |
# ts04 30.10.2013 16:53 |
|
Serio tak źle z tą sygnalizacją na rondzie? Obserwowałem ruch po otwarciu na kamerze i odbywał się bardzo płynnie, samochody wjeżdżały i zjeżdżały bez problemów, tak samo autobusy, również te przegubowe. Niestety, osoby wypowiadające się w artykule, nie rozumieją, że Górczewska to droga GŁÓWNA, nie zbiorcza, lokalna, dojazdowa. Nie może mieć wszędzie skrętów i skrzyżowań, już wystarczająco jest sygnalizacji przez pętle autobusową i tramwajową pomiędzy Klemensiewicza i Lazurową... Więcej skrętów to więcej faz sygnalizacji, czyli dłuższy czas oczekiwania na zielone...
#Bob Rozbieracz, bardzo dobra odpowiedź do #jkk i #zjelonek, sam bym tego lepiej nie napisał. #Lex, trafna uwaga. Obawiam się, że wynika to z nieprzewidzenia skutków ostatniej przebudowy, w jeden wjazd był skręt bezpośrednio, a drugi dopiero niedawno powstał razem z osiedlem. Powinieneś napisać o tym do ZDM itp. |
# jkk 30.10.2013 23:07 |
|
Robson82 ujął sytuację na rondzie trafnie, sygnalizacja świetlna dezorganizuje ruch na rondzie. Jeśli kierowca zamierza skręcić w lewo, musi najpierw wjechać na rondo - najczęściej uniemożliwiają mu to pojazdy w postaci 1 autobusu lub 2 góra 3 samochodów osobowych. Jeśli kierowca nieopatrznie wjedzie na rondo to najprawdopodobniej zablokuje je dla pojazdów po najbliższej zmianie świateł, gdyż nie będzie miał gdzie odjechać. Następnym etapem, po wjeździe na rondo, jest oczekiwanie na 2 zmianę świateł, aby ustawić się w najdogodniejszej pozycji do ostatecznego opuszczenia ronda po kolejnej, trzeciej zmianie swiateł. Myślał nad takim rozwiązaniem zapewne niejeden geniusz. Wyłączenie sygnalizacji bez wątpliwości usprawni ruch, mamy przecież ogólne zasady ruchu wynikające z kodeksu drogowego. Co do pieszych, to zasady ich poruszania się po drogach powinny być zmienione - wchodzący na wyraźnie oznaczone przejście powinni mieć bezwzględne pierwszeństwo - dopiero respektowanie takiej zasady może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa pieszych.
|
LINKI SPONSOROWANE
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Kup bilet
Najnowsze informacje na TuBemowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.